„Esu optimistas ir į viską stengiuosi žiūrėti pozityviai. Vis tik nebuvo šio verslo pradžia tokia lengva, kokios tikėjausi. Pirmieji dveji metai buvo sunkūs ir sudėtingi“, – pasakoja pašnekovas.
Su kokiais sunkumais įmonės vadovui teko susidurti? Kodėl jis parduotuvę ruošėsi parduoti, tačiau dabar labai džiaugiasi, kad kontraktas taip ir neįvyko? Apie tai su verslininku ir kalbamės.
Šiuo metu veikia tarptautinėje rinkoje
D. Čiuplinskas pasakoja, kad internetinę parduotuvę jis įkūrė 2021 metais. Iki tol jam teko dirbti su skirtingais projektais, tačiau prekyboje vyras „sukosi“ jau šešerius metus.
„Pamenu, uždariau paskutinę veiklą, mėnesį pailsėjau ir nusprendžiau pradėti naujus darbus. Savo telefono užrašinėje visuomet turiu veiklų ir prekių sąrašą, kurį retkarčiais papildau naujomis idėjomis. Pažvelgęs į tą sąrašą nusprendžiau, kad žaislai yra tai, su kuo noriu dirbti toliau. Taip ir prasidėjo internetinės parduotuvės kūrimas“, – teigia įmonės atstovas.
Anot verslininko, jo vadovaujamoje internetinėje parduotuvėje galima įsigyti prekių ir žaislų, skirtų vaikams. Beveik 8 tūkst. prekių asortimentą jis drauge su komanda nuolatos atnaujina, atsižvelgdamas į tendencijas ir klientų poreikius.
„Šiuo metu veiklą sėkmingai vystome Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Labai džiaugiuosi, kad klientams patinka mūsų siūlomi produktai. Juos labai gausiai perka ne tik fiziniai asmenys, tačiau ir ugdymo įstaigos“, – nurodo pašnekovas.
Ir nors dabar jis jau gali džiaugtis tvirtai rinkoje įsitvirtinusiu verslu, vis tik veiklos pradžia lengva nebuvo. D. Čiuplinskas pabrėžia, kad šioje srityje konkurencija yra didžiulė, todėl privalu stengtis ir labai daug dirbti.
Verslą norėjo parduoti
Elektroninės parduotuvės savininkas sako, kad verslo pavadinimą jis sugalvojo atsitiktinai.
„Tuo metu dirbau ofise, pro kurio langą kitoje gatvės pusėje matėsi avalynės parduotuvė, kurios pavadinime yra žodis „kalnas“. Man šis žodis asocijuojasi su įvairove, pasirinkimo laisve. Aš pats jau tada žinojau, kad mano būsimoje parduotuvėje klientai galės rinktis iš gausaus asortimento. Kadangi norėjau, kad pavadinime būtų ir žodis „kalnas“, taip atsirado elektroninė parduotuvė „Žaislų kalnas“. Juk tai – nuostabus, žaismingas ir įsiminamas pavadinimas“, – pasakoja D. Čiuplinskas.
Šiuo metu verslininko valdoma internetinė parduotuvė vysto sėkmingą veiklą, tačiau 2022 metais jis ją norėjo parduoti.
„Tiesiog išgyvenau sunkų laiką ir norėjau veiklą baigti. Net turėjau keletą potencialių pirkėjų, kuriems mano sukurta parduotuvė patiko bei atitiko jų lūkesčius. Tačiau likimas „pakišo koją“, mat galutinis sandoris taip ir neįvyko. Dabar labai džiaugiuosi, kad viskas susiklostė būtent taip“, – nurodo pašnekovas.
Dėl šios priežasties jis pataria nepasiduoti tiems, kuriems veiklos pradžia taip pat nėra lengva. Anot verslininko, norint įsitvirtinti rinkoje reikia laiko, pastangų ir kruopštaus darbo. Tačiau tai atsiperka, tereikia sulaukti.
Didžiausia problema – finansinių žinių trūkumas
D. Čiuplinskas įsitikinęs, kad visi verslai susiduria su iššūkiais, kuriuos reikia spręsti. O kokie tie iššūkiai, priklauso nuo veiklos srities.
„Tiek smulkūs, tiek ir vidutiniai ar dideli verslai turi problemų. Vienos iš jų – ekonominis neapibrėžtumas ir konkurencijos intensyvumas“, – sako jis.
Tačiau kaip patį didžiausią iššūkį, su kuriuo susiduria daugelis verslų, jis įvardija finansinių žinių trūkumą.
„Žinių ir įgūdžių trūkumas, kaip valdyti verslą, kad jis būtų sėkmingas ir pelningas – dažnas iššūkis. Juk šios žinios gali sukurti darbo vietų bei padėti verslininkams pasiūlyti kokybiškas prekes už prieinamą ir konkurencingą kainą klientams. Tačiau niekas negimė visko žinodamas“, – teigia D. Čiuplinskas.
Profesionalai padėjo įsivertinti rizikas
Verslininkas įsitikinęs – siekiant, kad veikla gyvuotų, augtų ir būtų naudinga, vadovas privalo išmanyti finansus.
„Juk labai lengva apsigauti matant didėjančią apyvartą. Atrodo, kad viskas klostosi gerai, juk pardavimai auga. Tačiau kartu su didėjančiomis apyvartomis dažniausiai didėja ir išlaidos. Jei jos nėra kontroliuojamos, tikėtina, verslas pradės dirbti nuostolingai“, – teigia pašnekovas.
Siekiant to išvengti, verslininko nuomone, būtina sekti tikslius veiklos skaičius. Jis pats pasinaudojo „Swedbank“ banko pasiūlyta galimybe apie finansinį raštingumą pasikonsultuoti su profesionalais. Specialistai jam paaiškino ne tik tai, kaip teisingai paskirstyti išlaidas, tačiau ir tai, kaip išvengti galimų rizikų.
Tokia proga pasinaudotų vėl ir vėl
D. Čiuplinskas pabrėžia, kad norint, jog verslas išsilaikytų ir augtų konkurencingoje aplinkoje, būtina gerai planuoti biudžetą ir sėkmingai valdyti pinigų srautus bei rizikas. O norint tą daryti reikia suprasti ir finansų sritį.
„Konsultacijų metu išmokau labai daug. Kadangi vystant veiklą susidūriau su iššūkiais valdant pinigų srautus, norėjau išgirsti profesionalų įžvalgas. Jų dėka išmokau teisingai paskirstyti pinigus tam, kad būtų galima laiku sumokėti mokesčius ir atlyginimus, atsiskaityti su tiekėjais, numatyti pinigų ateičiai, kurie bus skirti asortimento didinimui, įrangai. Specialistai man paaiškino, kaip įsivertinus rizikas suprasti, ar galiu prisiimti naujus įsipareigojimus“, – pasakoja pašnekovas.
Jis sako, kad pats tokio pobūdžio konsultacijose dalyvautų vėl ir vėl. Tą pataria daryti ir kitiems verslininkams.
„Kartais klaidos versle gali būti labai skausmingos. Tačiau jų išvengti įmanoma turint tam tikrų žinių ir įgūdžių. Konsultacijų metu galima išmokti labai naudingų dalykų ir vėliau juos pritaikyti veikloje“, – teigia D. Čiuplinskas.