Pusė europiečių dėvėtas dovanas vertina teigiamai
Kaip rašo portalas euronews.com, Norvegijos internetinių skelbimų portalų valdytoja „Adevinta“ paskelbė tyrimą, kuris atskleidė, kad naudotų prekių prekyvietėse Europoje šventiniu laikotarpiu galimas pirkėjų pagausėjimas. Kodėl? Priežastis gana aiški – europiečiai šiemet linkę taupyti, o gerokai pigiau kokybišką prekę galima įsigyti ten, kur jos atkeliauja iš kitų rankų: dėvėtų prekių parduotuvėse.
Portalų valdytoja apklausė 5 tūkstančius Europos gyventojų iš Belgijos, Prancūzijos, Vokietijos, Nyderlandų ir Ispanijos bei išsiaiškino, kad pusė visų respondentų per šias Kalėdas planuoja išleisti mažiau dėl išaugusių pragyvenimo išlaidų, o net 64 procentai apklaustųjų svarsto apie galimybę pirkti ir dovanoti ne naują, o dėvėtą prekę. Palyginimui, praėjusiais metais tik beveik trečdalis, 32 proc., Europos vartotojų kalėdinių pirkinių reikmėms rinkosi sendaikčių prekyvietes. Vadinasi, šių dovanų poreikis auga ir vis daugiau žmonių svarsto tokią alternatyvą.
Būtent dėl taupymo sumetimų tokią galimybę svarsto 47 proc. respondentų. O 37 proc. apklausoje dalyvavusių žmonių – dėl galimybės apsipirkti tvariau. Ketvirtadalis vartotojų, besižvalgančių į dėvėtų prekių rinką, teigė, kad jiems patinka dovanoti retro stiliaus ar nostalgiją keliančius daiktus, panaši dalis, 24 proc., teigė, kad mėgsta prekių ieškoti vietinėse parduotuvėlėse.
Labiau vertina naują daiktą
Vis dėlto, kai kurie europiečiai vis dar neslepia abejonių dėl anksčiau šeimininką jau turėjusių prekių. Daugiau nei trečdalis, 35 proc., teigė, kad mieliau perka visiškai naujus daiktus.
„Kaip rodo šie duomenys, kai kurie žmonės vis dar laikosi pozicijos „naujas yra geriausias“, todėl reikėtų keisti vartotojų suvokimą, kad paskatintume pereiti prie tvaresnio ir ekonomiškesnio elgesio“, – sako „Adevinta“ vadovas Paulas Heimannas.
Ne nuostabu ir tai, kad naujas daiktas ne visuomet yra pats geriausias. Dažnai naujus daiktus dovanojantys asmenys juos vertina per asmeninę prizmę – jei patinka man, puikiai tiks ir kitam. Svarbu pastebėti, kad tendencijos rodo, jog dažnai gauname nepageidaujamas dovanas, o tai neretai lemia ir nusivylimą bei subjurusią šventinę nuotaiką. Du trečdaliai apklaustųjų sakė praeityje gavę visiškai naują dovaną, kuri jiems nebuvo naudinga arba tiesiog nepatiko. Džiugina tai, kad tik 6 proc. respondentų teigė išmetę nereikalingus jiems dovanotus daiktus.
28 proc. tikino pasilikę šias dovanas net ir žinodami, kad gautos staigmenos niekada nenaudos, o mažiau nei ketvirtadalis, 23 proc., pardavė nepageidaujamas prekes internetu. Trečdalis, 33 proc., teigė pasilikę daiktą su viltimi, kad jis kažkada taps naudingas, o panaši dalis, 30 proc., vėliau jas padovanojo kitiems.
„Todėl užuot kaupiant nepageidaujamas dovanas, dėvėtų prekių prekyvietės siūlo vartotojams galimybę suteikti šiems daiktams antrą gyvenimą ir išvengti netvarkos, o taip pat leidžia užsidirbti papildomų pinigų pošventiniu laikotarpiu, kai biudžetas yra labai ribotas“, – sakė P. Heimannas.
Ne paslaptis, kad naujos dovanos labiau mėgstamos ir Lietuvoje – pakanka pažvelgti į bet kurį prekybos centrą ir tampa akivaizdu, kad prieš šventes jos gerokai pilnesnės žmonių, ieškančių, ką padovanoti draugams ir artimiesiems. O naudoti daiktai tikrai nėra populiariausių prekių viršūnėje.
Kas žino, galbūt ši tendencija bėgant metams keisis, tvarumo idėjos prigis ne tik kitose Europos valstybėse, bet ir Lietuvoje. Tokiu būdu ne tik taptume draugiškesni aplinkai, bet ir pavyktų išleisti mažiau, ir namuose sukauptų nereikalingų ir nė karto nenaudotų daiktų perteklius sumažėtų. O gal tai puiki idėja ir šių metų kalėdinėms dovanoms?