Elektroninis paštas itin populiarus vyresnio amžiaus žmonių tarpe
Elektroninio pašto rinkodara – komunikacijos kanalas, galintis tapti puikiu kasdieniniu komunikacijos įrankiu. M. Pocius supažindina, kad aktualus šis kanalas ypatingai vyresniems žmonėms.
„Tyrimai rodo, kad vyresnė auditorija ypatingai dažnai naudoja šį komunikacijos kanalą. Tuomet mes turime elektroninę komerciją, kuri prekiauja internete ir turi ieškoti pelningų kanalų pasiekti tas auditorijas. Elektroninis paštas – vienas iš tų įrankių, padedančių pasiekti tą auditoriją, ją susigrąžinti ir tokiu būdu parduoti“, – teigia ekspertas.
Norint plėtoti verslą svarbu „auginti“ bendruomenę
Marketingo profesionalė G. Vilkė nurodo, kad dažniausiai, nedideliems verslams pradėjus veikti tarptautinėje rinkoje, jiems tenka kovoti su didžiausiais žaidėjais.
„Internete nėra lygesnių už lygius. Visi „žaidžia“ tame pačiame rinkos žaidime. Vadinasi, iš esmės mažam žaidėjui tai kainuoja labai brangiai. Mokama reklama jiems yra neįkandama. Vienintelis būdas auginti verslą – savo bendruomenės ir savo kanalų auginimas“, – sako pašnekovė.
Anot jos, bendruomenės auginimas socialinių tinklų bei elektroninio pašto rinkodaros pagalba yra pagrindinis įrankis, kuris leidžia bendrauti su savo potencialiais klientais. Tai nedideli verslai gali daryti arba labai pigiai, arba santykinai nemokamai.
„Todėl mes ir kalbame apie elektroninį paštą, kaip apie pagrindinį kanalą ir fokusą. Taip yra todėl, kad nedideli verslai negali tarptautinėje arenoje bandyti „sužaisti“ tik su mokamais kanalais. Jie yra pasmerkti tokiu būdu pralaimėti konkurencinėje kovoje“, – pabrėžia G. Vilkė.
Nedideliems verslams, kurie nori pradėti veikti tarptautinėje rinkoje, specialistė pataria fokusuotis į santykinai nemokamų rinkodaros kanalų auginimą.
Elektroninio pašto galimybės tebėra neišnaudojamos
Email komandos vadovas M. Pocius pabrėžia, kad bene kiekvienoje tipinėje elektroninėje parduotuvėje el. paštas yra vienas iš trijų labiausiai apyvartą generuojančių būdų.
„Tai – vienas iš pagrindinių apyvartos šaltinių. Jeigu jūs nesinaudojate vienu iš trijų daugiausiai apyvartą generuojančių būdų, trečdalį pardavimų sugeneruoti bus labai brangu. Tai – pagrindinis dalykas, kuris turėtų motyvuoti susikurti šį kanalą“, – nurodo pašnekovas.
Verslams rekomenduoja žvelgti plačiau
G. Vilkė paaiškina, kad paprastai verslas veikia dvejopa. Verslininkai siekia pritraukti klientus, o tai padarius nori pasiekti, kad jie įsigytų siūlomų prekių ar paslaugų.
„Juk svarbu priversti vartotojus kuo dažniau pirkti. Šiuo atveju dažniausiai elektroninio pašto rinkodara priskiriama antrajai daliai. Vartotoją pavyko pritraukti, jis susidomėjo, kažką nusipirko, paliko savo elektroninio pašto adresą. O dabar, pritraukus per mokamą kanalą, galima pradėti su juo bendrauti nemokamu kanalu. Tokiu būdu antrą, ketvirtą ar penktą užsakymą klientas padaro elektroninio pašto rinkodaros dėka“, – sako ekspertė.
Tokiu būdu vartotojo pritraukimas, žvelgiant ilgoje perspektyvoje, verslui kainuos pigiai.
„Dažniausiai elektroninis paštas yra laikomas klientų pirkimo dažnio kėlimo įrankiu“, – pabrėžia G. Vilkė.
Daug verslų rinkodaros „triukus“ jau sėkmingai naudoja
Vis tik specialistė pasidžiaugia, kad daugelis verslų jau sėkmingai elektroninį paštą yra „įdarbinę“. Verslai, net jei žmogus nieko nepirko, jį būna įtikinę palikti savo kontaktinę informaciją, kitaip tariant, elektroninio pašto adresą.
