Pašnekovės sūnus – antrokas, mokosi iš serijos „TAIP“ vadovėlių. Mama nerimauja, kad jos vaikas ateityje gali susidurti su mokymosi sunkumais, nes „TAIP“ vadovėliai, anot jos, lengvesni.
„Kol besimokantieji iš „Mažų milžinų“ jau imasi ne tik daugybos, bet ir dalybos, mano sūnaus klasė tik sudeda ir atima. Nors daugyba bus kiek vėliau ir pasirinkusiems „TAIP“ vadovėlius, vis dėlto neramu – gal reikėtų pasimokyti papildomai, kad nenukentėtų vaiko žinios?“ – kalba ji.
Savo ruožtu dalis tėvų, kurių vaikai mokosi iš „Mažų milžinų“, kalba priešingai – jų nuomone, programa juose išdėstyta sudėtingai, užduotys suprantamos ne kiekvienam antrokui.
„Mūsų patirtis tokia – pirmoje klasėje vaikai mokėsi iš „Mažų milžinų“, bet prieš pradedant antruosius mokslo metus pasirinkome „TAIP“ serijos vadovėlius. „Mažų milžinų“ užduotys buvo sunkiai įkandamos daugeliui“, – teigia jie.
Tiesa, diskusijos tuo nesibaigia, bet ir vieningos nuomonės neprieinama – kiti pradinukų tėvai sako, kad mokymosi priemonė neturi didelės reikšmės ir fokusuotis reikėtų į patį mokymosi procesą, kiti prabyla apie augantį poreikį samdyti pradinukams korepetitorius, nes mokymosi programos vis sunkėja.
Mokytoja Veronika: mokytojo vaidmuo yra lemiamas
Delfi garsioji pradinių klasių mokytoja Veronika Naumova-Kazilionė sako – kalbant apie skirtumus tarp „Mažų milžinų“ ir „TAIP!“ vadovėlių, svarbu pažymėti, kad abi serijos atitinka ugdymo programą, tačiau jų metodinis požiūris yra skirtingas.
„Maži milžinai“ iš tiesų gali pasirodyti intensyvesni. Jie labiau orientuoti į kūrybiškumą, tyrinėjimą ir sudėtingesnių užduočių sprendimą. Ši serija labiau tinka vaikams, kurie yra smalsūs ir mėgsta iššūkius, tačiau mokytoja turi gerai pritaikyti užduotis, kad jos nebūtų per sudėtingos visiems vaikams klasėje.
Savo ruožtu „TAIP!“ vadovėliai yra struktūruoti ir orientuoti į nuoseklų mokymosi procesą. Jie pateikia daug logikos, analizės ir refleksijos elementų. Vis dėlto kai kurie tėvai pastebi, kad „TAIP!“ gali reikalauti papildomos mokytojos kūrybos arba papildomų užduočių, kad vaikams neliktų tam tikrų spragų, ypač sudėtingesnėse temose“, – pastebi V. Naumova-Kazilionė.
Vis tik jaudintis pradinukų tėvams, anot jos, neverta. Veronika sako – lemiamas šioje situacijoje yra mokytojo vaidmuo.
„Jei mokytoja kompetentingai dirba su vadovėliu, skirtumai tarp šių serijų neturėtų tapti kliūtimi vaikų mokymuisi. Jei kyla abejonių, verta pasikalbėti su mokytoja – ji galės pasakyti, ar reikia papildomo darbo namuose, ar vadovėlis visiškai atitinka klasės poreikius“, – teigia pedagogė.
ŠMSM: nuogąstaujama be reikalo
Delfi komentaro kreipėsi ir į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją. Jos atstovai tikino, kad situacija dėl skirtingų temų vadovėliuose neturėti gąsdinti pradinukų tėvų. Anot pašnekovų, visi vadovėliai yra rengiami vadovaujantis bendrosiomis ugdymo programomis.
„Nors temos gali būti išdėstytos skirtingai ar kiek kitokia seka, bet visi vadovėliai turi atitikti bendrus programose numatytus kriterijus. Už tai atsakingi vadovėlius rašantys autoriai ir recenzentai. Skirtingos mokyklos ar klasės gali naudoti skirtingus vadovėlius ar visai jų nenaudoti - naudoti kitas mokymo priemones. Nuogąstaujama tikrai be reikalo, nes mokytojai privalo vykdyti programą. Negali taip būti, kad kuri nors tema nebus įtraukta ar atidėta neapibrėžtam laikui. Skirtumai gali atsirasti dėl to, kad pradinių klasių mokytojas, matydamas visos klasės mokymosi spartą ir pažangą, taip pat tas sritis, kurias reikia papildomai įtvirtinti, tiesiog savo nuožiūra pakoreguoja ugdymo eigą. Tai leidžiama ir tai tikrai neturi neigiamos įtakos mokinių pasiekimams, o kaip tik atvirkščiai – mokiniai mokosi savo tempu, geriau įtvirtina įgūdžius.
Kiek ir kokių vadovėlių ir mokymo priemonių įsigyti, nustato mokyklos vadovas, susitaręs su mokyklos taryba. Informacija, kiek ir kokių vadovėlių ir mokymo priemonių įsigijo mokykla iki kovo 1 d., turi būti paskelbta mokyklos interneto tinklalapyje. Mokykla už mokymo lėšas, skirtas vadovėliams ir mokymo priemonėms, gali įsigyti tik tokių vadovėlių, kurie yra įtraukti į vadovėlių duomenų bazę“, – rašoma ŠMSM atsiųstame komentare.