Kol vienos bendrovės į žiemos šventės reklamą investuoja ne per daugiausiai, kitos – kalėdinėms reklamoms nepagaili ir milijonų. Pavyzdžiui, skelbta, kad pernai Eltonas Johnas iš parduotuvių tinklo „John Lewis“ kalėdinės reklamos, kurioje pasirodė, uždirbo 5 mln. svarų. O kur dar išlaidos reklamos kūrimo komandai, dekoracijoms ir reklamos sklaidai.
Nors iki Kalėdų dar liko trys savaitės, didieji prekių ženklai jau paskleidė po pasaulį savo kalėdines reklamas. Kadangi Kalėdos – šeimos šventė, būtent didžioji dalis jų ir nukelia į šeimos ar vaikystės prisiminimus. Sužavėti žiūrovus kalėdinėmis reklamomis bendrovės pasitelkia ir ašaras keliančias emocijas – kaip vienatvę ar atstūmimą.
Portalas DELFI kviečia susipažinti su kiekvieno jausmus suvirpinančiomis ar šypseną keliančiomis sėkmingiausiomis šių metų kalėdinėmis reklamomis pasaulyje ir Lietuvoje. Taip pat kviečiame balsuoti už labiausiai patikusią Lietuvos ir užsienio reklamą.
Užsienio kalėdinių reklamų TOP10
John Lewis
Kaip ir kiekvienais metais reklamų mylėtojai su nekantrumu laukė prekybos centrų tinklo „John Lewis“ kalėdinės reklamos. Bendrovė jau ne vienerius metus karūnuojama kaip nepatingėjusi investuoti laiko ir pinigų į itin geras ir jausmingas reklamas.
Šiais metais pagrindinis prekybos centrų tinklo kalėdinės reklamos veikėjas – drakoniukas, kuris turi sulaukti savo dienos, kol jo išskirtinis sugebėjimas spaudytis ugnimi pataps privalumu, o ne aplinkinius gąsdinančia ir atstumiančia savybe.Reklama vaizdo įrašų platformoje „Youtube“ jau peržiūrėta daugiau nei 9 mln. kartų.
McDonald's
Vienišumo temą šiemet kalėdinei reklamai Didžiojoje Britanijoje pasirinko ir greito maisto restoranas „McDonald’s“. 90 sekundžių reklamoje pasakojama mergaitės istorija, kuri nesulaukusi noro pažaisti elnius iš savo vyresnės sesės sugeba surasti kitą, jos neatstumiantį draugą.
Sainsbury’s
Didžiosios Britanijos prekybos tinklas „Sainsbury’s“, šiemet švęsdamas savo 150 metų jubiliejų, nusprendė kalėdinėje reklamoje nusikelti į senus laikus ir papasakoti, iš kur atsirado Kalėdų senelis ir dovanojimo tradicija.
IKEA (Didžioji Britanija)
Baldų parduotuvių tinklas „Ikea“ šiais metais kalėdinėje reklamoje nusprendė panaudoti repą, o kartu pamokyti, kaip nutildyti kritikus.
TK Maxx
Parduotuvių tinklas „TK Maxx“ šiemet Kalėdoms kviečia dovanoti kitaip už juokingas kainas. Minutės trukmės reklamoje. Prekybos tinklas buvo vienas iš pirmųjų Didžiojoje Britanijoje šiemet pradėjęs skleisti savo kalėdinę reklamą – dar lapkričio 5 d.
Walkers
Žiūrovus savo kalėdine reklama nustebino ir bulvių traškučių „Walkers“ gamintojas. Nuostaba visiems kilo ne dėl paties produkto susiejimo su Kalėdomis, o dėl to, kad bulvių traškučių reklamoje pasirodo dainininkė Mariah Carey, o kartu skamba ir kiekvienas Kalėdas radijo stotyse nuolat besisukanti jos daina „All I Want For Christmas Is You“.
Apple
Šių metų kalėdinėje reklamoje šeimos temą išnaudoja ir įrenginių gamintojas „Apple“. Po močiutės mirties negalinčiam atsigauti seneliui anūkės padovanoja jautrią dovaną, kuri parodo, kad net žmogui iškeliavus iš šio pasaulio, širdyje ir mintyse jis lieka čia.