„Tokiu būdu verslai gali teikti daug informacijos apie patį prekės ženklą, pasakoti, kodėl jis geras bei kodėl verta jį rinktis. Tokiu būdu klientas yra priverčiamas padaryti pirmąjį pirkimą. Tai – standartinis būdas, skirtas pirkimo dažniui“, – teigia marketingo profesionalė.
Anot jos, elektroninis paštas puikiai pasitarnauja klientų pritraukime, ypatingai – B2B (verslas – verslui) sektoriuje generuojant pardavimus.
Kur „slepiasi“ bene pusė potencialių verslo pajamų?
M. Pocius sako, kad Lietuvoje šiuo metu pats populiariausias elektroninio pašto rinkodaros elementas – naujienlaiškiai. Didžioji dauguma elektroninių parduotuvių siunčia naujienlaiškius, tačiau labai menkai išnaudoja automatizuotų komunikacijos scenarijų dalį.
„Tai – automatizuoti sprendimai, kurie vartotoją lydi visoje „kelionėje“. Jie padeda atpažinti, kad žmogus žiūrėjo prekę, vėliau jam atsiunčia priminimą, kad jis tą prekę žiūrėjo. Pirkimo metu, jei vartotojas nebaigė jo atlikti, automatizuoti sprendimai atsiunčia priminimą pabaigti tą padaryti. Kai vartotojas jau kažką nusiperka, viską galima automatizuoti“, – nurodo specialistas.
Ekspertas pabrėžia, kad vidutiniškai pusė pajamų „slepiasi“ automatizuotuose komunikacijos scenarijuose.
„Lietuvoje šiuo klausimu stebime labai menką išnaudojimą. Tuo tarpu tarptautinėje arenoje ši sritis įvaldyta labiau. Todėl, jeigu mes ateiname tik su lietuviškomis žiniomis ir praktikomis į tarptautinę areną, labai pralošiame konkurencinėje kovoje“, – teigia M. Pocius.
Asmeninis kanalas – asmeninė žinutė
G. Vilkė paaiškina, kad negalima pritaikyti tų pačių taisyklių verslams, kurie veikia mažoje ir didelėje rinkoje.
„Kai tu veiki mažoje rinkoje su santykinai nedaug klientų, kartais iš tiesų automatizuoti sprendimai atrodo labai sudėtingi, juk jiems reikia duomenų, tam tikrų žmonių. Tokių verslų atstovams atrodo, kad reikės labai daug investuoti, o sąlyginis naudos prieaugis nebus toks didelis. Tačiau jei tą patį pritaikytume daug didesnei klientų bazei, skirtingoms rinkoms, atsiranda visiškai kitokios žaidimo taisyklės“, – teigia pašnekovė.
Anot jos, tarptautinė ir lokali arenos yra iš dalies panašios, mat kiekvienas klientas nori būtent jam pritaikyto sprendimo. Tačiau globaliai veikiantis žaidėjas tą pritaikymą privalo daryti per automatizuotus sprendimus.
„Viena žinutė visiems tikrai neveiks. Net neįmanoma apie tai kalbėti. Jeigu tu galvoji, kad išsiuntei naujienlaiškį ir tu jau naudoji elektroninio pašto kanalą, tai – netiesa. Mes kalbėdami apie šį kanalą pirmiausia pabrėžiame, kad kliento lūkestis yra paprastas. Jis bendraudamas su tiesioginiu kanalu jaučia asmeninį kontaktą. Asmeninis kanalas turi nešti asmeninę žinutę“, – sako G. Vilkė.
Marketingo profesionalė nurodo, kad šiais laikais galima rasti įvairių būdų pasimokyti apie rinkodaros triukus. Pavyzdžiui, „Inovacijų agentūra“ gali didžiuotis „GlobalShop“ akademija, kuri startuoja jau nuo balandžio 25 dienos.
„Čia bus vykdomi mokymai. Ir tikrai tų klausimų yra labai daug. Praktinė pagalba yra labai svarbi. Prieš naudojantis daugybe kitų, mokamų sprendimų, tiek tarptautinių, tiek ir lokalių, tikrai galima gauti svarbiausią informaciją su „Inovacijų agentūros“ pagalba“, – itin vertinga informacija dalinasi specialistė.