Vienas elementas priklauso nuo kito

Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė Patricija Reut sako, kad verslo plėtrai neišvengiama yra strategija ir kryptingas jos įgyvendinimas.

„Kai kalbame apie elektroninę prekybą, norint pasiekti didesnius tarptautinius pardavimus, galima pasitelkti pagrindinių rinkodaros principų kompleksą „4Ps Marketing Mix“: produktas, kaina, pardavimo vieta, reklama. Kiekvienas iš šių rinkodaros elementų yra priklausomas vienas nuo kito. Teisingai nustatyta šių elementų kombinacija – pirmas žingsnis į e-komercijos verslo sėkmę“, – sako pašnekovė.

Anot jos, visų pirma, derėtų sau atsakyti į klausimus – kokį produktą siūlo jūsų verslas? Kaip šis produktas pozicionuojamas? Kokia kaina? Turint šiuo atsakymus, kitas žingsnis – teisingai nustatyta produkto/paslaugos tikslinė auditorija ir pasirinkti, tokie pardavimo kanalai, kuriuose produktas bus lengvai pasiekiami būtent šiai auditorijai.

Patricija Reut

„Kalbant apie reklamą, jos tikslas – pasiekti tikslinę auditoriją transliuojant produkto vertės pasiūlymą ir tai, kokią tikslinio kliento problemą produktas sprendžia. Svarbu pabrėžti savo produkto išskirtinumus ir aiškiai, struktūrizuotai juos komunikuoti tikslinei auditorijai suprantamais žodžiais, kalba“, – pataria P. Reut.

Specialistės tikinimu, svarbu suprasti ir tai, kad, taikant „4Ps Marketing Mix“ principą, būtina atsižvelgti į kultūrinius niuansus, kuriais pasižymi rinka, į kurią bandoma įžengti ar kurioje norisi sustiprėti.

P. Reut taip pat pataria atkreipti dėmesį ir į klientų aptarnavimo svarbą e-prekyboje.

„Tai – galingas įrankis, sujungiantis verslą tiesiogiai su klientu. Kiekvienoje rinkoje verslui naudinga turėti klientų aptarnavimo specialistus, komunikuojančius su klientais jų gimtąja kalba, išmanančius vietines kalbos subtilybes, padedančius geriau „susikalbėti“, – pabrėžia pašnekovė.

Taip pat svarbu gerai išanalizuoti rinkos ypatumus.

„Pavyzdžiui, klientai skirtingose šalyse renkasi skirtingas mokėjimo sistemas. Ir, nors verslui patogiau visose rinkose taikyti vienodą mokėjimo metodą, reikėtų atsižvelgti į konkrečios rinkos vartotojų įpročius ir elgseną. Juk jei tam tikrose šalyse paplitęs „Pay On Delivery“, kai klientas sumoka už prekę jos pristatymo metu, kitose šalyse kur kas dažniau pasirenkamas išankstinis mokėjimas“, – sako P. Reut.

Dirbtinio intelekto svarba

Kalbant apie el. prekybą vis dažniau akcentuojama dirbinio intelekto (DI) privalumai. Tikėtina, kad dauguma vartotojų jau susidūrė su pokalbių robotais el. svetainėse.

„NFQ Technologies“ sprendimų architektas Linas Linartas sako, kad elektroninėje (ir ne tik) prekyboje dirbtinio intelekto technologijos jau šiandien padeda mažinti verslo kaštus ir didinti pardavimus, atveriant naujus būdus parduoti bei efektyvinant kasdienius procesus.

Linas Linartas

„Verslas Lietuvoje žino inovacijų svarbą, tad dirbtinio intelekto naudojimas sulaukė didelio susidomėjimo, pardavėjai pradeda eksperimentuoti ir taikyti DI sprendimus savo kasdienėje veikloje. Nauji dirbtinio intelekto funkcionalumai randami šiuolaikinėse e-komercijos platformose kaip „Shopify“ ar „Shopware 6“, tad verslas gali pradėti eksperimentuoti su DI labai paprastai“, – pabrėžia pašnekovas.

DI sprendimai gali būti naudojami visoje pardavimų grandyje: nuo klientų paieškos ir kvietimų, baigiant buvusių klientų priežiūroje (angl. aftercare).

„Kiekvienas verslas skirtingas ir turi skirtingus skausmus, tad vieno atsakymo „kur tikslingiausia“ naudoti dirbtinį intelektą nėra“, – sako jis.

Visgi, anot eksperto, dirbtinis intelektas geriausiai atskleidžia savo privalumus kūrybinėse užduotyse kaip teksto rašymas, dirbant su mažai struktūruotais duomenimis ir užduotyse, kur šimtaprocentinis tikslumas nėra reikalingas.

„Praktikoje matome, kad dirbtinio intelekto sprendimai sėkmingai taikomi pasiūlymų asmeninimo ir rekomendavimo užduotyse, bene visoje klientų aptarnavimo grandyje. Ir tai ne riba – DI sprendimai tikrinami sandėlių valdymo sistemose bei logistikos srityse. Tendencija aiški, DI sprendimai toliau skverbsis į bene visas prekybos sferas“, – akcentuoja L. Linartas.

Pašnekovo tikinimu, naujieji, DI pagrindu kuriami robotai įgalina natūralia kalba užduoti rūpimus klausimus ir gauti naudingus atsakymus. Tai yra vienas iš labiausiai matomų dirbtinio intelekto pritaikymo būdų. Visgi DI sprendimai padeda spręsti platesnį spektrą problemų.

„Pavyzdžiui, kokybiškas turinys el. parduotuvėje yra ypatingai svarbus. Tiek pirkėjai, tiek paieškos varikliai teikia pirmenybę svetainėms su išsamiais aprašymais, pavadinimais ir struktūruotais duomenimis. Jei el. parduotuvėje prekių yra dešimtys, tuomet turbūt nėra problemų produkto vadybininkams surašyti šią informaciją. O jeigu parduotuvėje prekių yra tūkstančiai ir daugiau? Dirbtinis intelektas gali automatizuoti šį laikui imlų darbą visam prekių katalogui“, – sako ekspertas.