Jie yra sukūrę nuostabių dalykų. Tabako šventė Pour Homme („Kvėpinkitės šiais, kol jų neuždraudė“). Mano širdies kvapas Le Bateleur, kuriais kvepėjau, kai susipažinome su Fausta („Kiek kainuoja brangiausias mano širdžiai kvapas“). Yra ir daug kitų.

Šiandienos kvepalų (The One Grey) autorius yra Jean-Christophe Herault, tikrai ne olimpinių pasiekimų kūrėjas, kūręs nemažai vadinamų derivatyvinių kvepalų, arba versijų (pavyzdžiui, garsiojo Cool Water Davidoff išvestinių Cool Water Night Dive arba Cool Water Parfum) – čia kai pagrindinio odekolono vardą naudojant yra rinkai siūlomi malonūs, tačiau beveik visada paprastučiai kvapai, kuriuos dažniausiai greita ranka kuria antrosios lygos specialistai (nors pasitaiko ir išimčių, pavyzdžiui, Chanel Egoiste Platinum).

Apie Herault sukurtus Comme des Garcons – Amazingreen kvepalus esu rašęs: „Kvepiu, kaip žalias krokodilas“.

Žinoma, šiandien aptariami kvepalai, The One Grey iš Dolce & Gabbana, irgi yra derivatyvas: 2018 metų variantas, pavadinimui naudojantis nelabai garsius The One for Men (2008), sukurtus jaunojo Olivier Polge (sensacingo čempiono Jacques Polge sūnaus). Olivier pasiekimai nebuvo kosminiai – kurdamas Chanel namams, jis sugebėjo sukurti turbūt nesėkmingiausius ir blankiausius Chanel kvepalus: Bleu Parfum ir Boy Chanel.

Grey kvepalai (žodis reiškia pilką spalvą) yra tipiniai modernūs ir neįžeidžiantys „miesto kvepalai“ su stipria ambros nata bazėje ir prieskonine virtuvės spintelės kolekcija. O prasideda nuo santūraus greipfruto, kardamono, baziliko ir kalendros, nudžiūva į levandas ir šalavijus, o taip pat snaputį. Bazėje – nieko nestebinantis aromatingas tabakas ir beveik privalomi pačiuliai, graikiški smilkalai (jų labai nedaug) ir muilinas, švarus vetyveris. Viskas su šia kompozicija gerai, bet ji tiek kartų matyta ir uostyta.

Tai miesto kvapas, tai biuras ir liftas, stiklo pastatai, labai šiuolaikinė kompozicija, kuri nėra apie praeitį ir apie senas kirpyklas, nei apie bažnyčias ir apleistus vienuolynus, nei apie prieskonių ir egzotikos turgus. Tai labiau geras pilkas kostiumas ir patogūs batai.

Pavyzdžiui, labai panašūs fcuk Urban (2008 metų), sukurti angliškai parduotuvei French Connection UK, yra žymiai primityvesni. Apie juos rašiau: „Kvapas, kaip tas žmogus, kuris pasirodo iš pirmo žvilgsnio visai įdomus ir gerai bendraujantis, tačiau greitai imi suprasti, kad jis teturi keletą nuvalkiotų juokų ir istorijų, bet pats iš savęs yra lėkštas ir banalus, be jokio turinio ir be jokio nuoširdumo. Ir, kaip tas žmogus, šie kvepalai yra įkyrūs ir ilgai nepaleidžia: tokiam žmogui reikia aiškiai pasakyti, kad nebenori su juo bendrauti, o šiuos kvepalus geriausia nusiprausti karštu vandeniu ir muilu, kad atsikabintų ir paliktų ramybėje.“ Tai ištrauka iš apžvalgos „Kvepiu kaip keiksmažodis“.

The One Grey nekelia noro juos nusiprausti, o ne – jie neturi įkyrumo, tačiau matyti, girdėti, kaip Mariah Carey daina Kalėdoms „All I Want For Christmas Is You“: nieko neteisingo ten nėra, ir harmonija ir aranžuotė pavyzdingi, tiesiog kai paklausai penkis tūkstančius kartų, pradeda nebekabinti.

Ar tai blogas pirkinys? Jokiu būdu ne. Mane labiau kabina vieni, labiau – kiti.

Kitą savaitę, paskutinę metų dieną, rekomendacijos, ką norėsite pabandyti ateinančiais metais iš pigių ir brangių, naujų ir klasikinių, vyriškų ir moteriškų kvepalų. O kol kas prašau prie stalo, ir dėkitės dar visko, balkone dar yra.

Andriaus Užkalnio gyvenimas yra jo Instagram paskyroje: www.instagram.com/uzkalnis

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją