F-1 pulso rubrikoje pateikiami pastarojo – Singapūro „Grand Prix“ – etapo laimėtojai, pralaimėtojai ir įdomiausi faktai. Be to, likusios sezono dalies įdomiausi neatsakyti klausimai.

Laimėtojai:

Lando Norrisas. Po nepasisekusio Azerbaidžano etapo, Singapūre Lando Norrisas buvo nesustabdomas. Kovodamas dėl čempiono titulo teisės klysti nebeturintis britas viso savaitgalio metu buvo greičiausias. Triumfavęs antroje bei trečioje laisvosiose treniruotėse, „McLaren“ pilotas užtikrintai nugalėjo ir šeštadienį vykusioje kvalifikacijoje, aplenkęs antroje vietoje likusį Maxą Verstappeną daugiau nei 0,25 sekundės.

Sekmadienį vykusios lenktynės buvo sėkmingiausios 24-erių sportininko F-1 karjeroje – startavęs iš „pole“ pozicijos, jis pirmą kartą sugebėjo po pirmo rato išlaikyti lyderio poziciją. Devintame rate atsilikimas tarp L. Norriso ir antroje vietoje buvusio M. Verstappeno siekė 2,5 sekundės, tačiau „McLaren“ komandai paprašius brito padidinti tempą, skirtumas tarp dviejų sportininkų per kitus devynus ratus padidėjo iki 12,8 sekundės – net po 1,42 sekundės (!) viename rate.

Visus 62 lenktynių ratus pirmavęs L. Norrisas užtikrintai nugalėjo, antroje vietoje likusį M. Verstappeną aplenkęs 20,9, o komandos draugą Oscarą Piastrį – net 41,8 sekunde.

Vienintelis „McLaren“ pilotui Singapūre nenusisekęs dalykas buvo prarastas taškas už greičiausią lenktynių ratą, kurį paskutiniame rate iš brito atėmė dukterinės „Red Bull“ ekipos pilotas Danielis Ricciardo.

Maxas Verstappenas. Singapūre triskart pasaulio čempionas pasiekė geriausią įmanomą rezultatą. Nepaisant to, jog trijų laisvųjų treniruočių metu „Red Bull“ bolidas greičiu nusileido tiek „McLaren“, tiek „Ferrari“ ekipoms, lemiamoje šeštadienio kvalifikacijos dalyje Maxas Verstappenas neklydo bei sugebėjo užimti antrą vietą.

Lenktynių starte minėtą poziciją išlaikęs olandas galiausiai turėjo nuobodžias ir procesines lenktynes – priekyje važiavusiam L. Norrisui jis rimčiau pasipriešinti nesugebėjo, o už jo dėl paskutinės podiumo vietos tarpusavyje kovoję „Mercedes“ pilotai ir O. Piastri greitai atsiliko.

Taigi, nepaisant sudėtingos lenktynių savaitgalio pradžios, M. Verstappenas pakartojo geriausią savo pasiektą rezultatą Singapūre bei finišo liniją kirtęs antroje vietoje prarado mažiausią įmanomą taškų kiekį savo tiesioginiam konkurentui dėl čempiono titulo.

Tiek olandas, tiek „Red Bull“ nekantriai laukia sekančio – Ostino (JAV) – etapo, kuriame ekipa planuoja atvežti didelius bolido atnaujinimus ir grįžti į pergalių kelią.

Nico Hulkenbergas. Po dramatiškai pasibaigusio Azerbaidžano GP, kuriame Nico Hulkenbergas paskutiniame rate nukrito iš devintos į vienuoliktą vietą ir neiškovojo taškų, vokietis sėkmingai reabilitavosi Singapūre.

Šeštadienį vykusioje kvalifikacijoje 37-erių veteranas pateko tarp dešimties greičiausių pilotų ir, pasinaudojęs „Ferrari“ pilotų klaidomis, užėmė šeštą vietą. Minėtu pasirodymu „Haas“ pilotas pakartojo savo geriausią šio sezono startinę poziciją.

Lenktynių starte N. Hulkenbergas sugebėjo trumpam pakilti iki penktos vietos, aplenkęs „McLaren“ pilotą O. Piastrį. Nors minėtą poziciją vokietis greitai prarado, jis iki pirmų sustojimų boksuose sėkmingai išsilaikė šeštoje vietoje, daugiau nei 30 ratų už savęs išlaikęs „Aston Martin“ pilotą Fernando Alonso bei „Ferrari“ lenktynininką Charlesą Leclercą.

