ietuviai neatsilieka, netgi stebina
„NFQ Technologies“ daugiakanalės prekybos inovacijų vadovas Jurgis Gylys sako, kad e. komercijos verslai ir įvairiausi skaitmeniniai sprendimai Lietuvoje yra ganėtinai aukšto lygio. Anot jo, užsienyje gyvenantys žmonės lieka maloniai nustebinti, kai, pavyzdžiui, sužino, kad pasaulyje gerai atpažįstama prekybos platforma „Vinted“ savo veiklą pradėjo būtent Lietuvoje.
„Lietuvos skaitmeninis verslas labai neblogai laikosi. Neretai diktuoja ir tam tikras gerąsias praktikas, kaip reikėtų dirbti ir kokios yra tendencijos bei padeda jas formuoti. Tai galbūt lemia ir tos aplinkybės, kad lietuviai iš principo yra verslūs žmonės, bet mūsų rinka yra ganėtinai maža, todėl verslai yra priversti treniruotis, kaip reikia suktis, save auginti ir tada puikiai tas praktikas taiko pasaulinėje rinkoje“, – laidoje „Delfi diena“ kalbėjo J. Gylys.
Įmonės „Makes You Local“ vadovas bei partneris Donatas Gudelis dar pridūrė, kad lietuvių sprendimai, kurie yra taikomi e. komercijoje, pranoksta artimiausių kaimyninių šalių.
Anot jo, viena iš perspektyvų, kurią lietuviški verslai galėtų taikyti, norėdami padidinti savo galimybes yra eksportas.
„Vis daugiau e. komercijos verslų renkasi eksportą kaip vieną iš įmonės auginimo būdų. Tai vienas iš niaunsų, kodėl užsienyje kai kurie e. komercijos verslai auga greičiau. Paprasčiau tariant, dėl klientų rato galimybės. Per paskutinius penkerius metus lietuviški verslai vis labiau atranda eksporto galimybes ir tokiu būdu plečia savo veiklą. Kartais vis tik nutinka taip, kad namų rinka lieka kaip mažiausia“, – sakė D. Gudelis.
Kaip atverti platesnes galimybes?
J. Gylys sako, kad Lietuvos verslai e. komercijoje vis tik kai kurių galimybių iki galo neišnaudoja. O tai galėtų pasikeisti, jeigu didesnis dėmesys būtų skirtas duomenų analizei – ypač tų, kurie parodo, kas nulemia galutinius rezultatus. Pašnekovas lietuviškiems verslas būtent į tai orientuotis ir atkreipti dėmesį.
Tai taip pat padėtų atverti pasaulines rinkas.
„Kada žinome, kaip veikiame, kokie veiksmai lemia, kad klientai perka iš vieno ar kito verslo – tokie duomenys gali padėti atrasti nišas ir segmentus, į kuriuos būtų verta orientuotis. Kai susiprojektuoji savo veiklą ir žinai, ką darai, kas lemia užsakymus. Tai visas pasaulis yra tavo potenciali rinka“, – akcentavo J. Gylys.
Anot jo, technologijos atvedė iki to, kad šiandien verslas turi būti orientuotas į klientą (angl. Client centric).
„Ganėtinai sudėtinga būtų parduoti prekę tokią, kokią tik tu parduodi. Tačiau susiprojektuoti savo veiklą ir pardavinėti kaip niekas kitas – būtent tai ir atveria galimybes. O klientai patys atranda ir sprendimus, ir patirtis.
Tendencija yra tokia, kad jų patirtys vienuose kanaluose nulemia ir jų lūkesčius kituose. Pavyzdžiui, jeigu klientas naudojasi „Revolut“, tai jis identiško veikimo tikėsis ne tik iš „Swedbank“, bet ir iš batų, buitinės technikos ar maisto prekių pardavėjo. Tai yra esminis dalykas, į ką tikrai rekomenduojame atkreipti dėmesį ir pagal tai projektuoti visus sprendimus, organizuojant savo verslą“, – patikino pašnekovas.
Dirbtinio proto galimybės
D. Gudelis sako, kad yra ne vienas technologinis sprendimas, kuris galėtų padėti augti e. komercijos verslui. Vieną iš pagrindinių būtų galima įvardinti dirbtinį protą. Anot jo, šiuo metu yra didžiausias iššūkis kaip jį efektyviai panaudoti kiekviename versle. Vienas iš būdų – klientų aptarnavime.
„Tai susiję su kliento patirtimi, nes jie kiekvieną dieną dėl tam tikrų priežasčių skambina arba rašo parduotuvėms. Neanalizuojant ir nesuprantant šių priežasčių greičiausiai nevyks jokie pasikeitimai parduotuvėje“, – pabrėžė D. Gudelis.
To tikinimu, dirbtinis intelektas gali būti taikomas analizuojant kiekvieną kliento užklausą, norint suprasti, kaip toliau vystyti verslą ir kad tai daugiau nebepasikartotų.
J. Gylys prognozuoja, kad dirbtinio proto galimybės elektroninėje prekyboje per artimiausius keletą metų dar labiau išsiplės ir į tai, anot jo, verslas turėtų orientuotis jau dabar.
„Nes tam atėjus, jau bus per vėlu apie tai galvoti“, – pabrėžė jis.
Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje jau galima sužinoti „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje, o norintys pradėti sėkmingą e-prekybą užsienyje kviečiami registruotis į nemokamą GlobalShop akademiją Inovacijų agentūros svetainėje iki balandžio 24 d.