Darbai, o ne žodžiai
Klestinčio verslo sukūrimas reikalauja daug laiko ir sunkaus darbo. Tarptautinio ir pelningo verslo kūrimas reikalauja dar daugiau atsidavimo ir kantrybės. Tad už garsių firmų vardų – laiko patikrinta kokybė, daugybė išmoktų pamokų ir ryžtas tobulėti.
Koks prekės ženklas galėtų tapti nepamainomu dėl savo kokybės, jei atsirastų Lietuvoje? DELFI.lt skaitytojai rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“ kviečiami išrinkti jų nuomone geriausią prekės ženklą. Balsavimas portale vyksta spalio 20–28 dienomis.
Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių vardų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje vyksiančioje franšizės parodoje „Franchise Hub Expo 2014“, kurioje ieškos partnerių verslo plėtrai. O dabar – istorija apie paprastumą, išgarsinusį „Papa John's Pizza“ picerijas.
Kokie prekės ženklai labiausiai įsiminė ir įkvepia DELFI.lt skaitytojus, kviečia atskleisti „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikos balsavimas. Joje spalio 20-28 d. DELFI.lt skaitytojai gali balsuoti už savo mėgstamiausią prekės ženklą.
Jauki vieta šalia namų
Šiemet savo 30-ąjį gimtadienį švenčiančios „Papa John's Pizza“ pristatymas skamba kasdieniškai. Vieta, kurioje galima ne tik skaniai pavalgyti, bet ir atšvęsti gimtadienį, užeiti su kolegomis arba tiesiog pavakarieniauti visa šeima. Paprasta vieta paprastiems žmonėms, jokių intrigų ar paslapčių.
Vis dėlto būtų sunku pavadinti „Papa John's Pizza“ neambicingu prekės ženklu. Tinklo įkūrėjas John Schnatter pradėjo dirbti vietinėje miestelio picerijoje 15-olikos ir nuo indų plovėjo pakilo iki picų kepėjo.
Ši patirtis ir tikėjimas, kad sunkiai dirbant galima pasiekti viską, padrąsino J. Schnatter 1984 m. atidaryti savo pirmąją piceriją. Šiandien milžiniškos kompanijos užmojis – tapti mylimiausia picų gamintoja pasaulyje ir niekada nenutolti nuo savo verslo esmės – laiku patiektų picų.
Šiauriausia picos sostinė?
„Papa John's Pizza“ savo plėtrą užsienyje franšizės būdu pradėjo 1986 m. Kartu su kitu milžinišku amerikietiškų picerijų tinklu „Pizza Hut“, šis prekės ženklas tikrai nėra naujokas Europos šalyse. Tačiau europiečiai, laužydami visus stereotipus, taip pat dievina greitai pagaminamą ir nebrangią picą, todėl picerijų konkurencija Senajame žemyne gana arši. Pavyzdžiui, itin stiprus prekės ženklas – britų „PizzaExpress“. Ši kompanija turi daugiau nei 400 restoranų visame pasaulyje.
„Lietuviški picerijų tinklai išties stiprūs. Jie turi gerą verslo modelį, pažįsta savo lankytojus, žino jų skonį ir galimybes. Beje, du didžiausi lietuviškų picerijų tinklai franšizės būdu plečiasi ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Pavyzdžiui, kelios lietuviškos picerijos jau atidarytos Latvijoje“, – pastebi franšizavimo ekspertas ir strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas Ilja Malkin.
Tapti perspektyvaus verslo dalimi
Didžiausias šalyje restoranų tinklas „Čili pica“ priklauso „Čili Holdings“. Franšizės pagrindu Lietuvoje veikia 14, Latvijoje – 9 šio tinklo picerijos. „Čili pica“ yra didžiausias lietuviškas restoranų tinklas, veikiantis franšizės pagrindu.
Kitas didelis lietuviškas picerijų tinklas „Charlie Pizza“, įkurtas 2009 m., priklauso koncernui „Vičiūnų grupė“. „Charlie Pizza“ veikia ne tik didmiesčiuose, bet ir Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Utenoje, Mažeikiuose, Radviliškyje ir Plungėje. „Charlie Pizza“ taip pat plečiasi franšizavimo būdu.
Su „Charlie Pizza“ ir „Čili pica“ atstovais bus galima susipažinti ir parodos „Franchise Hub Expo 2014“ metu. „Ši paroda – tai nemokamas kontaktų mezgimo renginys, potencialiems franšizės gavėjams suteikiantis galimybę padėti derybų pamatus su sėkmingiausių franšizių atstovais“, – pasakoja I. Malkin.
„Franchise Hub Expo“ vyksta jau ketvirtus metus, šį renginį iniciavo Lietuvos verslo darbdavių konfederacija. Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje.
„Franchise Hub Expo 2014“ Vilniuje vyks, lapkričio 12 d. Daugiau informacijos –http://www.franchisehub.eu.