Tiesa, didelis abiejų „Ferrari“ pilotų greitis bei sėkminga F. Alonso strategija lėmė, jog po vienintelio sustojimo boksuose N. Hulkenbergas į trasą grįžo devintoje pozicijoje, kurioje jis ir finišavo.

Nepaisant prarastų kelių pozicijų, Singapūre pelnyti du taškai tiek vokiečiui, tiek „Haas“ komandai buvo didžiulės svarbos – N. Hulkenbergas asmeninėje pilotų įskaitoje aplenkė Lance’ą Strollą ir pakilo į dešimtą vietą, o amerikiečių komanda kovoje dėl šeštos konstruktorių vietos sumažino savo atsilikimą nuo „RB“ ekipos iki trijų taškų.

Pralaimėtojai:

„Ferrari“. Legendinė Italijos komanda į Singapūrą atvyko po sėkmingų pasirodymų Monzos bei Baku trasose, kuriose „šokančio žirgo“ komandos atstovas Charlesas Leclercas iškovojo pirmą bei antrą vietas.

Po penktadienio laisvųjų treniruočių, kuriose abu „Ferrari“ pilotai pateko tarp trijų greičiausių pilotų, atrodė, jog Singapūre raudonieji bus tie, kurie mes iššūkį „McLaren“ ekipai kovoje dėl pergalės. Tačiau abiem pilotams tragiškai susiklostė trečioji kvalifikacijos dalis: Carlosas Sainzas dar prieš pradėdamas savo greitą ratą prarado bolido kontrolę ir trenkėsi į apsauginius barjerus, o C. Leclercas savo greitame rate visais keturiais ratais išvažiavo už trasos ribų, todėl jo laikas buvo anuliuotas.

Minėtos klaidos lėmė, kad monegaskas sekmadienio lenktynėse turėjo startuoti iš devintos, o C. Sainzas – iš dešimtos vietos.

Siaura Singapūro miesto trasa, kurioje praktiškai nėra galimybių lenkti, lėmė, jog abu „Ferrari“ pilotai didžiąją lenktynių dalį važiavo užstrigę už lėtesnių pilotų. Galiausiai, greito bolido ir sėkmingų strateginių sprendimų dėka, C. Leclercas sugebėjo finišuoti penktoje, o C. Sainzas – septintoje vietoje.

Atsižvelgiant į tai, kad po sustojimo kietąsias padangas užsidėjusio C. Leclerco lenktynių tempas prilygo lenktynėse nugalėjusiam L. Norrisui, akivaizdu, jog „Ferrari“ komanda buvo pajėgi kovoti dėl pergalės. Kartu Italijos komanda neišnaudojo galimybės dar labiau sumažinti savo atsilikimą nuo „Red Bull“ kovoje dėl antros vietos konstruktorių įskaitoje. Priešingai, austrų komanda, pelniusi 19 taškų, sugebėjo padidinti savo persvarą trimis taškais.

Sergio Perezas. Kaip miesto trasų specialistas pagarsėjęs Sergio Perezas Singapūre nepateisino savo vardo. Po pakankamai sėkmingo etapo Azerbaidžane, kuriame meksikietis iki paskutinio rato kovojo dėl antrosios vietos, praėjusį lenktynių savaitgalį 34-erių pilotas šeštadienį vykusioje kvalifikacijoje užėmė tik 13 vietą. Tai buvo šeštas kartas šį sezoną, kai jis nepateko tarp dešimties greičiausių pilotų.

Kaip ir „Ferrari“ pilotai, taip ir žemai startavęs S. Perezas visas lenktynes praleido užstrigęs už lėtesnių pilotų – pirmoje lenktynių dalyje jis nesugebėjo aplenkti „Williams“ lenktynininko Franco Colapinto, o po sustojimų – „Haas“ piloto Nico Hulkenbergo. Didesnių šansų pakovoti dėl aukštesnių pozicijų neturėjęs „Red Bull“ pilotas galiausiai finišo liniją kirto tik dešimtoje vietoje.

Po dar vieno nesėkmingo pasirodymo atrodo vis realiau, jog labai sėkmingai sezoną pradėjęs meksikietis galiausiai liks tik aštuntoje vietoje asmeninėje pilotų įskaitoje.

Danielis Ricciardo. Singapūro GP buvo paskutinės Danielio Ricciardo lenktynės šį sezoną, ir greičiausiai, jo F-1 karjeroje. Dar prieš lenktynių savaitgalį pasirodę pranešimai, jog nuo JAV GP australą pakeis jaunasis „Red Bull“ talentas Liamas Lawsonas galiausiai pasitvirtino – rugsėjo 27 dieną „RB“ ekipa paskelbė, jog D. Ricciardo neliks komandoje.

