Apie savo patirtį sutiko papasakoti dviejų smulkiųjų verslų vadovės. Pirmoji jų – CEO ir „EQUA Lietuva“ įkūrėja Dovilė Virbickienė. Ši įmonė yra oficiali EQUA gertuvių distributorė Lietuvoje, pardavinėjanti aplinkai draugiškus produktus. Ir Edita Vasiliauskienė restorano „Užupio kiemelis“ vadovė.
Ekologiška idėja
„Gertuvėmis skatiname visuomenę atsisakyti vienkartinio naudojimo buteliukų, rūpintis gamta. O mūsų nauja linija EQUA CARE – tvari namų ir kūno priežiūros linija. Rekomenduojame žmonėms įsigyti daugkartinius dispenserius, pardavinėjame mišinius, kuriuos įpylus į dispencerį ir pripylus 90 proc. talpos vandens, gaunamas paruoštas vartojimui produktas. Tai ir rankų plovimo putos, ir dušo gelis, ir indų ploviklis bei universalus valiklis. Tuo atsisakoma perteklinio plastiko, mat viskas, ką reikia įsigyti – priemonės mišinukas“, – pasakojo D. Virbickienė.
Originali verslo idėja moteriai gimė dar iki pandemijos, pačiai esant motinystės atostogose.
„Pradėjome nuo mažmeninės prekybos, o šiandien dirbame ir su didžiausiais vaistinių bei knygynų tinklais, įvairiais butikais. Didelį dėmesį skiriame ir verslo dovanoms, skatiname įmones dovanoti savo verslo partneriams bei darbuotojams gertuves, kad jie atsisakytų vienkartinio naudojimo buteliukų.
Prieš pradedant dirbau samdomą darbą, susijusį su rinkodara. Turėjau begales idėjų, kurias norėjosi realizuoti, bet dirbant kitų įmonėje tam dažnai nėra laiko ar finansinių išteklių. Esi apribotas. Po truputį manyje gimė noras turėti savo veiklą ir kai išėjau į motinystės atostogas atsirado galimybė pradėti. Išsigryninau savo stiprybes, suradau produktą, kuriuo tikiu, o tada pradėjau bandyti.
Pirmiausia gertuves išdalinau savo aplinkos žmonėms, laukiau jų grįžtamojo ryšio, norėjau sužinoti, ar ir jiems patiko taip, kaip man. Man patinka, kad tai iš esmės ne tik gertuvės, o skleidžiama žinutė apie visą gyvenimo būdą. Norisi suburti bendruomenę, kuriai rūpi geresnis rytojus, kuri orientuoja savo vartojimą į tvarumą.
Po žingsnį augome, po bandomojo laikotarpio pasirašėme su partneriais kontraktą, jie mumis pasitikėjo ir štai, jau dvejus metus esame oficialus šių gertuvių distributorius Lietuvoje“, – džiaugėsi vadovė.
Pandemijos metu įmonė skatino vadovus nepamiršti savo darbuotojų ir įsigyti gertuves net jiems dirbant iš namų. Taigi, kol kai kuriems verslams dėl pandemijos iškilo pavojus, Dovilės verslas toliau laikėsi internetinės prekybos erdvėje. Vienintelis iššūkis, kurį šiuo metu įmonė norėtų išspręsti: procesų valdymas augimo metu.
„Įmonė auga, darbo apimtys auga, susidūrėme ir su logistikos iššūkiais, ir su kitais plėtros klausimais. Norėtume iš didesnių verslų pasimokyti, kaip efektyviai valdyti šiuos procesus“, – teigė ji.
Šeimos maistas
Banketai pagal užsakymus, išvažiuojamieji renginiai, sodybos ir konferencijų salės, jaukūs restoranėliai Vilniuje. Visa tai – mažas, bet galingais tempais augantis restorano „Užupio kiemelis“ verslas. Jo vadovė Edita Vasiliauskienė sakė norinti kiekvienam klientui perduoti tą artimo jam maisto ir jaukumo įspūdį.
