Šventiniu laikotarpiu išlieka tam tikri specifiniai iššūkiai

Į klausimą kaip šventinis laikotarpis veikia logistiką, Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) įmonės generalinis direktorius Vaidotas Šileika atsako, kad Klaipėdos konteinerių terminalas užtikrina, kad konteineriai būtų perkrauti iš laivų į krantą ir pakrauti į tinkamas transporto priemones, pavyzdžiui, traukinius ar sunkvežimius bei pasiektų paskirties vietas.

„Prieš 15 metų iššūkių Kalėdinių prekių gabenimo grandinėje tikrai būta, tačiau šiais laikais prekių užsakovai tiekimo grandines organizuoja iš anksto ir prekes į pristatymo vietas siekia užsitikrinti laiku.

Žinoma, net ir turint iš anksto suplanuotą tiekimo grandinę, šventiniu laikotarpiu išlieka tam tikri specifiniai iššūkiai, kurie gali paveikti prekių gabenimą: didelė logistikos apkrova, uostų spūstys ir infrastruktūros apkrovimas, nepalankios oro sąlygos ar konteinerių trūkumas“, – teigia pašnekovas.

„KKT“ įmonės generalinis direktorius Vaidotas Šileika

Tiekimo grandinė planuojama iš anksto

Pasak V. Šileikos, krovinių gabenimas jūriniais konteineriais yra vienas iš tikrai patikimų prekių transportavimo sprendimų, jei tai atliekama laiku, nes siekiant išvengti galimų vėlavimų, prekių užsakovai kruopščiai planuoja tiekimo grandinę, atsakingai pasirengia sezonui iš anksto, o ne šventiniu periodu.

„Prekybos sektorius iš anksto pradeda ruoštis šventiniam periodui ir užsitikrina savalaikį prekių transportavimą, tačiau yra dalis atstovų, kurie procesą vykdo jau prasidėjus šventiniam laikotarpiui, o tai daro įtaką konteinerių gabenimo kainoms ir maršrutų pasirinkimui. Dideli uostai, tokie kaip Roterdamas ar Antverpenas Europoje susiduria su spūstimis Kalėdiniu laikotarpiu. Dėl to laivai gali stovėti išoriniame reide ir neįvykdyti grafiko. Tai keičia tradicinius maršrutus ir lemia papildomas transporto išlaidas“, – pastebi įmonės vadovas.

Klaipėdos konteinerių terminalas

Naujausios technologijos pagerina prekių gabenimo tikslumą ir efektyvumą

Paklausus apie ekologiškumą šioje srityje, V. Šileika sako, kad iš esmės jūriniai konteineriai yra vienas ekologiškiausių transportavimo būdų nepaisant to, kokios prekės yra gabenamos: „Laivybos sektorius sparčiai keičiasi: vis daugiau laivų pereina prie alternatyvių, mažiau taršių degalų, tokių kaip gamtinės dujos (SGD), metanolis ir net vandenilis. Šis transportavimo būdas yra palyginti mažiau kenksmingas aplinkai nei alternatyvūs sprendimai, tokie kaip oro ar sausumos transportas“.

Į klausimą, kaip šiuolaikinės technologijos, pavyzdžiui, sekimo sistemos, pagerina prekių gabenimo per Kalėdas tikslumą ir efektyvumą, įmonės vadovas atsako, kad konteinerinės laivų linijos aktyviai diegia pažangias skaitmenines platformas, kurios ne tik optimizuoja logistikos procesus, bet ir suteikia klientams galimybę realiuoju laiku stebėti konteinerių judėjimą bei planuoti tolimesnius veiksmus.

„Modernios sistemos, naudojančios dirbtinį intelektą, analizuoja daugybę veiksnių, tokių kaip oro sąlygos, uostų apkrova, laivų greitis ar maršrutų pokyčiai. Tai leidžia maksimaliai tiksliai apskaičiuoti galimą konteinerio pristatymo laiką į paskirties vietą. Taip pat laivų linijos realiuoju laiku atnaujina numatomą atvykimo laiką, suteikdamos klientams skaidrią informaciją apie galimus vėlavimus ar jų nebuvimą“, – paaiškina pašnekovas.

Nors apkrovos ūgteli, bet nėra tokios reikšmingos

„Spalio ir lapkričio mėnesiais pastebime, kad konteinerių apimtys ūgteli, tačiau svyravimai nėra tiek reikšmingi, kad pareikalautų specialaus pasiruošimo. Klaipėda jūriniais maršrutais netiesiogiai sujungta su keliais šimtais uostų daugybėje šalių, ir atpažinti Kalėdinį suaktyvėjimą iš kurios nors atskirai paimtos itin sudėtinga.

Aišku, būtų smalsu žvilgtelėti vidun, kas tuose konteineriuose keliauja, tikriausiai išsiaiškintume ne vieną Kalėdų Senelio paslaptį. Deja, terminalas dažniausiai nežino, kas plukdoma konkrečiame konteineryje, mat daugeliu atvejų nėra būtinumo tokią informaciją turėti“, – šypsosi Eduardas Galuškinas, LKAB „Klaipėdos Smeltė“ Rinkodaros vadovas, paklaustas kokio dydžio ar svorio atkeliauja laivais į Lietuvą.

Konteinerių terminalas „Klaipėdos Smeltė“

Į klausimą, ar šis laikas turi įtakos prekių sandėliavimui ir pervežimui, gal reikia daugiau darbuotojų, pajėgumų iš esmės, pašnekovas atsako, kad Kalėdiniu laikotarpiu reikšmingų nepatogumų nepatiria, efektyvumo rodiklius geba išlaikyti nepakitusius, darbuotojų skaičiaus nedidina. Negirdi ir nusiskundimų iš terminalo klientų, kad prieššventinėmis savaitėmis terminalo darbo kokybė kristų.

„Siuntų skubumą įvertina ir jų pristatymą laiku organizuoja mūsų klientės – laivybos kompanijos. Mes pasistengiame, kad visi konteineriai būtų laiku iškrauti iš laivų ir sparčiai pakrauti ant transporto priemonių tolimesniam išgabenimui“, – sako E. Galuškinas.

Paklausus, ar Kalėdų laikotarpiu pastebi kokių nors pokyčių prekėse jų dydžio ar svorio prasme, pašnekovas atsako, kad ne. Krovinių, gabenamų jūriniais konteineriais, nomenklatūra visuomet būna įvairi ir turtinga bet kuriuo metų laiku, tai prieškalėdiniu laikotarpiu reikšmingų pokyčių nepastebi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją