Nors užsienietiškų ledų gausa pasigirti negalime, tačiau mūsų šalyje nemažai vietinių ledų gamintojų, siūlančių ledus „Dadu“, „Baltoji varnelė“, „Premia“ ir t. t. Didžiuosiuose miestuose galima rasti ir pagal franšizę veikiančių populiarių lietuviškų „Soprano“ ledainių. Su įvairiais skoniais, pvz., duonos ar alaus, eksperimentuoja nedidelės, nišinės ledų įmonės. Galbūt lietuviai savo gomurius jau paruošė naujiems išbandymams?
Ar Jungtinėse Amerikos Valstijose dievinami ir daugelyje Europos ir Azijos šalių mėgiami „Ben & Jerry‘s“ ledai rastų savo pirkėją Lietuvoje, bus galima sužinoti spalio 20-28 d. DELFI.lt rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“. Joje skaitytojai raginami atiduoti balsą už vieną iš 10-ies garsių prekės ženklų, tarp kurių – ne tik „Ben & Jerry‘s“, bet ir „Starbucks“, „Burger King“, „Dairy Queen“, „Dunkin‘ Donuts“ ir kiti.
Lapkričio 12 d. dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių vardų atstovų apsilankys Vilniuje vyksiančioje didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“, kur ieškos partnerių verslo plėtrai.
Nevengė eksperimentuoti
„Ben & Jerry‘s“ istorija prasidėjo 1978 m., kai du mokyklos draugai Benas Cohenas ir Jerry Greenfieldas atidarė savo pirmąją ledainę renovuotoje Vermonto (JAV) degalinėje. Šią dieną įkūrėjai kasmet vis dar švenčia ledainėse savo gerbėjams dalydami nemokamus ledus.
„Ben & Jerry‘s“ ledų vizitinė kortelė – keli į sūkurį susimaišę, skirtingų spalvų skoniai ir įvairiausių priedų gabalėliai (pyragų, riešutų, saldainių ir pan.).
1988 m. buvo įkurta daugiau nei 80 „Ben & Jerry‘s“ ledainių tiek JAV, tiek ir kitose šalyse. Šalių, kuriose prekiaujama šiais ledais, gerokai padaugėjo po 2000 m., kuomet kompaniją įsigijo maisto milžinė „Unilever“. Nuo to laiko 34 šalyse galima rasti „Ben & Jerry‘s“ produkciją – ledai parduodami užsienyje esančiuose prekybos centruose ir franšizės pagrindu įsteigtose ledainėse.
Ar franšizavimo modelis – man?
Ar kiekvienam, norinčiam kurti verslą franšizės būdu, šis modelis yra tinkamas? Kokių asmeninių savybių tam reikia? Pasak strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovo Iljos Malkin, norintys įsigyti franšizę privalo įsigilinti į šio verslo modelio subtilybes ir sau atsakyti į ne vieną svarbų klausimą.
„Franšizės gavėjui pirmiausia svarbu sau atsakyti, ar jis yra pasiruošęs priimti franšizės davėjo taisykles ir ar jis yra pasirengęs padaryti viską dėl šio verslo sėkmės? Norintis įsigyti franšizę yra priklausomas nuo jos davėjo, todėl turi žaisti pagal jo taisykles“, – pastebi I. Malkin.
„Advanced Advice“ vadovo teigimu, prieš įsigyjant franšizę taip pat svarbu apgalvoti ir kitus aspektus: ar yra ankstesnės patirties versle, kuri galėtų būti naudinga; kiek lėšų bus skiriama naujajam verslui ir iš kur jos bus imamos; ar esate pasiruošęs rizikai; ar šį verslą įmanoma suvaldyti vienam ar reikėtų darbuotojų; kiek valandų per dieną ir kiek dienų per savaitę esate pasiryžęs skirti verslui ir pan.
Besidominčių laukiama renginiuose
Ko reikia, kad verslo plėtra franšizės būdu būtų sėkminga, kokie yra svarbiausi šio verslo plėtros modelio aspektai ir dar daugiau klausimų bus aptariami trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje – rengiamoje parodoje „Franchise Hub Expo 2014“.
Ketvirtą kartą organizuojamame renginyje vyks konferencija, kurioje verslininkai galės išgirsti naudingos informacijos apie franšizavimą. Vilniuje vyksiančiame renginyje bus aiškinamasi, kokios franšizės verslo galimybės laukia Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse.
Ketvirtus metus rengiama paroda „Franchise Hub Expo 2014“ Vilniuje vyks lapkričio 12 d. Daugiau informacijos – www.franchisehub.eu.