87 proc. lenkų renkasi „Allegro“

1999-aisiais Lenkijoje įkurta įmonė didžiulio potencialo link žengė 2022-aisiais, kuomet vykdydama tarptautinę plėtrą įsigijo Vidurio ir Rytų Europoje veikiančią elektroninės komercijos įmonių grupę „Mall Group“. Taip buvo pradėtas siekis įsitvirtinti Europos rinkoje. Pasak elektroninio prekybcentrio verslo partnerių paieškos atstovė Sylwia Siwek-Nowak, tarptautiniu mastu besivystančių elektroninių prekyviečių pranašumas yra nenuginčijamas. Praėjusiais metais įmonė pradėjo veikti Čekijoje, o šiuo metu bando įsitvirtinti Slovakijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje ir Vengrijoje. Vykdydama plėtrą šiose šalyse, prekybinkams įmonė leis prekiauti visose jos operuojamose rinkose vienu mygtuko paspaudimu. Be to, šiuo metu jau veikia tarptautinis domenas, leidžiantis visiems platformos pardavėjams siūlyti savo gaminius 24-iose Europos Sąjungos šalyse.

„Kalbant apie naująją mūsų rinką – Čekiją, kurioje pradėjome veikti 2023-iųjų liepos mėnesį, derėtų paminėti, kad ji tapo viena greičiausiai augančių el. prekybos rinkų Vidurio ir Rytų Europoje. Vartotojų spartus judėjimas skaitmenizacijos link ir palanki ekononinė terpė prisideda prie dinamiškos internetinės mažmeninės prekybos Čekijos rinkoje plėtros. Mūsų įmonė čia sėkmingai įsitvirtino – prekinį ženklą atpažįsta 90 proc. vartotojų, o visa tai buvo pasiekta vos per kelis mėnesius, dėka mus išgarsinusios jautrios kalėdinės kampanijos Lenkijoje. Kasdien į „Allegro CZ“ užsuka 7–8 tūkst. vartotojų, o Čekija yra pirmoji užsienio rinka, į kurią žengėme. 2024-aisiais planuojame plėstis ir toliau, o sekantys žingsniai bus žengti artimiausiu metu“, – sako įmonės atstovė S. Siwek-Nowak.

Tačiau svarbiausia ir bene daugiausiai potencialo atnešusi rinka – Lenkija. Tą didžia dalimi lėmė lenkų įpročiai, skatinantys juos apsipirkti internete. Kaip aiškina S. Siwek-Nowak, Lenkijoje gyvena apie 38 milijonai gyventojų, iš kurių apie 30 milijonų yra interneto vartotojai. 79 proc. jų apsiperka būtent interneto platybėse. Šioje vietoje, pasak įmonės atstovės, svarbu paminėti, kad didžioji dauguma internete apsiperkančios populiacijos renkasi vietines elektronines parduotuves ir tik trečdalis – užsienio. Tai, pasak jos, rodo, kad lenkai teikia pirmenybę patikimiems, vietiniams prekių ženklams ir ieško prekių lenkų kalba.

Allegro.pl

„Elektroninės prekybos skvarbos greitis Lenkijoje yra labai didelis. Apsipirkti internetu šioje visuomenėje yra labai populiaru. Bendra Lenkijos elektroninės prekybos sektoriaus vertė – 20 milijardų eurų. Tai atspindi ekonominę mažmeninės prekybos internetu svarbą šalyje ir rodo, kad Lenkijos skaitmeninė aplinka, kaip Europos logistikos ir IT paslaugų centras, vystosi labai greitai, o vartotojai labai nori apsipirkti internetu.

