Noras papildomai užsidirbti išaugo į 8 darbuotojų įmonę
Prieš tapdamas įmonės „Pelningi sprendimai“ įkūrėju ir vadovu, Audrius Rubinas dirbo finansų specialistu. Darbe sekėsi gerai ir po jo likdavo laisvo laiko, todėl kilo minčių susirasti papildomą darbą. Atsiradus keletui klientų, prieš septynerius metus A. Rubinas nusprendė įsteigti įmonę, o kai šia susidomėjo dar daugiau klientų, prireikė ir daugiau kolegų.
Pirmiausia jis pasiūlė prisijungti buvusiai mokyklos suolo draugei Rasai, baigusiai finansų studijas ir susidomėjusiai galimybe papildomai užsidirbti. Tačiau ilgainiui verslas ėmė taip augti, kad tai buvo daugiau nei tiesiog papildomas darbas – tai tapo veikla, kuriai jos įkūrėjas norėjo skirti visą savo laiką.
Sprendimas atsisakyti gerai apmokamo finansų vadovo darbo vardan naujai iškepto savo verslo A. Rubinui nebuvo lengvas, tačiau būtinas. Anot jo, dirbant dviejuose darbuose, nei vieno, nei kito darbo neįmanoma atlikti visu šimtu procentų. O jei abu darbus ir pavyksta atlikti gerai, neišvengiamos pasekmės – nuovargis ir jausmas, kad galbūt kažką praleidai.
Supratęs, kad pasirinkimas tarp dviejų darbų neišvengiamas, prieš pusantrų metų A. Rubinas ryžosi palikti ankstesnes pareigas. Tą dieną jis vadina antruoju įmonės gimtadieniu, nes nuo to laiko verslas išties gimė tarsi iš naujo.
„Kasmet turime du įmonės gimtadienius. Pirmasis – kai ji buvo įsteigta prieš septynerius metus. Antrasis – kai atsisakiau gerai apmokamo finansų vadovo darbo ir nusprendžiau eiti į nežinomybę“, – sako A. Rubinas.
Teko stumti save iš komforto zonos: sunkumai neišgąsdino
Verslininkas prisipažįsta, kad anksčiau niekad neturėjo aiškios vizijos, kad ateityje galėtų įkurti savo įmonę. Prisimindamas tuos laikus, kai reikėjo rinktis savo profesinį kelią, jis pastebi, kad finansų kryptimi pasuko neiškart.
Verslininko kurta įmonė jam ilgą laiką buvo tiesiog papildomas darbas šalia pagrindinio darbo, tačiau pirmaisiais mėnesiais papildoma veikla nebuvo tokia pelninga. Anot jo, versle jokia naujiena, kad veiklos pradžioje gali tekti daugiau į ją investuoti, nei gauti grąžos, todėl savininkai ir vadovai neretai turi save „nusiskriausti“, kad tik įsisuktų jų verslas.
„Kai tai yra papildomas darbas ir pavyksta gauti pajamų iš kitur, gali sau leisti pirmais mėnesiais nieko nepasiimti. Kai nusprendžiau palikti ankstesnį darbą ir pilnai pasinerti į savo verslą, finansiškai tai dar nebuvo tas laikas, kad būtų visiškai patogu priimti tokį sprendimą. Turėjau finansinę pagalvę, galėjau kurį laiką gyventi negaunant pajamų. Turėjau aiškų planą, kiek laiko galiu taip gyventi ir kokį pelningumą turiu pasiekti per keletą mėnesių, kad galėčiau išsilaikyti save ir savo kolegas“, – sako A. Rubinas.
Nors finansuose verslininkas jautėsi lyg žuvis vandenyje, savo verslo kūrimas pareikalavo susikrauti žinių bagažą ir kitose srityse – pardavimuose, komunikacijoje, verslo valdyme. A. Rubinas pastebi, kad verslo kūrimas reikalauja stumti save iš komforto zonos, tačiau tai suteikia daug stiprybių, tokių kaip geresnis kliento išklausymas ar drąsesnis savęs pozicionavimas.
„Finansai – mūsų arkliukas, mes tai puikiai išmanome ir turime gilias profesines žinias, bet pardavimai ir verslo vystymas buvo kažkas naujo. Tik išstūmus save iš komforto zonos per laiką viskas susidėlioja. Į sunkumus žiūriu kaip į galimybę augti. Reikia – padarei. Turi tikslą, randi priemones tam tikslui įgyvendinti ir veiki. Versle padeda ir tokios asmeninės savybės, kaip pasiryžimas padaryti tai, ką reikia padaryti. Žinios man buvo variklis numeris vienas, todėl nuo pat pradžių jaučiau, kad turiu jungtis prie bendruomenės, skaityti knygas, dalyvauti mokymuose“, – sako jis.
