Įkvėpia dizainerius
„Monstera deliciosa, arba nuostabioji monstera, dėl vešlumo ir didelių lapų gali būti laikoma tikra džiunglių karaliene. Dabar tai pats populiariausias augalas, kurį galima pamatyti kiekviename madingai įrengtame bute“, – teigiama LRT televizijos laidoje „Euromaxx“.
Egzotiškoji ir itin dekoratyvi monstera populiari ne tik namų dekoravime. Štai Holivudo kino aktorė Jennifer Lawrence tapo „Vanity Fair“ žurnalo viršelio veidu ir nusifotografavo šio augalo fone. Be monsteros nebeapsieina ir garsiausi mados dizaineriai ir prekės ženklai. Štai „Gucci“ pristatė pavasario–vasaros sezono kolekciją, kurioje netruko ir monsteros motyvais dekoruotų drabužių.
Įsimenanti šio augalo lapo forma pastaruoju metu atsiranda ant įvairiausių daiktų – pradedant reklaminiais skelbimais, interjero detalėmis ir baigiant maudymosi kostiumėliais.
Ne tik madoje
Berlyne dirbanti floristė Won Ee Prestel apie neįprastą šio augalo populiarumą kalbėjo taip:
„Dėl tokios neįprastos lapų formos augalas yra labai dekoratyvus. Visi lapai skirtingi. Daug architektų mėgsta jį panaudoti labai asketiškame kontekste. Jų laukinis charakteris – tikras stiliaus kontrastas. Minimalistiniame interjere atsiradęs toks laukinis, pirmykštis augalas – tarsi protestas. Mane monstera žavi tuo, kad jos ir vieno lapo užtenka. Užtenka į vazą pamerkti vieną lapą, kad kambarys būtų papuoštas“, – tikina floristė.
Priešistorė
Monstera deliciosa gimtinės reikėtų ieškoti Centrinėje Amerikoje. Vilniuje gimęs botanikas Jozefas Warszewiczius į Europą šį augalą atvežė dar XIX a. viduryje. Neilgai trukus, monsterą pamėgo ir meno atstovai. Šis augalas tapo įkvėpimo šaltiniu daugybei to meto dailininkų.
Monsterą itin mylėjo ir žymusis Pablo Picasso. Pastarasis augalas įkvėpė ir Henri Matisse kūrybą.
Derinimo būdai
Plačiau apie tai – vaizdo įraše: