Tyrimas aprašytas leidinyje „Science of Learning“.
„Tyrėme, kaip mergaitės ir berniukai sprendžia matematikos užduotis, ir pastebėjome, kad statistiškai jų sprendimų rezultatai buvo vienodi. Nebuvo įmanoma jų atskirti. Jau vaikystėje jie turėjo tokius pačius gabumus, – teigė tyrimui vadovavusi neuromokslų plėtros profesorė Carnegie Mellon universitete Jessica Cantlon. – Vis tik norėjosi rasti atsakymą į klausimą – kas vyksta smegenyse? Ar ten – toks pats neuronų mechanizmas, dėl kurio jų elgesys ir pasiekimai yra vienodi?“
Kaip rašo tinklalapis thesun.co.uk, siekdami atsakyti į šį klausimą, J. Cantlon su kolegomis parinko tyrimui 104-is vaikus 3–10 m. amžiaus. Vaikai sprendė kognityvines užduotis ir žiūrėjo filmuotas matematikos pamokas, o tuo metu mokslininkai tyrė skenografu jų smegenis ir stebėjo, kas jose vyksta. Tai pirmas tokio pobūdžio tyrimas, atliktas, norint įvertinti, ar skiriasi mergaičių ir berniukų gabumai matematikai.
„Stebėjome, kurios smegenų sritys stipriausiai reaguoja į matematikos vaizdo pamokas ir užduotis, lyginant su nematematinio pobūdžio užduotimis, kaip antai, skaitymas, abėcėlės mokymasis. <...> Tirdami mergaites, matėme, kaip reaguoja tam tikros smegenų zonos. Vėliau atlikome tą patį tyrimą su berniukais ir pamatėme, kad reaguoja tos pačios smegenų sritys. Mergaičių aktyvių smegenų dalių (skenografijas) galima uždėti ant berniukų (skenografijų) – jos yra identiškos“, – aiškino tyrimo vadovė.
Tyrimas nepateikė atsakymo į klausimą, kodėl vis dar manoma, kad berniukai gabesni tiksliesiems mokslams nei mergaitės. Tiesa, tyrimo autoriai išpublikavo pranešimą, kuriame pabrėžė – nė vienas, taip pat ir biologinis, veiksnys nerodo, kad berniukų ir mergaičių gabumai tiksliesiems mokslams ir matematikai skiriasi.
J. Cantlon manymu, visuomenė ir mūsų kultūra nori nušalinti merginas ir moteris nuo matematikos ir apskritai nuo tiksliųjų mokslų srities.
Ankstesnių tyrimų duomenimis, tėvai su berniukais dažniau žaidžia erdvinės orientacijos žaidimus, o matematikos pamokose mokytojai neretai skiria daugiau dėmesio berniukams. Be to, vaikai dažnai perima tėvų lūkesčius dėl jų gabumų matematikai.
Pasak J. Cantlon, mūsų visuomenėje nedideli skirtumai tarp berniukų ir mergaičių neretai perdedami, dėl to gali įsivyrauti nuomonė apie skirtingus mergaičių ir berniukų matematinius sugebėjimus. Mokslininkė įsitikinusi – turėtume žinoti, kaip atsiranda tokio pobūdžio stereotipai, akcentuojantys lyčių nelygybę.