Negalvokite, kad jūsų produkcija gali būti neįdomi, pasinaudokite milžinišku srautu
„Ši platforma turi per 132 milijonus aktyvių pirkėjų 190 šalių, kurių mąstysena gali būti kitokia ir jie į dalykus nebūtinai žiūri kaip mes. Tai yra atsakymas tiems, kurie abejoja, ar parsiduos jų daiktai, kad galbūt jie neturės paklausos. Nustebsite, kai gausite užsakymą iš kokios nors Lotynų Amerikos šalies ar Filipinų, kur niekaip negalėtumėte net pagalvoti, kad ten kažkam įdomi jūsų produkcija“, – sako A. Milašauskas.
Pasak eksperto, viena iš stiprių patirčių, kurią pajusite pasukę link globalių pardavimų, kad tai yra milžiniškas srautas, kurį jums platforma sugeneruoja: „El. prekyboje srautas yra svarbiausias dalykas, tokio patys niekada nesusigeneruosite. Mes galime turėti pačią gražiausią, geriausiai veikiančią el. parduotuvę pasaulyje, bet jei ji neturės lankytojų, tai mes nieko ir neparduosime. Taip pat tai nėra tik apie srautą, o apie daugiau dalykų, tai ir kaip greit galime patekti į naujas rinkas, integruotus mokėjimo, rinkodaros, logistikos sprendimus, apie pasitikėjimą tiek iš pirkėjo, tiek iš pardavėjo pusės. Pardavėjai ramūs, nes jų el. parduotuvės niekas nenulauš, serveris „neužlūš“ ar mokėjimai neišsijungs reikiamu momentu. Pirkėjų žino, kad gaus prekę, kurią užsakė, arba greit atgaus savo pinigus, jeigu kažkas negerai be jokių biurokratinių sunkumų.
Dar reiktų suprasti, kad vartotojams patogiau pirkti viską vienoje vietoje, nesiblaškant per skirtingas. Jie turi susivedę duomenis, viskas vyksta greitai, paprastai ir aiškiai“.
Didžiausias srautas – auto dalys ir aksesuarai, kyla elektronikos pardavimai
„Šiandien „eBay“ didžiulis fokusas į auto dalių, aksesuarų kategoriją, kas liečia mūsų rinką ir Latviją. Ne tik automobilių, bet ir sunkvežimių, motociklų. Kitose rinkose tendencijos yra šiek tiek kitokios, pavyzdžiui, Indijoje esminė kategorija yra juvelyrika, bet pas mus auto, moto dalys ir iš esmės ji yra dominuojanti šioje srityje visame pasaulyje. Beje, „eBay“ patapo oficialus Formulės 1 „McLaren“ komandos partneris. Taigi, kas dirba šiame sektoriumi, vienareikšmiškai reikia būti šioje platformoje, galima visada į mus kreiptis, mes padėsime joje atsirasti, sėkmingai startuoti generuojant pardavimus.
Dar kas paklausu, tai naudotos, atnaujintos elektronikos sektorius, tai yra tikrai stipri kategorija. Kas turi tokį verslą ir dar neprekiauja platformoje, tai daro klaidą, ir kuo greičiau ten atsidurs, tuo greičiau susirinks pardavimus, kur tik jų ir laukia. Taip pat paklausi nauja elektronika, turime sėkmingų pardavėjų mados, namų ir sodo apyvokos daiktų, gyvenimo būdo ir kitose kategorijose“, – pastebi A. Milašauskas.
Paklausus, kokioms įmonėms sekasi, ir ar atsiranda naujų sėkmės istorijų, ekspertas atsako, kad tokios įmonės kaip „GTV Group“ „Rekaras“ transporto sektoriuje seniai rodo gerus rezultatus, turi ir savo logistikos sprendimus, kas jiems palengvina, efektyvina darbą. Iš įdomesnių įmonių, tai neblogus rezultatus rodo „Gintarinė vaistinė“, kurie prekiauja kosmetika, papildais, vitaminais.
„O naujų sėkmės istorijų tikrai turėsime, nes neseniai baigėme „eBay“ akademiją, kurioje buvo 145 registracijos. Vienu metu į apmokymus susijungdavo per 80 įmonių. Jie jau dabar yra pilnai prekiaujantys nauji pardavėjai, gavę visus įrankius, dabar viskas atsiremia į motyvaciją, norą užsidirbti. Akademija tikrai buvo sėkminga ir tikėtina, kad turėsime naujų įdomių istorijų, reikia tik luktelti. Štai viena iš įmonių iškart pardavė 3 tūkstančių eurų vertės kubilą, kas yra gan netipinė prekė šioje platformoje, bet kaip ir sakiau, kad joje galima parduoti viską“, – sako A. Milašauskas.