Pažvelkime į mūsų įmonės rodiklius Lenkijoje. Bendra parduotų prekių vertė mūsų platformoje pirmaisiais devyniais 2023-ųjų metų mėnesiais sudarė 41,4 milijardo zlotų, o tai atitinka maždaug 8 milijardus eurų. Tai rodo didžiulį našumą ir šis skaičius yra pagrindinis mūsų rodiklis. Įmonės parduotų prekių vertės augimas pirmuosius devynis 2023 metų mėnesius siekė 13,1 proc., per metus – 15,9 proc. Tai signalizuoja nuoseklią elektroninės parduotuvės plėtrą, o nuolatinis augimas reiškia, kad mūsų strategija, siekiant išlaikyti esamus vartotojus ir pritraukti naujus, yra veiksminga“, – platformos potencialą pristato S. Siwek-Nowak.

Kas mėnesį į šią elektroninę parduotuvę užsuka 30 milijonų Lenkijos vartotojų.

„Galime pasigirti daugiau nei 18 milijonų aktyvių pirkėjų visame regione ir daugiau nei 400 milijonų įvairiausių pasiūlymų. 2023 metų „Genius Report“ atlikta apklausa apie elektroninę prekybą Lenkijoje, kurios metu internetu apsiperkančių lenkų buvo paprašyta spontaniškai įvardinti elektroninės prekybos platformą Lenkijoje, atskleidė, kad net 87 proc. jų pirmiausia nurodė mūsų prekyvietę. Tik vėliau buvo įvardinti tokie prekės ženklai kaip „Olix“, tokie elektroninės prekybos žaidėjai kaip „Zalando“, „Amazon“ ir „AliExpress“. Tai tik dar kartą įrodo vietinių elektroninių parduotuvių svarbą Lenkijoje“, – pasakoja S. Siwek-Nowak.

Asociatyvi nuotr.

Naujokams siūlomos naudos

Kaip aiškina S. Siwek-Nowak, šios prekyvietės potencialas nenuginčijamas, o norintys siūlyti savo produktus platformoje turėtų žinoti, kad „Allegro“ yra atvira įvairaus masto prekybininkams, individualiems verslininkams, gamintojams, perpardavėjams. Svarbu tai, kad norint užsiregistruoti ir prekiauti čia – nereikia būti Lenkijos mokesčių mokėtoju.

„Tai – atvira rinka. Laukiame įvairaus dydžio įmonių iš įvairių šalių. Registracijos mokesčių nėra, todėl kiekvienas pardavėjas gali nemokamai pradėti ir pasižiūrėti, ar ši platforma jam tinka. Daugumoje prekių kategorijų taip pat nėra įtraukimo į parduodamų prekių sąrašą mokesčių, o tai reiškia, kad galite įtraukti tiek produktų, kiek norite. Mokėti pradėsite tik tada, kai parduosite savo prekes, nes prekyvietė veikia komisiniu principu, o komisinių mokesčių dydžiai priklauso nuo prekių kategorijų. Ne mažiau svarbus dalykas – naujų pardavėjų „sveikinimo“ programa, kuri padės naujiems partneriams sustiprinti matomumą, suteikdama nuolaidas komisiniams ir nemokamą prieigą prie el. parduotuvės analitinių įrankių.

Tai – 5 tūkst. eurų vertės programa, veikianti 3 mėnesius. Joje yra viskas, ko reikia kelionės pradžioje: nemokamos reklamos parinktys, vadinamosios funkcijos, kurių dėka pasiūlymai prekių sąraše atsidurs aukščiau; prieiga prie platformos analitinių įrankių bei pirmąsias 90 dienų – 100 proc. nuolaida komisiniams mokesčiams. Kitaip tariant, su šia programa galite išbandyti prekyvietę nemokamai“, – aiškina S. Siwek-Nowak.

Asociatyvi nuotr.

Pasak jos, iš išvardintų naujokams suteikiamų naudų, derėtų išskirti siūlomus programos analitinius įrankius. Jie, kaip aiškina S. Siwek-Nowak, pradedantiesiems svarbūs dėl to, kad leidžia stebėti realią pardavimų statistiką pagal prekių kategorijas, taip atverdami kelius konkurentų stebėsenai, pagal kurią galima koreguoti kainas ir siūlomą asortimentą.

Kas padeda parduoti greičiau?

