„Vilnius prisipirko traktorių, kurie viską valo taip, tarsi laukus artų, pralekia, kur įmanoma, kur ne – palieka sustumtus kalnus sniego vidury šaligatvių. Jei eini su vežimėliu, jie tampa tiesiog neperbrendami. Žmogus neįgaliojo vežimėlyje apskritai šiuo metu turėtų užsirakinti namuose ir misti kruopomis, iki kol pavasaris ištirpdys visas šitas traktorininkų sustumtas barikadas“, – pasipiktinusi sakė sostinės gyventoja.
Ji teiravosi, argi būtų taip sunku kastuvu nukasti šaligatvio šonus, sankirtas ir kitas vietas, kurias sniegu užverčia traktorius ir pravažiuoti su vežimu tampa nebeįmanoma. „Gal šaligatvius valančios įmonės atleido visus darbuotojus ir pasiliko tik traktorininkus? Tačiau jiems siūlomas iššūkis, išlipti iš savo didžiaračių priemonių ir pabandyti patiems pastumdyti vežimaitį. Geriau jau visai nedarytų nieko, tada bent sniego sluoksnis būtų vienodas“, – svarstė jauna mama.
DELFI kalbintas Vilniaus Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus vadovas Gintautas Runovičius teigė, kad savivaldybės visada reikalauja iš įmonių, teikiančių šias paslaugas, geriausios kokybės, kad tokių atvejų nebūtų. „Valant šaligatvius, įmonė turi užtikrinti, kad žmonių judėjimas nebūtų trikdomas. Ten, kur valyti šaligatvius yra sudėtinga su technikos pagalba, turi būti užtikrinamas rankinis darbas“, – sakė vadovas.
Anot jo, Vilniaus miesto savivaldybės specialistai nuolat tikrina, kaip miestą tvarkančios bendrovės laikosi sutarties įsipareigojimų, reaguoja į besikeičiančias oro sąlygas, ar užtikrinamas pėsčiųjų saugumas snygio metu ir po jo, esant plikledžiui ir pan. „Tikrinama kartu su įmonių atstovais, surašomi ir patikrinimo aktai. Už neatliktas ar nekokybiškai atliktas, per nustatytą terminą neatliktas paslaugas įmonėms taikomos sutartyje numatytos baudos“, – tvirtino pašnekovas.
Specialistas teigė, kad sostinės savivaldybė, norėdama, jog teritorijos žiemos laikotarpiu būtų nuvalytos laiku ir operatyviai, nustatė labai aiškius ir skaidrius kriterijus: kas, kur, kada ir kaip turi barstyti ir nuvalyti gatves, šaligatvius ir kiemus, kurie jų nuvalomi pirmiausiai ir kodėl. Pagal prioritetus, šaligatviai turi būti valomi iškart, vos nustojus snigti ar susidarius plikledžiui.
„Miesto tvarkytojai užsnigus pirmiausiai valo visuomeninio transporto stotelių šaligatvius, laiptus, šaligatvius prie gatvių ir reprezentacines Vilniaus miesto gatves bei šaligatvius, o vėliau gyvenamųjų namų kiemus. Rangovai miesto šaligatvius valo į pagalbą pasitelkdami 53 traktorius su verstuvais ir šluotomis bei 126 mažosios mechanizacijos priemones – motošluotas. Miestą tvarkančios bendrovės prižiūri apie 4 mln. kvadratinių metrų šaligatvių ir takų. Bendrovėse dirba daugiau kaip 800 miestą tvarkančių darbuotojų“, – darbo organizavimo subtilybes pasakojo G.Runovičius.
Jis patikino, kad visi vilniečiai apie nenuvalytus, slidžius šaligatvius visada gali pranešti tiek seniūnijai, tiek Vilniaus miesto savivaldybės Miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriui, Teritorijų tvarkymo poskyriui, tiek UAB „Grinda“ dispečerinei tarnybai tel. 1355.