– Apsilankius jūsų internetiniame puslapyje „Our Pocket Hero“, pirmiausiai apėmė „teisingo“ verslo ar „teisingo“ požiūrio į verslą pojūtis. Kada startavo ši internetinė parduotuvė?
– „Our Pocket Hero“ kelionė prasidėjo prieš ketverius metus, kai startavome su interneto svetaine, siekdami pasiūlyti unikalius drabužius šeimoms, kurios augina vaikus sergančius 1-ojo tipo cukriniu diabetu. Nuo pat pradžių ši elektroninė parduotuvė buvo ne tik apie drabužius – tai buvo nuoširdus noras atliepti realius kasdienius iššūkius, su kuriais susiduria vaikai, sergantys diabetu.
– Man visgi neapsiverčia liežuvis „Our Pocket Hero“ vadinti verslu, labiau linkčiau prie apibūdinimo socialinė iniciatyva. Kaip jūs pati pristatote šią savo veiklos sritį?
– Sutinku – tai tikrai neatrodo kaip įprastas verslas. „Our Pocket Hero“ yra ir startuolis, ir adaptyvios mados prekinis ženklas, bet tikriausiai labiausiai tinkantis pavadinimas – socialinis verslas. Mano pagrindinis tikslas nėra tik parduoti produktus, bet ir paremti šeimas, kurios dažnai jaučiasi vienišos ar susiduria su kasdieniais sunkumais valdant šią sudėtingą ligą.
Kiekvienas drabužis yra sukurtas taip, kad būtų funkcionalus ir praktiškas, suteikiantis vaikams galimybę patogiai ir stilingai nešioti gyvybiškai būtinus medicininius prietaisus. Kiekvienas užsakymas ne tik praktinė pagalba, bet ir emocinis palaikymas – žinant, kad nors truputį palengvinu šių šeimų kasdienybę.
– Kaip žinia, tokių iniciatyvų atsiradimą dažnai lemia asmeninės patirtys ar reikšmingi gyvenimo įvykiai. Tam iš tiesų reikia išskirtinio įkvėpimo. Ar galite atskleisti, kas jus įkvėpė imtis būtent tokios iniciatyvos, kuri susijusi su 1-ojo tipo cukriniu diabetu sergančiais vaikais. Galbūt „Our Pocket Hero“ yra jūsų kokios nors ankstesnės veiklos tęsinys?
– Įkvėpimas „Our Pocket Hero“ veiklai gimė iš poreikio, kai mano draugės berniukas susirgo cukriniu diabetu. Ši liga vis dar neišgydoma, todėl moderniausias būdas ją valdyti yra insulino pompa, įvesta kateteriu į kūną, siekiant imituoti nustojusios kasos veiklą, susileidžiant insulino dozes.
Kartu supratome, kad rinkoje prietaisui pritaikytų drabužių, kurie leistų vaikams greitai ir lengvai pasiekti savo prietaisus, nei Lietuvoje, nei pasaulyje tiesiog nėra.
Vaikai dažnai jaučiasi kitokie nei jų bendraamžiai, sulaukia dėl prietaiso klausimų: ne visada patogių, kartais net patiria patyčias. Tokių funkcionalių ir stilingų drabužių poreikis buvo akivaizdus, tuomet ir kilo idėja sukurti „Our Pocket Hero“.
Įstojau mokytis kostiumo dizaino ir konstravimo, vis bandžiau suprasti, kaip gimsta drabužiai. Visų klausiau, kaip patogiau sukurti patogų drabužį su specialiomis kišenėmis insulino pompoms. Ši veikla išaugo iš mano didelio noro padėti ne tik savo draugės vaikui, bet ir kitiems vaikams jaustis patogiau, drąsiau ir kuo labiau džiaugtis vaikyste.
– Kaip apibūdintumėte savo klientą?
– Svetainės veikla turi aiškų tikslą: pasiūlyti kruopščiai sukurtus, funkcionalius drabužius vaikams, sergantiems 1 tipo cukriniu diabetu. Mano klientai yra tėvai, kurie, kaip ir aš, ieško sprendimų, kaip patogiau nešioti gyvybiškai būtiną prietaisą. Kai apsaugojome kišenių dizainą, nustebau, kad apie mano mažiuosius herojus ir drabužius pritaikytus jiems sugalvojau pirmoji.
Man buvo svarbu, kad šie drabužiai kuo mažiau išsiskirtų nuo mums įprastų drabužių, o drabužio konstrukcijos pagalba insulino pompos nesimato. Tad galiu drąsiai teigti, kad tai mano palaikymo žinutė jiems ir visiems kitiems vaikams, kurie dievina kišenes ir jose slepia savo lobius, saldumynus, telefonus, pinigus ar raktus.