Didžiausius šansus, pasak įmonės atstovės, parduoti produktus turi tie pardavėjai, kurių prekės sąraše atsiduria aukštai. Norintiems pakilti, sėkmė priklauso nuo daugelio veiksnių. Svarbiausia, žinoma, yra pasiūlymo kokybė – gerai suformatuotas prekės aprašymas su patraukliu prekės pavadinimu, užpildytais prekės parametrais, apibūdinančiais produktą, nes tai leidžia klientui turėti visą reikiamą informaciją ir padidinti galimybę parduoti. Tai turi įtakos ir rekomendacijoms.

Asociatyvi nuotr.

„Kitas svarbus veiksnys jūsų prekės pozicijai sąrašuose ir paieškoje yra pardavimo kokybė – geri pirkėjų įvertinimai gali padėti pritraukti naujų potencialių klientų. Žinoma, galite naudoti reklamos įrankius, kad pakeltumėte prekės poziciją sąraše. Čia turime daugybę pasirinkimų ir pasiūlymų.

Pavyzdžiui, vadinamąją „sandorių zoną“, kurioje pirkėjai gali rasti geriausius platformos prekių pasiūlymus. Bet, žinoma, galime pasiūlyti ir tai, ką dauguma žinote iš kitų platformų – mokamą reklamą. Turime įrankį, kuris leidžia lengvai kurti mokamas reklamų kampanijas pačioje platformoje, taip pat „Facebook“ ir „Google“ aplinkoje. Jos rodomos aukščiausiose pozicijose ir atitinka pirkėjų užklausas, todėl yra tikrai veiksmingos. Taip pat daug įtakos pardavimams turi dalyvavimas tokiose mūsų platformos kampanijose kaip „Juodoji savaitė“ ar „Allegro dienos“.

Be to, pardavimų kokybės stebėjimas mūsų sistemoje yra labai svarbus ir leidžia sąmoningai plėsti verslą, todėl savo paskyroje galėsite stebėti pirkėjų įvertinimus, užsakymų eigą, klientų aptarnavimo kokybę ir kt.

Kiekvienas mūsų platformos pardavėjas turi tiesioginės įtakos jų matomumui ir pardavimams, jei išlaiko aukštą pardavimo kokybę. Svarbu pastebėti, kad pastaroji suteikia galimybę tapti „superpardavėju“, o tai yra mūsų siūloma nemokama programa, skirta geriausiems pardavėjams apdovanoti. „Superpardavėjai“ gauna specialų ženklelį, matomą visiems, o jų pasiūlymai vertinami dideliu klientų pasitikėjimu“, – pasakoja S. Siwek-Nowak.

Asociatyvi nuotr.

Prekių pristatymo terminas, pasak S. Siwek-Nowak, taip pat itin svarbus rodiklis verslams, veikiantiems šioje platformoje. Todėl, kaip teigia ji, kuo greičiau galite pristatyti prekę klientui – tuo didesnė tikimybė parduoti prekę bet kurioje produktų kategorijoje.

„Remiantis mūsų tyrimais, jei nurodytas prekės pristatymo laikas yra iki 48 valandų – 50 proc. tikimybė, kad klientas pirks produktą visose produktų kategorijose. O štai nustatytas 7–10 dienų pristatymo terminas sumažina galimybę parduoti iki šiek tiek mažiau nei 20 proc.

Žinoma, įtakos čia turi ir pristatymo kaina. Kam iš mūsų nepatinka nemokamas pristatymas? Ši tendencija vyrauja ir tarp mūsų klientų. Mes tai suprantame ir dėl šios priežasties sukūrėme „Allegro Smart“ programą, kurioje dalyvaujantys pirkėjai gauna nemokamą prekių pristatymą ir grąžinimą. O kadangi mūsų rinka yra lanksti, patys pardavėjai gali nuspręsti, kaip jie nori pristatyti savo prekes ir iš kur jie nori jas išsiųsti. Taigi, jei turite tinklą, kuris jau veikia jums, arba partnerį, galintį pristatyti į Lenkiją, jūs galite jį naudoti ir mūsų platformoje“, – pasakoja S. Siwek-Nowak.

