„Sunkiausia šiame versle – rasti patikimus ir darbščius darbuotojus. Tai – daug atsakomybės reikalaujanti sritis. Juk negali nuvilti žmonių, kurie šventės taip laukia“, – teigia įvairias renginių aptarnavimo paslaugas teikiančios įmonės „ĮRA“ vadovas Mindaugas Mitkus.

Kodėl jis pasirinko būtent šią verslo sritį? Su kokiais iššūkiais susiduria bei kodėl yra įsitikinęs, kad svarbiausia versle – kokybė? Apie tai jis ir pasakoja.

Visada žinojo, kokioje srityje dirbs suaugęs

M. Mitkus pasakoja, kad dar būdamas moksleivis labai noriai padėdavo darbuotojams mokyklos renginių metu. Jam buvo įdomu, kaip jungiami įvairūs laidai, nuo ko priklauso garso bei apšvietimo kokybė koncertuose.

„Natūralu, kad viskas išsirutuliojo į šią veiklą. Prieš įkurdamas įmonę dirbau su individualios veiklos pažymėjimu. Tačiau pajutau, kad noriu plėstis ir šią veiklą „auginti“. Nepabijojau ir prieš 2,5 metus įkūriau įmonę bei tapau PVM mokėtoju“, – sako pašnekovas.

Koncertas, asoc. nuotr.

Jis paaiškina, kad jo vadovaujama įmonė teikia įvairias renginių aptarnavimo paslaugas, susijusias su garso bei vaizdo įranga, scena, jos priežiūra.

„Ši veikla sukelia labai didelį adrenalino kiekį. Su kolegomis esame nutarę, kad tai – lyg narkotikas. Todėl galiu teigti, kad esu priklausomas nuo šio verslo. Pastebiu, kad kasmet man šios veiklos reikia vis daugiau ir daugiau“, – teigia verslininkas.

Anot jo, įkūrus įmonę jis jau dirbo šioje srityje, todėl įsitvirtinti rinkoje sunku nebuvo. Dabar jis su komanda dirba pačiose įvairiausiose šventėse, koncertuose ir kituose renginiuose.

Sunku rasti tinkamus darbuotojus

M. Mitkus sako, kad renginių metu pasitaiko pačių įvairiausių situacijų. Kurioziški nutikimai ar keblios situacijos – jų kasdienybė. Todėl šiame versle, anot jo, turi dirbti tik teisingus sprendimus sugebantys priimti žmonės.

„Juk renginys privalo būti sklandus. Asmeniškai man ir yra sudėtingiausia rasti tinkamus komandos narius, kurie galėtų dirbti renginiuose ir būtų motyvuoti. Pavyzdžiui, jei žmogus renginio metu vis bėgioja rūkyti, tačiau darbui neskiria pakankamai dėmesio – mums nėra pakeliui“, – nurodo verslininkas.

Jis sako, kad pasitaiko ir tokių situacijų, kuomet žmogus atrodo išties perspektyvus – jaunas, kalbus, protingas. Tačiau tik įdarbinus jį paaiškėja, kad pirmasis įspūdis – klaidingas ir žmogus visai nėra suinteresuotas kokybiškai dirbti.

Pajuto, kad trūksta finansinio raštingumo žinių

Nors apie renginių aptarnavimo techniką M. Mitkus galėtų kalbėti valandų valandas, vis tik vystant verslą prireikia ir kitų žinių, pavyzdžiui finansinių. Dėl šios priežasties įmonės vadovas pasinaudojo galimybe finansiniais klausimais pasikonsultuoti su „Swedbank“ banko profesionalais.

Konsultacija, asoc. nuotr.

„Juk bet kuris verslas yra labai glaudžiai susijęs su finansais. Tai – pelno siekiančios organizacijos. Vystydamas veiklą aš tiesiog supratau, kad man pačiam šiek tiek trūksta finansinio raštingumo žinių. Dėl šios priežasties labai džiaugiuosi, kad galėjau sudalyvauti projekte“, – nurodo pašnekovas.

Anot jo, konsultacijų metu jis su profesionalais galėjo pasimokyti apie finansinių srautų valdymą. Jis tik įsitikino, kad verslas privalo tam tikrą sumą pinigų turėti tam, kad ištikus nenumatytoms nelaimėms galėtų jais pasinaudoti.

Verslininkams pataria vertinti kokybę, o ne kiekybę

M. Mitkus teigia, kad gyvenime pats vadovaujasi posakiu: „esu pernelyg didelis vargšas, kad galėčiau tą patį daiktą pirkti du kartus“. Todėl kitiems verslininkams jis pataria verčiau investuoti į brangesnę ir kokybiškesnę įrangą ir nuo pat pradžių stengtis nežiūrėti į veiklą kiekybiškai.

„Savo darbuose mes visada stengiamės užtikrinti maksimalią kokybę. Pavyzdžiui, nors ir galėtume tą pačią dieną aptarnauti kelių miestų skirtingas šventes, tačiau verčiau pasirenkame vieną renginį. Juk geriau atidirbti viename renginyje, tačiau labai gerai, o ne keliuose, tačiau vidutiniškai“, – sako įmonės vadovas.

Jam pačiam labiausiai patinka dirbti įvairių miestų šventėse. Tai – proga susipažinti su skirtingų temperamentų žmonėmis ir išvysti nuostabiai gražias mūsų šalies vietas.