Mados kategorija išgyvena sunkesnius laikus
Pasak eksperto, iš globalesnių naujienų, tai jaučiasi, kad visas mados sektorius išgyvena sunkesnius laikus, lyginant su kitais: „Galbūt tai yra makroekonominis veiksnys ir žmonės taip pinigais nebesisvaido, tampa tvaresni, o kai pinigai patampa brangūs, tai gali ir senesnius batus ar ilgiau megztinį panešioti, ir nereikia galbūt tų naujų auskarų ar dar vienos vardinės rankinės. Tai nėra tokios būtinos prekės, lyginant su kitomis kategorijomis. Pavyzdžiui, jeigu sugedo automobilis, tikėtina, kad reikės jį remontuoti. Tai yra nepakeičiamas arba labai sunkiai pakeičiamas didžiajai daliai žmonių kasdienis įrankis.
Mados kategorijoje dirbantiems pardavėjams apsunkina ir tai, kad vis daugiau prekinių ženklų tokių, kaip „Nike“, pradeda drausti prekiauti jų produkcija „eBay“, „Amazon“ ir kitose platfomose. Jeigu turi Baltijos šalyse distribuciją tiesiogiai iš „Nike“, tai negali jose prekiauti, tai įrašyta jų sutartyse, o tai jau gali apsunkinti ir mažinti pardavimus“.
Siuntimas į kitas šalis yra visiškai nekomplikuotas
Iš Lietuvos pardavėjų per platformą daugiausiai perka JAV, Didžioji Britanija ir Vokietija, tuomet Prancūzija ir Italija.
A. Milašauskas vis girdintis abejonių, kad prekių siuntimas į tolimas šalis yra labai komplikuotas: „Tai yra visiškas mitas – nieko nėra sudėtingo, ypatingai dirbant su tokiomis įmonėmis kaip „DHL“, kuomet savo prekes į tokią kaip JAV galite pristatyti per dvi dienas. Be to, nėra jokių didelių biurokratinių trikdžių, kas liečia muitus. Tereikia pažymėti, ką jus siunčiate, kokios vertės daiktas, kokia kilmės šalis. Visos muito procedūros siunčiant į trečiąsias šalis jau yra pirkėjo atsakomybė ir „eBay“ politikoje tai yra labai aiškiai aprašyta. Iš esmės, Lietuvoje logistikos pasirinkimo turime apsčiai su geromis kainomis, lanksčiomis paslaugomis, įvairiais papildomais bonusais. Pardavėjams iš kitų šalių tai tik pavydėti.
Beje, šios platformos skaičiai rodo, kad pardavėjai per pirmuosius dvejus metus pradeda savo prekes siųsti į daugiau nei keletą skirtingų šalių“.
Dažnai ėjimą į globalias rinkas stabdo ir buhalteriai
Paklausus dėl ko dar baiminasi nauji klientai, ekspertas atsako, dažniausiai dėl to, kad nieko nesupras, kad viskas labai sudėtinga, ir čia net nesvarbu, kokioje platformoje žmonės nori prekiauti, juos tai iš pradžių baugina. Ir turi šiek tiek, nes reikia žinoti, kaip dirbti, bet tuo pačiu tai nėra ir raketų mokslas.
„Reikia energijos ir edukacijos, norint prisijungti prie pardavimo kanalų, orientuotis juose. Jeigu laiko ar žmogiškųjų resursų edukacijai nėra, tuomet reikia pasiimti paslaugą, kas padėtų iš šios srities profesionalų, kurie užvestų ant teisingo kelio. Tai jeigu nežinote kaip, tai geriau nedaryti bet kaip, o investuoti kelis šimtus eurų į profesionalią komandą, kuri padės nepadaryti klaidų ir greičiau sėkmingai startuoti.
Dar bijoma buhalterijos, bet jos tikrai nereikia bijoti. Platforma visais kampais ir pjūviais pateikia informaciją taip, kad tikrai bet kuris finansistas gali susitvarkyti. Kartais galbūt yra natūrali atmetimo reakcija dėl to, nauja, nepažįstama, nes dirbama pagal vieną sistemą, bet čia reikia skirti pusvalandį ar valandą, kad įsigilinti į papildomą kanalą, kaip sutvarkyti, apskaityti duomenis. Tai kai girdžiu tas atmetimo reakcijas iš buhalterių, tai kvestionuočiau jų kompetenciją.
Noriu patikinti, kad ši platforma išties labai galinga, ypatingai mažiems ir vidutiniams verslams. Siūlyčiau neapsikrauti savęs ir negalvoti, kiek čia bus daug sudėtingų reikalų, o tiesiog žengti po mažą žingsnelį. Pirmasis yra susirasti pagalbą. Kai ją gauname pagalbą, išsirenkame rinką, tada registruojamės ir dirbame. Tai tas žingsnis po žingsnio tikrai nėra baisu, ir tą etapą tikrai galima nesunkiai pereiti ir tai taps dar vienu kanalu, kuris bus dar viena pardavimo rutina“, – patikina A. Milašauskas.