Gamina vardinius ir vienetinius gaminius

„Mes gaminame rankų darbo dovanas iš medienos, plastiko, stiklo, įvairią atributiką gimtadieniams, jubiliejams, krikštynoms ir kitoms šventėms“, – sako Julija Grigonienė, bendrovės „Magijuka“ bendraįkūrėja.

Moteris pasakoja, kad šeiminiame versle nėra taip, kad kažkokį gaminį gamintų vienas – visi kažkiek prie jo prisideda. Vienas sukuria vaizdą, kitas – formą, ant kurios daiktas bus gaminamas, trečias jau gamina jį patį.

„Kai matai, kas žmogui patinka, ieškai variantų, ką dar galima būtų prie to pasiūlyti. O kai yra minčių, ką daryti, įsijungia ir kūryba“, – apie tai, kaip plečiamas prekių asortimentas, pasakoja Julijos tėtis Gintaras Katkus, įmonės bendraįkūrėjas.

Laidos večiai pasakoja, kad visiems šypseną sukelia keiksmažodžių dėžutė – tai yra, taupyklė, kur nusikeikęs asmuo sumoki baudą. Sako, tokių dėžučių užsimano ir įmonės, tik paprašo didesnė.

Idėjų, ką gaminti, pažeria ir klientai, prašydami sukurti vieną ar kitą gaminį.

„Kartą sulaukiau kliento skambučio su prašymu pagaminti vinilinės plokštelės prezentacinę dėžutę. Ją galima pakabinti ant sienos ir tai yra tikrai įspūdingai atrodantis gaminys. To niekas nedaro ne tik Lietuvoje, bet – kaip pasidomėjęs sužinojau – ir pasaulyje. Tad kita mūsų užduotis – sugalvoti, kaip ją parodyti pasauliui“, – pasakoja G. Katkus.

Verslininkai pastebi, kad didžiuma gaminių yra vardiniai ir vienetiniai.

Pelnas išaugo 20 procentų

Ateidami į „Verslo akademiją“ verslininkai turėjo du didelius tikslus – padidinti pardavimus ir išmokti marketingo. „Magijutos“ bendraįkūrėjai pastebėjo, kad šie klausimai buvo aktualūs ir kitiems akademijos nariams.

„Sukurti verslą šiais laikais nėra sunku, bet kyla problema, kaip produktą parduoti. Čia tokia masinė problema, kai niekas iš tikrųjų nežino, ką daryti. Net ir akademijoje analizuodami mes negavome konkretaus patarimo, sakė: pabandykite šitaip, gal padės tas, eikite anuo keliu, bandykite. Taigi, viskas – bandymų būdu“, – sako.

Pavasarį studijavę kelis mėnesius kaišiadoriečiai išmoko, kaip paskaičiuoti gaminių savikainą, kad juos kurti būtų naudinga ir pelninga. Reikia įvertinti medžiagas, darbą, laiką, kiek užtrunka pagaminti, įrangos darbą ir viską apskaičiuoti. „Viską įtraukiame – ir kiek aš maketuoju, ir kiek laiko mama užtrunka dažydama“, – sako J. Grigonienė.

Po akademijos verslininkai šiek tiek perdėliojo ir asortimentą. „Anksčiau prekiavome tik krikštynų prisiminimų dėžute, o mentorės patarti, sukūrėme įvairius rinkinius, komplektus, kad žmogus rastų visko, ko reikia, nuo A iki Z. Ir pamatėme didelį skirtumą, didelį pliusą. Kai pirkėjui pateikiama viskas vienoje vietoje, jam kur kas paprasčiau“, – pastebi verslininkai.

Vasarą, kuri yra darbingiausias sezonas šiam verslui, verslininkai jau galėjo pritaikyti įgytas žinias.

„Praėjusi vasara, kuri buvo pirmoji po akademijos, buvo geriausia per visą laikotarpį ir lyginant su praėjusia vasara – pelningesnė 20 procentų. Labai džiaugiamės, tai puikūs rezultatai. Turime dar ilgą sąrašą, ką reikia padaryti, tad tai dar ne viskas“, – sako Grigonienė. Viena iš laukiančių užduočių – išspręsti verslo sezoniškumo problemą, kad gaminiai būtų paklausūs ištisus metus.

Po reklamos – pirkėjų antplūdis

Kalbant apie marketingą verslininkai pripažįsta anksčiau nežinoję, nei kaip ir kokias reklamas daryti, nei kaip jas leisti.

„Anksčiau dėdavome reklamas, leisdavome pinigus ir visiškai negaudavome jokio rezultato. Dabar po reklamų užsakymai plaukia vienas po kito“, – džiaugiasi Kaišiadoryse verslą vystantys žmonės. Tarkime, kalbant apie krikštadėžes, pastebi, kad itin paveikios yra video reklamos, kurios transliuojamos socialiniuose tinkluose ir nustatomos tėvų auditorijai.

Verslininkai svarsto, kad jei kitais metais bus toks pat užsakymų srautas, teks ieškoti ir pagalbininkų.

Atsiliepimai užkuria

Ar nekelia problemų tai, kad vienoje įmonėje dirba šeimos nariai, ir kažkas nustato atlyginimą?

„Tikrai nekelia. Tik jei verslui blogai, mums visiems kartu bus blogai. Tai minusas, bet tuo pačiu ir toks stimulas visiems kartu galvoti, daryti ir stengtis“, – sako Grigonienė.

Ir priduria, kad visai šeimai patinka kurti šį verslą.

„Mes atsigauname kurdami. Kasdien galvojame, kaip dar kažką padaryti, kaip dar ką nors sukurti. Kai turi idėją ir po to – jau sukurtą daiktą rankose, yra kažkas nerealaus. O žmonių atsiliepimai tiesiog užveda ir varo į priekį“, – sako įmonės bendraįkūrėja.

„Man svarbi vidinė emocija, kuri apima, kai kažką sukuriu. Kai gimsta kažkas naujo, gražaus, kai visiems patinka ir kai sulauki atsiliepimo, kad natūroje daug gražiau, nei tikėjosi, tai užkuria“, – sako Gintaras K.