Verslo ėmėsi po paskatinimo
Beveik prieš dešimtmetį į kelionių verslo rinką įžengė naujas žaidėjas – tai klaipėdietės V. Matutienės įkurta kelionių agentūra „Wind bike tours“. Be kitų kelionių rūšių V. Matutienė klientams pasiūlė ir keliones dviračiais.
Anot pašnekovės, kelionės dviračiais ir toks gidavimo būdas jai pažįstamas jau beveik dvidešimt metų. Klaipėdietės nuomone, ir patiems turistams kur kas įdomiau pažinti aplinką važiuojant dviračiais nei autobuse žiūrint pro langą.
V. Matutienė priduria, kad nuo 2005 metų, kai ji atrado keliones dviračiais, tai tapo ir jos darbu, ir gyvenimo būdu.
Daug metų dirbusi gide, pašnekovė nusprendė imtis savo pačios verslo. Ji pripažįsta, kad kelionių organizatorių Lietuvos rinkoje yra nemažai – apie 200, tačiau siūlančių keliones dviračiais ne tiek ir daug.
„Įkurti verslą mane paskatino viena pažįstama, kuri sakė: „Tu viską žinai, ką turi daryti, tai kodėl nedarai sau, kodėl dirbi kitiems?“ Toks paskatinimas ir atvedė į šitą žingsnį“, – prisiminimais dalinasi pašnekovė.
Pandemija ir karas kelionių sektoriuje
Nors V. Matutienės vystomas verslas gyvuoja jau aštuonerius metus, moteris nusprendė prisijungti prie „Delfi“ ir banko „Swedbank“ inicijuojamo Verslo akademijos sprinto. Pašnekovė tikina, kad tokį sprendimą priimti paskatino suvokimas, jog žinių vis dar trūksta.

„Man pradėjus verslą, aš tikrai žinojau, kaip padaryti gerą kelionę, bet kaip padaryti gerą verslą, žinių buvo nulis. Eini per patirtis, bet supranti, kad kai kurie dalykai yra tik nuspėjami ir reikia pasitvirtinimo iš šalies, kad pasakytų, ar teisingai darai, arba kad yra kiti sprendimai“, – dalinasi V. Matutienė.
Prisimindama savo verslo pradžią, V. Matutienė pasakoja, jog jai padėjo buhalterė, moterys kartu vykdavo į seminarus ir žingsnis po žingsnio bandė priimti verslui naudingus sprendimus.
Žinoma, sako pašnekovė, visam kelionių sektoriui buvo iššūkis, kai prasidėjo visą pasaulį sukausčiusi koronaviruso pandemija. Reaguodama į šią situaciją, V. Matutienė sako priėmusi sprendimą, jog dirbs ne tik su atvykstamuoju, bet ir su išvykstamuoju turizmu.
„Tai reiškia, kad ne tik užsienio turistams organizuoji keliones, bet pradedi dirbti ir savo rinkoje. Ir tai man padėjo sėkmingai pergyventi šituos metus ir toliau pelningai dirbti“, – pandemijos sukeltus iššūkius prisimena pašnekovė.
Ji tęsia, kad po pandemijos sekė kitas iššūkis – karas Ukrainoje. Pasak V. Matutienės, 2022 metais, kai pandemija jau slopo, visas kalendorius užpildytas numatytomis kelionėmis, tačiau prasidėjus karui vokiškos rinkos partneriai pranešė, jog savo grupių į nesaugų regioną nesiųs.
„Šis didžiulis iššūkis mane paskatino mąstyti, ką reikia daryti toliau, ir tada aš nusprendžiau, kad reikia išsiimti išvykstamojo turizmo verslo licenciją, ir tai padėjo išgyventi ir toliau dirbti“, – savo patirtimi dalinasi V. Matutienė.
Norėtų didinti komandą
Pašnekovė pasidalino ir įžvalgomis, kokios naudos jai suteikė Verslo akademijos sprintas. Iš pradžių V. Matutienė išskyrė su sprinto dalyviais dirbančio mentoriaus frazę: „Pirmiausia – pelnas.“ Pašnekovė pripažįsta, kad jai, kaip verslininkei, reikia susižiūrėti visas finansines eilutes, ką anksčiau ji darydavo iš nuojautos.

Taip pat V. Matutienė paminėjo ir sprinto dalyvių jau pamėgtą verslo pelningumo skaičiavimo lentelę.
„Man dar labai padėjo ta stebuklinga pelno lentelė, apie kurią jau visi kalbėjo. Anksčiau aš galvojau, kad kelionė yra kaip produktas, kelionės kaštai ir tas liekamas pelnas yra pelnas. Bet ta stebuklingoji lentelė parodė, kad dar yra kiti kaštai, dar yra darbo užmokesčio išlaidos, reklama ir pan. Tai dar labiau padėjo suvokti struktūrą“, – įžvalgomis dalinosi pašnekovė.
Kalbėdama apie sprinto metu gautą naudą, V. Matutienė paminėjo ir dar vieną jai įstrigusią mentoriaus frazę: „Svarbiausias klientas mano versle yra mano verslas.“
Klaipėdietė papildo, jog šiuo metu didžiausia jos silpnybė – manymas, jog viską gali padaryti pati. Anot pašnekovės, ji nori pradėti gebėti deleguoti darbus. Taip pat verslininkė pažymi, jog ji norėtų padidinti komandą. „Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl atėjau į Verslo akademijos sprintą. Noriu pamąstyti, kaip įvesti naują žmogų. Tikslas yra turėti vadybininką, kuris perimtų dalį darbų“, – pasakoja V. Matutienė.

Galiausiai „Wind bink tours“ savininkė sako, jog turizmas yra labai kintanti sfera – keičiasi keliautojai, keičiasi jų norai. Pasak pašnekovės, Europa ir pasaulis atranda Lietuvą, nors anksčiau mes buvome terra incognita.
„Reikia galvoti ne tik apie vyresnio amžiaus turistus, bet ir apie jaunesnius, šeimas su vaikais. Ir būtent dviračių turai šeimoms su vaikais yra labai patrauklūs“, – savo pasakojimą užbaigia V. Mautienė.