„Allegro Smart“

Minėtoji programa, kaip sako įmonės atstovė, – vartotojams tapo patogaus ir ekonomiško apsipirkimo internetu sinonimas. Šioje programoje dalyvaujantys pirkėjai kasmet moka maždaug 10 eurų prenumeratą ir gali mėgautis nemokamu pristatymu bei nemokamu grąžinimu, o tai skatina juos apsipirkti internetu. Tačiau, pardavėjai gali pasinaudoti šia išmaniąją funkcija tik tada, jei tenkinamos tam tikros sąlygos.

„Tarp jų – išsiuntimo vieta. Jei jie prekes siunčia iš Lenkijos, Vokietijos, Nyderlandų ar Čekijos, gali pasinaudoti „Allegro Smart“ programa. Pasiūlymai su „Smart“ ženkleliu yra iškeliami aukščiau kitų, o taip pardavėjams garantuojami didesni šansai parduoti. Tokie pasiūlymai pasirenkami 2,5 karto dažniau nei įprasti pasiūlymai vien dėl to, kad „Smart“ pirkėjai yra daug aktyvesni nei likusieji pirkėjai“, – naudas vardija ji.

Dar viena verslams siūloma funkcija prekyvietėje – galimybė nesirūpinti logistika. Įmonė siūlo „One Fulfillment“ paslaugą. Kitaip tariant, sandėlį, kuriame pardavėjai gali laikyti savo prekes. Tačiau, kadangi minėtasis sandėlis yra Lenkijoje, norintys juo naudotis verslai turi mokėti mokesčius Lenkijoje – tai Europos Sąjungos reguliacinė taisyklė.

Asociatyvi nuotr.

„Ką „One Fulfillment“ paslauga reiškia jums, kaip pardavėjui? Tai reiškia užsakymų apdorojimą 24/7, individualius pristatymo būdus kiekvienam pardavėjui, klientų aptarnavimą. Viskas, ko jums reikia, tai pateikti prekes elektroninėje prekyvietėje ir pristatyti jas į paskirstymo centrą, o tada kasdien mėgautis tokiais privalumais kaip pristatymas tą pačią ar kitą dieną arba aukštesnis bendras pardavimo kokybės balas, kuris suteikia daugiau galimybių parduoti. Be to, kai naudojatės „One Fulfillment“ paslauga, „Smart“ ženklelis automatiškai atsiranda ant tų pasiūlymų, kuriuos pristatėte šiuo būdu. Kaip ir minėjau, tokie pasiūlymai pasirenkami 2,5 karto dažniau nei įprastai“, – sako S. Siwek-Nowak.

Taip pat prekyvietė tikina turinti priemonių, padedančių joje prekiaujantiems verslams augti ir tobulėti.

„Gaunate prieigą prie daugybės mokomųjų išteklių, įskaitant visą „Allegra Academy“ platformą su nemokamais kursais ir internetiniais seminarais arba galite pasiekti plačios apimties straipsnius jums rūpimomis temomis mūsų turimame pagalbos centre. Ir paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas, mūsų paslaugų tiekėjų tinklo svetainėje rasite kitas su mumis bendradarbiaujančias įmones, kurios teikia išorės paslaugas – nuo logistikos partnerių iki vertimų biurų. Apibendrinant, mūsų platforma suteikia jums didžiulę bazę vartotojų, kurie puikiai ją pažįsta ir nori joje pirkti, tad jums nereikia savarankiškai kurti visos verslo sistemos“, – pasakoja S. Siwek-Nowak.

Apie naujausias e-komercijos tendencijas, strategijas ir praktinius patarimus iš rinkos lyderių siekiant sėkmės globalioje rinkoje jau galima sužinoti „E-Export Nation Lithuania“ akademijoje, o norintys startuoti su akademijos mokymais kviečiami iki vasario 22 d. prisijungti prie nemokamos „eBay“ akademijos Inovacijų agentūros svetainėje.