Singapūro GP puikiai atspindėjo australo sezoną – penktadienį laisvųjų treniruočių metu tarp dešimties greičiausių buvęs pilotas galiausiai kvalifikacijoje nerado turėto tempo bei užėmęs šešioliktą vietą iškrito jau pirmoje jos dalyje. Paskutinės lenktynės 35-erių lenktynininkui taip pat nesusiklostė – startas su minkščiausiomis padangomis bei ankstyvas pirmasis sustojimas lėmė, jog realesnių šansų pakovoti dėl taškų jis neturėjo

Galiausiai, kadangi tai buvo paskutinės D. Ricciardo lenktynės, kuriose dėl taškų jis nebekovojo, „RB“ komanda nusprendė paskutiniame rate jį pakviesti į techninio aptarnavimo zoną pasikeisti padangų ir pabandyti užfiksuoti greičiausią lenktynių ratą. Tai australui pavyko padaryti – jis atėmė greičiausią ratą iš L. Norriso, o dėl to savo nepasitenkinimo neslėpė „McLaren“ ekipa, kuri teigė, jog tokie D. Ricciardo veiksmai buvo atlikti siekiant padėti savo geram bičiuliui M. Verstappenui kovoje dėl čempiono titulo.

Nepaisant to, savo vietą F-1 praradęs D. Ricciardo turi kuo didžiuotis – per 13 metų trukusią karjerą jis iškovojo 8 pergales, 32 podiumus bei 3 „pole“ pozicijas.

TOP 5 faktai po Singapūro GP:

Nuo 2008 metų, kai Singapūro GP buvo įtrauktas į F-1 kalendorių, tai buvo pirmas etapas trasos istorijoje, kai lenktynėse neišvažiavo saugos automobilis.

Paskutiniuose penkiuose Singapūro GP triumfavo penki skirtingi pilotai:

2018 metai – Lewisas Hamiltonas (Mercedes)

2019 metai – Sebastianas Vettelis (Ferrari)

2022 metai – Sergio Perezas (Red Bull)

2023 metai – Carlosas Sainzas (Ferrari)

2024 metai – Lando Norrisas (McLaren)

Jeigu D. Ricciardo nebūtų atėmęs iš L. Norriso greičiausio rato, britas būtų tapęs pirmuoju „McLaren“ pilotu nuo Miko Hakkineno laikų (1998 metų), užfiksavusiu „F-1 Grand Slamą“ –“pole“ poziciją, pergalę lenktynėse, pirmavimą visuose lenktynių ratuose bei nuvažiuotą greičiausią lenktynių ratą.

Pirmą kartą nuo 2012 metų sezono (JAV ir Brazilijos GP) „McLaren“ ekipa triumfavo dvejose iš eilės lenktynėse.

Lance’as Strollas pakartojo Johnny Herberto rekordą dėl daugiausiai finišuotų lenktynių (161) neužfiksavus greičiausio lenktynių rato.

Likę šio sezono neatsakyti klausimai

Po Azerbaidžano etapo įvyko trys ketvirtadaliai sezono lenktynių (18 iš 24). 9 iš jų buvo surengtos Europoje, 6 – Azijoje, 2 – Šiaurės Amerikoje bei 1 – Australijoje. Po Singapūro GP lieka šeši paskutiniai 2024 metų sezono F-1 etapai, kurie atsakys į likusius šių metų klausimus:

Kas taps 2024 metų F-1 čempionu?

„Misija prasidėjo“ – tokiais žodžiais po Singapūro GP prakalbo „McLaren“ ekipos vadovas Andrea Stella, akcentuodamas komandos ryžtą su Lando Norrisu triumfuoti šių metų F-1 čempionate.

Įdomu tai, jog skaičiuojant taškus nuo šešto – Majamio – etapo, kai „McLaren“ komanda atsivežė savo pirmuosius bolido atnaujinimus, tiek Lando Norrisas, tiek Maxas Verstappenas yra pelnę po vienodą skaičių taškų (221).

Tačiau dėl prastesnės sezono pradžios, per likusias šešias lenktynes (ir tris sprinto lenktynes), L. Norrisas privalo panaikinti 52 taškų deficitą – vidutiniškai po 8,67 taško per etapą. Įgyvendinti minėją misiją bus sudėtinga, kadangi britui net ir laimėjus visas likusias lenktynes ir jose gavus papildomą tašką už greičiausią ratą, M. Verstappenui pakanka visada finišuoti antram, ir jis iškovos ketvirtą savo karjeroje čempiono titulą.