Džiaugiuosi, kad seneliai, tetos, dėdės ir draugai, norintys padovanoti vaikui dovaną, dovanoja mano drabužėlius. Ypač „saldu“, kai tėčiai nuperka sukneles mergaitėms. Savo klientus matau ne kaip pirkėjus, bet kaip svarbius kuriamos bendruomenės narius, kurie supranta kasdienius iššūkius, su kuriais susiduriama gyvenant su diabetu.
– Tiek svetainės pavadinimas, tiek visa informacija joje pateikiama anglų kalba. Ar teisinga būtų sakyti, kad labiau orientuojatės į užsienio rinką?
– Taip, nuo pat pradžių mano tikslas buvo pasiekti šeimas visame pasaulyje, o informacija anglų kalba padėjo plėstis už Lietuvos ribų ir pasiekti herojus globaliai. Esu išsiuntusi užsakymus į 38 skirtingas pasaulio šalis.
Diabeto valdymo iššūkiai yra labai individualūs ir reikalaujantys nuolatinės priežiūros. Matydama šią ligą iš arti norėjau užtikrinti, kad mano žinutė, produktai ir bendruomenė sklistų kuo plačiau. Bet tai pavyko tik nuostabios Lietuvoje esančios bendruomenės dėka, kuri nuo pat pradžių palaikė, pataria, bendradarbiauja, o svarbiausia ištestuoja visus drabužius prieš juos išleidžiant pradėti savo keliones.
– Jeigu klientų ratas paplitęs po visą pasaulį, kaip jus atranda klientai?
– Klientai dažniausiai mus randa per rekomendacijas, socialinius tinklus ir internetines paieškas. Stengiausi sukurti erdvę, kuri būtų asmeniška ir bendruomeniška. Kai klientai apsilanko svetainėje, jie ne tik pamato sukurtų produktų katalogą, bet ir sužino, kodėl šie drabužiai ypatingi, kodėl juos kuriu ir kaip jie gali padėti jų vaikui.
Manau, svarbu, kad tėvai suprastų, jog jie ne tik perka drabužius, bet ir investuoja į savo vaiko komfortą, pasitikėjimą savimi ir geresnę gyvenimo kokybę. Aš taip pat siūlau tarptautinį pristatymą, todėl niekada nežinau, iš kokių šalių sulauksiu užsakymų kitą dieną. Tai labai džiugina.
– Taigi drabužius, kuriuos gali įsigyti 1-ojo tipo cukriniu diabetu sergančių vaikų tėvai, kuriate jūs pati. Koks kaip toliau vyksta procesas, kol drabužiai pasiekia klientų rankas? Kuo išsiskiria jūsų drabužiai, nepaisant jų funkcionalumo?
– Visi mūsų drabužiai kuriami Lietuvoje. Taip, aš esu atsakinga už jų dizainą, konstruktorė mano piešinius „paverčia“ siuvimui tinkamai brėžiniais, o mažame miestelyje gyvenanti siuvėja juos pasiuva. Naudojame tvarius, ekologiškus audinius, kurie ne tik malonūs dėvėti, bet ir atspindi mano įsipareigojimą kurti tvariai.
Dažnai gaminame tik sulaukus užsakymo, taip saugome gamtą ir neturime didelių likučių. Tikrai smagu gauti specialiai tau pasiūtą drabužį, sukurtą su didele meile, dėmesiu kiekvienai detalei, tvariai supakuotą. Šie drabužiai tinka visiems vaikams, tad vis skatinu išaugtais drabužiais dalintis su seserimis, broliais, pusbroliais ar draugais.
– Jūs pati užsiminėte, bet tas jaučiasi ir apsilankius internetinėje svetainėje „Our Pocket Hero“, kad tai nėra tik elektroninė parduotuvė, bet ir aktyvus bendruomenės telkimas. Ar tai taip pat yra viena iš jūsų veiklos misijų?
– Vienas iš dalykų, kuriuo labiausiai didžiuojuosi, yra bendruomenės jausmas, kurį pavyko sukurti „Our Pocket Hero“ dėka. Man lengviau kalbėti apie ligą, nes mano vaikai sveiki. Mano tikslas pakviesti žmones domėtis šia liga, nors gal ir ne visai įprastu būdu – drabužių pagalba.
Per internetinę svetainę siekiau sukurti erdvę, kur tėvai, kurie susiduria su panašiais iššūkiais, gali dalintis savo istorijomis, atsiliepimais ir rasti palaikymą. Kartu su užsakymais siunčiu tėvų pasidalintomis vaikų ligų istorijomis, suprantu, kad ištraukiau laimingą bilietą, tad noriu nusiųsti žinutę, kad jie ne vieni, ir juos burti į „Our Pocket Hero“ herojų tinklą.