Kvepalų mados – kaip dažnai keičiasi?
Pirmiausia vertėtų apžvelgti, kaip dažnai kinta kvepalų mados. Kvepalų mados keičiasi labai skirtingai, priklausomai nuo kultūros tendencijų ir žmonių skonio. Įprastai vyrauja sezoniniai pokyčiai: mados pramonė dažnai orientuojasi į sezoninius pokyčius, pavyzdžiui, pavasarį ar rudenį gali būti išleidžiami nauji kvepalai, atspindintys tam tikrą metų laiką. Tačiau daug įtakos turi ir žinomų kvepalų prekių ženklai – mados industrijos lyderiai, tokiuose miestuose kaip Paryžius, Milanas ir Niujorkas, nustato tendencijas, kurios gali paveikti kvepalų dizainą ir populiarumą. Kvepalų grandai gali nuspręsti išleisti naujus aromatus kasmet ar dažniau, siekdami atitikti besikeičiančias rinkos poreikius ir tendencijas bei išlaikyti susidomėjimą savo prekėmis.
Visgi, kai kurių pagrindinių mados tendencijų pokyčiai gali pasireikšti kas keletą metų ar net dešimtmečių. Tiek vyrų, tiek moterų kvepalų madoms gali turėti įtakos visuomenės nuotaikos, kultūros ir net politiniai įvykiai. Taigi, sunku nustatyti vieną konkretų laiko intervalą, kaip dažnai keičiasi kvepalų mados, nes tai yra labai kintantis ir nuo daug įvairių veiksnių priklausantis procesas.
Paskutinis mados klyksmas – koks jis 2024-aisiais?
Mados ekspertai prognozuoja, jog šiais, 2024-aisiais metais, kvepalų mados tendencijose „ant bangos“ bus šafrano, vanilės aromatai, ypač maišyti su medienos ar kitais natūraliais kvapais. Kalbant specifiškai apie moterų kvepalų tendencijas, verta paminėti, jog įsivyraus vaisiniai aromatai: sodrūs citrusiniai, apelsinų, mangų, ananasų, vyšnių kvapai dominuos naujausiose mados tendencijose.
„Pabrėžiama, jog pastaruoju metu kvepalų pasaulį yra užvaldęs natūralumas ir organiškumas – pirkėjai vis dažniau yra linkę rinktis kvepalus, kuriuose dominuoja natūralūs ingredientai, kvepalai išgaunami naudojant kuo mažiau cheminių medžiagų. Beje, labai svarbu tai, kad kvepalų gamyba apsieitų be bandymų su gyvūnais ir kitokio pobūdžio žalos jiems“, – pastebėjimais dalijosi prekybos centro internete „Varlė“ ekspertė Indrė Balčiūnaitė.
Ar visada verta vaikytis madų?
„Yra moterų, turinčių savo mėgstamus kvepalus ir jais besikvepinančių jau eilę metų. Ar tokias moteris mes išdrįstume vadinti nemadingomis ir neoriginaliomis? Anaiptol. Jei moteris turi savo nuolatinį stilių, o madų tendencijos jį menkai veikia, tokia moteris bus laikoma klasiška, tvirta, nes gerai save pažįstanti ir atradusi tai, kas išties jai tinka ir patinka. Žinoma, jei stilius skoningas ir subtilus.
Taip pat ir kvepalų pasaulyje – yra kvapų, kuriuos jau galime laikyti klasika, nes nepaisant besikeičiančių madų, šie aromatai yra stabiliai mėgstami moterų: tai gėlių natos, ypač jazminai, rožės, orchidėjos; pačiulio, muskuso ir medienos akordai taip pat nelinkę išeiti iš mados. Tad ieškodami klasikinio kvapų derinio, neapsiriksite atsižvelgę į įvardintus aromatus“, – pasakojo ekspertė.
Tad galime suprasti, jog kvepalų mados pasaulyje, panašiai kaip ir aprangos sferoje, vyrauja tam tikros mados tendencijos – moterims, mėgstančioms pokyčius, atsinaujinimą ir įvairovę, mados sekimas padeda palaikyti dvasinį pulsą ir įsikvėpti geros nuotaikos (ne tik malonaus kvapo!). Tačiau ir aromatų srityje išlieka tam tikros klasikinės, nesikeičiančios ir iš mados neišeinančios natos, kuriomis gali pasikliauti stabilumą, tradiciją ir subtilumą mėgstančios damos.