Kalbėdamas apie laukiantį renginį „Succeed Abroad – e. komercija be sienų: prekybos užsienyje strategijos“ D. Gudelis sakė, kad jis iš esmės skirtas e. komercijos verslų atstovams: „Jame visą dieną skirsime kalbėti apie gerąsias ir blogąsias praktikas, kai lietuviški e. komercijos verslai plečia savo veiklą į užsienį. Renginyje dalyvaus ir savo patirtimi pasidalys lietuviškų verslų atstovai, kurie e. komercijos atžvilgiu yra sėkmingai išsiplėtę į kitas rinkas. Tad kviečiu visus, kurie prekiauja ar ketina prekiauti internetu ir nori išeiti už Lietuvos ribų.“
Paklaustas, kuo skiriasi užsienio rinkos nuo Lietuvos, D. Gudelis teigė, kad skirtumų yra daug ir jie labai įvairūs: „Didžiausias skirtumas yra žmonių lūkestis – tiek pačiam produktui, tiek e. parduotuvei. Taip pat įprotis, kaip žmonės apsiperka internetu, ar lygiai taip pat vartoja tą patį produktą kaip mes Lietuvoje. Net ir toks niuansas, kaip supranta spalvas – pavyzdžiui, geltona reiškia nuolaidą, pigų ar kokybišką daiktą. Tad tų skirtumų išties labai daug ir kartais plėtros projekte nuvertinama, kiek įmonei reikia prisiderinti prie kliento toje naujoje rinkoje.“
K. Sušinskaitė, kalbėdama apie tai, kas veikia Lietuvoje, bet neveikia užsienyje, atkreipė dėmesį, kad dažnai tų pačių produktų, kurie yra labai sėkmingi vietinėje rinkoje, visai kitoks poreikis gali atsirasti kitose rinkose.
„Analizuodami pristatymo būdus, kurių mes turime labai skirtingų, nuolat atliekame tyrimus, stebime, kaip pagal rinkas skiriasi vartotojų poreikiai. Ir tikrai matome, kad rinkos, vartotojai yra labai skirtingi. Ir galbūt neretai e. komercijos verslai daro klaidas, taikydami tas pačias strategijas, rinkdamiesi tuos pačius būdus ir neretai argumentuodami tuo, kad vienoje rinkoje tai pasiteisino. Bet iš esmės vieno sėkmės recepto nėra, todėl labai svarbu gerai atlikti namų darbus – pažinti rinką. Tam neretai yra reikalingi patyrę partneriai.“
Tam, kad būtum sėkmingas, nebūtina visko padaryti pačiam – galima kreiptis į tarpininkus. K. Sušinskaitė paaiškino, kas yra tarpininkas e. prekyboje ir koks vaidmuo jam tenka:
„Mes esame tam, kad padėtume plėstis verslams ir eiti šiuo keliu. Mūsų bendrovė vis labiau koncentruojasi ir iš kurjerinės bendrovės tampa prekybine platforma, nes matome, kad norintys plėstis verslai nuo pat tos akimirkos, kai pajaučia poreikį išeiti iš vietinės rinkos, susiduria su iššūkiais – pradedant mokestine, teisine, konkurencine aplinka, baigiant tuo, kad tuo pačiu metu jie turi skirti dėmesį pardavimų kanalo auginimui, siuntų apdorojimui, pristatymui, sandėliavimui ir kitiems iššūkiams. Viską dar apsunkina kalbos nemokėjimas. Iš esmės, kuo daugiau yra rinkų, į kurias plečiamasi, tuo tų iššūkių ir daugėja.
Tad šioje vietoje dekonstravę visą prekybos grandinę pamatėme, kad yra neišnaudota didmenininko išskirtinai e. komercijoje niša, kai didmenininkas atsiranda kaip tas tarpininkas. Dabar įprasta, kad e. parduotuvės tiesiogiai dirba su tiekėjais arba gamintojais, o jie patys skiria savo laiką naujų prekybos kanalų paieškai, pardavimų auginimui. Taigi šioje vietoje mes nuimame tą naštą nuo plėstis norinčio verslo ir iš esmės jie gali tikėtis gauti vietinį pasiūlymą bet kurioje didesnėje rinkoje su greitu pristatymu iš vienų rankų.
Kaip mes sakome, šiandien norinčiam plėstis e. komercijos verslui užtenka turėti prekę, o mes ateiname su visais reikalingais sprendimais nuo rinkos analizės, galbūt produkto testavimų, nes neretai yra padaroma daug žingsnių į priekį, suinvestuojama laiko, resursų, bet galbūt tai rinkai tas produktas net nėra aktualus. Tarpininkas yra ir tam tikras rizikos suvaldytojas, ir garantas, ir turintis patirtį, kaip padaryti, kad ta plėtra galėtų vykti kur kas greičiau, nereikalaujant didelio finansinio užnugario, komandos ir infrastruktūros.“