Kol pandemija daugelį išmušė iš vėžių, šis verslas irgi buvo iš tų, kurie išsilaikė ir vis dar auga. Iš pradžių atsidarę Užupyje, prieš porą metų įsikėlė ir į Antakalnį, žinomos kavinės „Trys pušelės“ vietoje. Verslo idėja negimė atsitiktinai – E. Vasiliauskienė tikslingai ėjo į šio verslo kūrimą dar tada, kai jo nebuvo.
„Pradėjau nuo padavėjos darbo, ja dirbau nuo 18-os metų. Augau, perėjau visas pareigas. Buvau padavėja, tada vadybininkė, administratorė ir direktoriaus pavaduotoja – visa verslo virtuvė. Man tai yra mano sritis, myliu savo darbą ir žinau visus šios srities niuansus. Todėl galiausiai ryžausi ir nusprendžiau daryti savo“, – pasakojo moteris.
Įgavusi pakankamai patirties kitose įmonėse, visą patirtį ji perkėlė į savo verslo kūrimą. Tačiau netrukus nuo atsidarymo smogė pandemija – kaip teko ją išgyventi?
„Karantino metu, žinoma, nedirbome, darbuotojai – išleisti į prastovas. Aišku, buvo labai daug nerimo ir jaudinimosi, galvojome, kaip ką darysime... Bet tiesiog išlaukėme tą periodą ir tiek. Kai tik atšilo ir buvo galima veiklą vykdyti lauke, atsidarėme vėl. Aišku, iš pradžių klientų buvo nedaug, bet paskui jie grįžo. Labai džiugu, kad žmonės mus myli, sugrįžo ir palaikė.
Išgyvenimo per pandemiją paslaptis? Visų pirma, mano stiprioji pusė buvo ta, kad daug dirbau pati. Kadangi esu praėjusi visas grandinės dalis, nuo virtuvės iki direktoriaus, daug ką galėjau daryti pati. Darbuotojai taip pat dėjo dideles pastangas, nepaliko, neišėjo. Nors buvo mažas kolektyvas, bet sėkmę lėmė komandinis darbas“, – prisiminė E. Vasiliauskienė.
Jos įmonei šiandien aktualiausias iššūkis – daugiau sužinoti apie reklamą.
„Mums rūpi, kaip labiau reklamuotis, kokios yra marketingo subtilybės? Kaip išplėsti marketingo sritį? Šiandieninė mūsų reklama daugiausia yra iš lūpų į lūpas. Rekomendacijos veikia gerai, bet turint naujausias technologijas reikia efektyviau skleisti tą žinią“, – sakė vadovė.
Ateityje ji tikisi augimo, yra minčių ir apie plėtrą į kitus miestus. Kol bijomasi trečio karantino, šis verslas gali didžiuotis išgyvenęs jau du.
Savo įvardytus iššūkius ir norimus klausimus, kaip vystyti sėkmingą verslą, mūsų kalbintos vadovės užduos ir „Swedbank“ smulkiojo verslo akademijoje „Kiekvienas gali“. Akademijoje bus atrinkti 10 smulkiųjų verslų, kuriems pasiekti aukštesnių rezultatų padės sėkmingiausių verslų ekspertai.
„Kiekvienas gali“ smulkiojo verslo akademija pradės veikti su programa, kurioje 10 smulkiųjų verslų atstovų turės galimybę savo iššūkius spręsti, remdamiesi Kanadoje sukurta ir ten net Vyriausybės remiama verslo skatinimo metodologija. Taip pat visos programos metu šalia dalyvių bus jiems priskirti mentoriai – sėkmingai veikiančių verslų atstovai, kurie dalysis savo praktine patirtimi, įžvalgomis ir atradimais verslo augimo kelyje. Jų pranešimus galės stebėti ir „Delfi“ skaitytojai.
Registruotis galima čia.