Įmonę veda į priekį du pagrindiniai tikslai
Antras įmonės tikslas nukreiptas į joje dirbančių darbuotojų kvalifikaciją. Anot A. Rubino, įmonės finansų specialistų ir buhalterių kompetencija turi apimti ne tik finansus, bet ir komunikaciją, išgirdimą, atliepimą, patarimą ir analizavimą. Įmonei svarbu, kad jos darbuotojai ne tik suvestų duomenis į sistemą ir juos pateiktų, bet tuo pačiu suprastų verslo procesus, gebėtų suprantamai papasakoti „skaičių kalbą“ ir būtų tarsi verslo partneriai, padedantys klientams siekti savo tikslų.
„Kadangi technologijos sparčiai juda pirmyn ir padeda daug procesų automatizuoti, finansų specialistas turi ne tik suvesti duomenis ir juos valdyti. Jis taip pat turi mokėti juos interpretuoti, paaiškinti, kas čia vyksta, pasakyti, į ką svarbu atkreipti dėmesį ir suprasti, kuo tai svarbu verslui“, – teigia A. Rubinas.
Nors dažnoje įmonėje vyrauja kontaktinis darbas arba nuotolinio ir kontaktinio darbo derinimas, įmonės „Pelningi sprendimai“ darbuotojai dirba pilnai nuotoliniu būdu. A. Rubino teigimu, tai leidžia darbuotojams efektyviai valdyti savo laiką ir vos tik baigus darbus iš karto prisijungti prie šeimos.
Be minėtų dviejų įmonės tikslų, verslininkas turi ir sau, kaip įmonės vadovui, iškeltą asmeninį tikslą. „Man, kaip vadovui, svarbiausia yra tai, kad kiekvienas komandos narys darbe jaustųsi gerai, galėtų kurti ir siekti savo tikslų. Svarbu, kad kiekvienas darbuotojas žinotų savo stiprybes ir jas išnaudotų, suprastų savo potencialą ir augtų kaip specialistas ir asmenybė“, – sako verslininkas.
Praėjusiais metais įmonė paaugo tris kartus: ambicijų netrūksta
„Jei verslas neturi savo finansų vadovo, bet turi keleto žmonių buhalteriją, finansų vadovo nuoma leistų jam puikiai darbuotis su įmonės finansininkais ir verslo savininkais, kurti vertę ugdant finansų komandą ir patį įmonės savininką. Finansų vadovas teiktų įžvalgas, finansų analizes, rekomendacijas, padėtų kasdieniniuose reikaluose, einant į derybas, komunikuojant ir ieškant finansavimo“, – perspektyvas vardina A. Rubinas.
Verslininkas įsitikinęs, kad šios krypties stiprinimas prisidėtų prie didesnio įmonės augimo ir praplėstų verslo ratą. Šiuo metu „Pelningi sprendimai“ orientuojasi į smulkius ir vidutinius verslus, kuriuose dirba maždaug 20–40 darbuotojų, tačiau stipri finansų vadovo nuomos paslauga leistų dirbti su didesnėmis įmonėmis, kurios jau turi finansininkus, bet neturi finansų vadovo.
„Tas antras įmonės gimtadienis, kai nusprendžiau nutraukti ankstesnius darbo santykius ir pilnai atsiduoti verslui, lėmė stiprų augimą. Vien praėjusiais metais paaugome net tris kartus ir turime ambicijų augti toliau. Ketiname investuoti į komandą ir technologijas, viskam reikia investicijų, o investicijos ateina iš augimo. Finansų vadovo paslaugos vystymas – strateginė įmonės kryptis, kurioje galėsime augti ir tobulėti“, – sako A. Rubinas.
„Swedbank“ smulkiojo verslo akademijos atidarymą stebėti galite sausio 12 d. 15 val. „Delfi“ svetainėje. Atidarymo metu bus paskelbti visi 10 Akademijos dalyvių, pranešimus skaitys „TESONET“ verslo plėtros vadovė Eglė Šimelionienė bei „Future Leadership“ inovacijų laboratorijos įkūrėja ir vadovaujanti partnerė Justina Klyvienė.