Amazon
Internetinės prekybos platforma „Amazon“ šių metų Kalėdų reklamoje priverčia prabilti savo siuntinius, kurie kartu su kitais reklamos herojais įsisuka į kalėdinį džiaugsmą nuotaikingos muzikos ritmu.
Visa
Visiems žinoma daina įsupti žiūrovus į kalėdinę nuotaiką šiemet bando ir mokėjimo kortelių „Visa“ prekės ženklas. Pasitelkdami grupės „Queens“ dainą „Somebody to Love“ reklama kviečia pradėti kalėdinių apsipirkimų maratoną.
Argos
Lyg naujai sukurtas klipas grupės „Simple Minds“ dainai „Don’t You“ atrodo ir prekybos tinklo „Argos“ kalėdinė reklama. Beveik trijų minučių reklama kviečia mėgautis ir džiaugtis artėjančiomis metų šventėmis.
Kalėdinių reklamų varžytuvės vis labiau įsisuka ir Lietuvoje. Gruodžio pradžioje šalyje taip pat jau sukasi kelios stiprias emocijas keliančios reklamos. Tiesa, kai kurios jos yra Lietuvoje veikiančių įmonių užsienio savininkų reklamų adaptacijos.
Lietuviškų kalėdinių reklamų TOP8
Tele2
Bene daugiausia dėmesio kol kas sulaukė mobiliojo ryšio ir interneto paslaugų bendrovė „Tele2“ kalėdinė reklama. Joje į Lietuvą atvyksta jau gerai lietuviams žinoma „La Familia“, o reklamoje kartu nusifilmuoja ir atlikėjas Saulius Prūsaitis.
Maxima
Investuoti į Kalėdų reklamą šiemet nepagailėjo ir prekybos tinklas „Maxima“. Šiemet reklamoje pasirodo atlikėjas Marijonas Mikutavičius, o kartu pasakojama ilga šeimos istorija, kuri atskleidžia, kad visuomet Kalėdos geriausios yra namuose su šeima.
IKI
Prekybos tinklas „Iki“ šiemet Lietuvos žiūrovams rodo užsienyje pasiteisinusią reklamą. Ji sukurta prekybos tinklo savininko „Rewe group“ ir jau rodyta anksčiau. Dviejų linijų siužeto reklama atskleidžia, kiek džiaugsmo pasklinda šeimai susirinkus prie Kūčių stalo.
Eurovaistinė
Žaisminga ir linksma reklama šiemet pasirūpino ir vaistinių tinklas „Eurovaistinė“. Kalėdinė reklama, primenanti filmo „Vienas namuose“ nesėkmes, nukelia į trumpą, bet gyvą pasakojimą, kas gali nutikti namuose, kai ruošiamasi žiemos šventėms.
Bitė
Mobiliojo ryšio ir interneto paslaugų bendrovė „Bitė“ kartu su savo kalėdine reklama kviečia neskaičiuoti laiko. Reklamoje „Bitės Profas“ Žygis grįžta namo Kalėdoms ir dalijasi, kokį džiaugsmą suteikia buvimas kartu su šeima.
Ikea Lietuva
Vos 20 sekundžių trukmės baldų parduotuvės „Ikea“ kalėdinė reklama režisuota režisieriaus Igno Jonyno. Reklamoje bandoma atskleisti tikroji lietuviškų žiemos švenčių dvasia, pasitelkiant senelių namus, kuriuose gali būti ir ankšta.
Telia
Telekomunikacijų bendrovės „Telia Lietuva“ šių metų kalėdinė reklama pasakoja merginos, kuri yra toli nuo šeimos ir negali sutikti švenčių su savo šeima, istorija. Bandydama susitaikyti su mintimi, kad teks Kalėdas sutikti vienai, ji staiga nustebinama savo užsieniečių kambariokų.
Rimi
Prekybos tinklas „Rimi“ kalėdinėje reklamoje klausia, ar buvote šiais metais geri. Nuo sveikos mitybos ir sveiko gyvenimo būdo iki daugiau praleisto laiko su šeima ar kaimynais. Kiekvienas teigiamas pokytis patenka į gerų darbų sąrašą.