Pedagogei M. Lukšienės premiją, siekiančią 4560 eurų, skyrė komisija. Ji vertino kandidatų pedagoginio darbo pradžią ir tolesnę veiklą, atsižvelgė į palankius mokinių, tėvų atsiliepimus, sėkmingus edukacinius projektus. Spalio 5 d. Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje vyksiančiame renginyje, skirtame Tarptautienei mokytojo dienai paminėti, mokytojai bus įteiktas diplomas.
Virpėdama kalba apie darbą
„Džiaugiuosi kiekviena diena, kiekviena smulkmena, kiekvienu pasakytu: negalvojau, kad man pavyks, bet pavyko. Dėl tokių paprastų žodžių, paprasto mamos pasakyto „ačiū“, supranti, kad esi reikalingas“, - teigia K. Stankutė-Matė. Mokytojos gyslelę ji turėjo nuo pat vaikystės ir žinojo, kad tiesiog turi ja tapti.
Pedagogine veikla moteris užsiima jau vienuolika metų, dar nepradėjusi studijų jau dirbo kūdikių namuose. Šiuo metu ji ketverius metus darbuojasi Klaipėdos Vitės mokykloje su specialiųjų poreikių vaikais, turinčių intelekto sutrikimus, ar sergančių disleksija, autizmu. Pati K. Stankutė-Matė sako, kad empatijos jausmas jai yra labai artimas.
„Jie mano vaikai. Vieni vienokie, kiti kitokie, bet aš įžiūriu juose daug žavesio. Dirbti su jais nelengva, reikia didelio spektro žinių, žinoti, kaip prie jų priteiti. Bet jie yra nuostabūs. Esu labai dėkinga, kad tėvai, vaikai pasitiki manimi, jie dažnai ateina pas mane kabinete pabūti, tokiame relaksaciniame kampelyje, negaliu net per petraukas atsiginti“, - juokiasi ji.
Kalbėdama apie savo darbą K. Stankutė-Matė itin susijaudina, pradeda virpėti. Moteris džiaugiasi apdovanojimu ir teigia, kad jos tikslas buvo atkreipti dėmesį į tokius specialistus: „Mano darbo esmė yra padėti vaikams ir paprastam mokytojui, dirbančiui klasėje, parodyti, kaip jis gali pagelbėti tokiam mokiniui, nes jie yra sunkūs vaikai, todėl ir darbas turi būtų truputį kitoks.“
Spyris tobulėti
K. Stankutė-Matė teigia, kad mokinių yra visokių – aktyvių ir užsisklendusių, kompleksuojančių ir tų, kurie reiškiasi net per daug. „Turi priimti vaiką tokį, koks jis yra. Visada sakau, kad jį reikia gerbti ir kai nėra pagarbos – nepasieksi nieko. Man darbas nėra sunkus – man jis malonus“, - teigia ji.
Pedagogė pripažįsta, kad kartais atsitinka taip, kad jie nenori pagalbos, geriau renkasi sėdėjimą klasėje kartu su kitais mokiniais ir nenori ateiti pasikalbėti, spręsti problemas kartu. Taip gali būti dėl to, kad jie jaučiasi kitokie, nes šalia jų turi būti specialusis pedagogas. Tačiau K. Stankutė-Matė pripažįsta, kad tokie atvejai labai reti arba trunka neilgai.
Mokytoja sako, kad skirta premija įpareigoja, tai yra spyris dar labiau pasistengti: „Dažnai mokytojus vertina pagal mokinių pasiekimus, tai išeina taip, kad mane vertinti kaip ir nebūtų už ką, nes mūsų pasiekimai nedideli arba kažkam tai gali atrodyti, kad nedideli. Tačiau mudviems su vaiku tie pasiekimai yra net labai dideli. Reikia vertinti patį žmogų, jo veiklą, iniciatyvą, nesvarbu kas jis yra, ar tikybos, ar kūno kultūros mokytojas, ar direktorius.“
Skiriama jauniems mokytojams
2010 metais Švietimo ir mokslo ministerijos įsteigta Meilės Lukšienės premija kiekvienais metais skiriama pedagogui už demokratiškumo, bendruomeniškumo, pilietiškumo, tautiškumo, humanizmo ir kūrybiškumo idėjų įgyvendinimą ir sklaidą.
Kandidatūras premijai teikė patys asmenys, švietimo įstaigų vadovai, švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, mokytojai, mokiniai, tėvai ir jų organizacijos, nevyriausybinės organizacijos, švietimo asociacijos.
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo projektus rėmė ES struktūriniai fondai.