Tiesa, visko gali įvykti, ypatingai jeigu L. Norriso komandos draugas O. Piastri sugebės išlaikyti gerą formą ir padės savo komandos draugui. Be to, nėra aišku, kokio pajėgumo „Red Bull“ bolidas bus po atnaujinimų pristatymo kitame etape. Ostine naujas bolido dalis atsiveš ir „Mercedes“ komanda, kuri šį sezoną ne kartą sumaišė kortas čempionato favoritams.

Kaip išsirikiuos TOP 3 komandos konstruktorių čempionate?

Šalia kovos dėl čempiono titulo asmeninėje pilotų įskaitoje, artima kova vyksta ir dėl konstruktorių taurės. Pagrindinis klausimas lieka, kaip galutinėje sezono lentelėje išsirikiuos „McLaren“, „Red Bull“ bei „Ferrari“ ekipos, kadangi mažai tikėtina, jog po vasaros pertraukos formą praradusi „Mercedes“ ekipa sugebės pakilti aukščiau nei ketvirta vieta.

Atsižvelgiant į pastarąsias 12 lenktynių, galima būtų teigti, jog jeigu neįvyks netikėtumų, konstruktorių čempionate po 26 metų pertraukos turėtų triumfuoti „McLaren“ komanda. Daugiau intrigos kyla kovoje dėl antros vietos, kuri vyksta tarp „Red Bull“ ir „Ferrari“.

Nors austrų komanda vis dar priekyje, nepaisant nesėkmės Singapūre, per pastarąsias šešerias lenktynes prie jos smarkiai priartėjo Italijos ekipa.

Įdomu tai, kad praėjusį sezoną likus šešioms lenktynėms iki čempionato pabaigos „Red Bull“ jau buvo užsitikrinusi konstruktorių čempionų titulą, o šį sezoną austrų komandai iškilusi reali grėsmė finišuoti trečioje vietoje. Galutinė sezono rikiuotė priklausys nuo to, kurios komandos pristatyti paskutiniai sezono bolido atnaujinimai bus geresni.

Kas iškovos šeštąją vietą konstruktorių įskaitoje?

Be kovos dėl konstruktorių čempiono titulo, taip pat įdomu bus stebėti, kuri komanda iškovos šeštąją vietą. Šiuo metu dėl jos kaunasi „RB“ ir „Haas“ ekipos, tačiau pastaruoju metu, įdiegus bolido atnaujinimus, vis dažniau dėl taškų kovoja ir „Williams“ pilotai.

Nors iš pažiūros galėtų atrodyti, jog nėra didelio skirtumo, kurioje vietoje komandos finišuos, kai jos nekovoja dėl aukščiausių pozicijų, tačiau kuo aukštesnė vieta užimama, tuo didesnė finansinė išmoka gaunama iš F-1 sezono pabaigoje:

F-1 skirtos premijos pagal užimtas vietas (neįskaičiuojant papildomų premijų, 2023 metai, komandos):

I vieta – 106 mln. Eur.

II vieta – 99 mln. Eur.

III vieta – 93 mln. Eur.

IV vieta – 86 mln. Eur.

V vieta – 79 mln. Eur.

VI vieta – 72 mln. Eur.

VII vieta – 66 mln. Eur.

VIII vieta – 59 mln. Eur.

IX vieta – 52 mln. Eur.

X vieta – 45 mln. Eur.

Šaltinis – motorsportmagazine.com

Todėl mažesnėms komandoms, siekiančioms surinkti kuo didesnį biudžetą, kiekvienas taškas yra aukso vertės.

Į visus minėtus klausimus F-1 aistruoliai jau greitai sužinos atsakymus, kai po kiek mažiau nei mėnesio pertraukos automobilių sporto karalienės komandos sugrįš į trasą už Atlanto.

Artimiausias etapas – JAV GP (spalio 20 d.)

Ratai: 56

Rato ilgis: 5,513 km

Distancija: 308,405 km

Pirmos lenktynės: 2012 m.

Rato rekordas: 1:36:169 (Charlesas Leclercas, 2019).

Viena iš universaliausių trasų F-1 kalendoriuje – ji turi ilgą tiesiąją, daug greitų ir kelis vidutinio greičio posūkius, taip pat kelias staigias stabdymo zonas. Reikalinga vidutiniškai didelė prispaudžiamoji galia, o ilgi, dažni ir greiti posūkiai darys didelį poveikį padangoms. Lenkimai ilgoje tiesiojoje yra įmanomi, todėl bus įdomu stebėti, kuri komanda sugebės atrasti aukso viduriuką su bolido konfigūracija.