„Ir būdami namuose galime atlikti daug įdomių, bendrų veiklų. Šis iššūkis skatins ne tik vaikų fizinį aktyvumą, bet ir padės klasės draugams kartu siekti bendro tikslo. Tai bus ir žaisminga pramoga, ir sveikatai naudingas užsiėmimas. Be to, mokiniams noriu priminti, kad judėjimas yra labai svarbus smegenų veiklai, tai prisideda prie mokymosi rezultatų gerinimo“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Kornelija Tiesnesytė.
Mobiliojoje lietuvių kūrėjų programėlėje „#walk15“ įdiegta speciali funkcija, leidžianti klasės ar mokyklos atstovui sukurti privatų žingsnių iššūkį, kuriame būtų galima stebėti visos klasės aktyvumą, rašoma pranešime spaudai. Per dieną nueitų žingsnių skaičių fiksuoja, sumuoja ir lyderių lentelėje išskirsto mobiliosios programėlės algoritmas. Kas kartą prisijungęs mokinys ar iššūkyje kartu dalyvaujantis mokytojas gali matyti savo ir kitų mokinių surinktų žingsnių skaičių bei poziciją bendroje klasės lentelėje.
Kiekvienos dienos žingsnių rezultatas sumuojasi, o motyvaciją žingsniuoti kelia noras išlikti prizinėse iššūkio lentelės vietose. Privataus iššūkio trukmę kiekviena klasė ar mokykla gali nustatyti individualiai, o iššūkio privatumas garantuojamas – jo dalyvių sąrašas ar rezultatai matomi tik jame dalyvaujantiems.
Žingsnių iššūkis – papildoma ugdymo priemonė mokytojams
„Plėtodami programėlę pastebime, kad efektyviausia priemonė skatinti rinkti žingsnius ir puoselėti vaikščiojimo kultūrą yra sveiką konkurenciją skatinantys vaikščiojimo iššūkiai. Šalyje paskelbus karantiną nusprendėme, kad visus juos turime perkelti iš lauko į namus – skatinti likti ir žingsnius rinkti namuose“, – sako mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė.
Programėlės kūrėjos teigimu, inicijuoti privačius žingsnių iššūkius atskirai klasėms paskatino nuotolinė ugdymo sistema. Privatūs klasės žingsnių iššūkiai bendraklasiams ne tik leis smagiai pasivaržyti renkant žingsnius namuose, bet ir taps pagalbininku auklėtinių fizinį aktyvumą lavinantiems kūno kultūros mokytojams.
„Idėją privačius iššūkius pritaikyti moksleiviams paskatino artimiausia mano aplinka – tėvai. Abu jie yra kūno kultūros mokytojai, šiuo metu nuotoliniu būdu prie kompiuterio mokiniams vedantys kūno kultūros pamokas. Turint daug klasių visą dieną sportuoti prie kompiuterio vyresnio amžiaus mokytojams gali tapti kiek varginančia užduotimi, tad pasiūliau jiems idėją – kiekvienai jų mokomai klasei sukurti po atskirą žingsnių iššūkį. Jiems patiko ši mintis ir tai paskatino ją plėtoti šalies mastu. Dabar kūno kultūros mokytojai net neprisijungę prie kompiuterio galės matyti ir įvertinti visos klasės aktyvumą“, – žingsnių iššūkio klasėms naudą pristato V. Musvydaitė.
Anot V. Musvydaitės, privačių naminių iššūkių dalyvius kasdien pasieks ir specialios judėjimo namuose rekomendacijos. Kasdieniniai sporto namuose pratimai, rengiami kartu su profesionaliais kineziterapeutais.
Skaičiuos per karantiną šalies moksleivių nueitus žingsnius
Programėlę operatyviai pritaikyti moksleivių ir mokytojų poreikiams padėjusios programavimo sprendimų bendrovės „Kirotech“ vadovės teigimu, visi šalies moksleivių nueiti žingsniai likusio karantino periodo metu bus sumuojami ir publikuojami „#walk15“ interneto svetainėje. Pasibaigus jam, bus galima įvertinti, kaip toli kartu nužingsniavo įvairaus amžiaus Lietuvos moksleiviai.
„Džiaugiamės galėdami prisidėti prie projekto, skatinančio visos Lietuvos mokinių fizinį aktyvumą namuose karantino metu. Su „Kirotech“ ir „#walk15“ komandomis įgyvendinome techninį sprendimą, leisiantį nemokamai sukurti iššūkį ir į jį pakviesti visus klasės moksleivius. Bendrai nueiti žingsniai ne tik bus sumuojami ir atvaizduojami „walk15“ svetainėje, bet nueitus žingsnius paversime ir į skaičių, vaizduojantį, kiek kartų aplink Žemės rutulį apėjo visų iššūkių dalyviai kartu. Esame dėkingi už kvietimą, kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei startuoliu „#walk15“ įgyvendinti projektą visos šalies mastu“, – teigia UAB „Kirotech“ vadovė Gintarė Žilaitytė.
Privatų naminių žingsnių iššūkį savo klasei ar mokyklai gali sukurti kiekvienas – nemokamai. Klasės atstovui – auklėtojui, mokytojui, vienam iš mokinių tėvų ar globėjų – reikia užpildyti trumpą formą, esančią ČIA. Formoje nurodytu kontaktu registruojamą asmenį pasieks specialus prisijungimo kodas, leisiantis sukurti nemokamą privatų iššūkį.