E-vaistinės populiarėja

Pranešime spaudai mažų kainų vaistinių „Camelia“ tinklą valdančios UAB „Nemuno vaistinės“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė pastebi, kad tikrai galima kalbėti apie augančią e-vaistinių rinką. „Mes visiškai neatsiliekam nuo ES vidurkio. Vidutiniškai Europoje vaistus internetu perka apie 10 proc. žmonių. Panašūs duomenys ir Lietuvoje, tačiau kiek skiriasi apsiperkančiųjų demografinis portretas. ES dažniausiai vaistus internetu perka 54-75 metų amžiaus grupės pacientai, kai tuo tarpu Lietuvoje didžiausia apsiperkančiųjų grupė – 18-35 žmonės“, – rinkos tendencijas komentavo A. Budrikienė.

Tokie demografiniai skirtumai, pasak jos, labiausiai susiję su tuo, kad kitose šalyse internetinės vaistinės atsirado anksčiau nei Lietuvoje, be to, kai kuriose šalyse galima įsigyti ir receptinių vaistų su pristatymu į namus, tai aktualiausia būtent vyresnio amžiaus ar lėtinėmis ligomis sergantiems žmonėms, kurie dažniausiai negali išeiti iš namų.

„Kita vertus, yra šalių, kuriose apsipirkimai e-vaistinėse sudaro itin mažą dalį rinkos. Tarkime Vokietijoje vaistus internetu perka tik 7 proc. žmonių, Suomijoje – 6 proc. Dažniausiai toks nenoras pirkti vaistus internetu susijęs su negalėjimu tiesiogiai pasikonsultuoti su vaistininkais. Kadangi Lietuvoje farmacinės paslaugos jau teikiamos ir telefonu, daugelis žmonių dėl to nenuogąstauja ir žino, kad bet kada gali pasitarti su specialistais, užsakymas bus pristatytas tiesiai į namus“, – galiojančią tvarką aiškino „Camelia“ vadovė.

Svarbiausias faktorius – kaina

Populiariausi nereceptiniai vaistai perkami internetu – tai vaistai virškinimo sutrikimams, skausmui bei kojų venų nepakankamumo simptomams lengvinti, taip pat preparatai peršalimo ir karščiavimo simptomams mažinti.

„Tačiau populiariausi vaistai toli gražu nereiškia, kad jiems žmonės išleidžia daugiausiai pinigų. Pastebime labai aiškią tendenciją – internetinės vaistinės populiarumą pirmiausia augina papildomo asortimento (kosmetikos, maisto papildų) pardavimai bei paslaugų prieinamumas ir galimybės sutaupyti. Kaina vis dar yra vienas svarbiausių faktorių renkantis, kur pirkti vaistus ar maisto papildus. Žmonės skaičiuoja ir jei internete jiems reikalingam produktui taikoma speciali akcija – tokių prekių pardavimai išauga. Mes stengiamės pasiūlyti mažiausias kainas ir elektroninėje erdvėje“, – pabrėžė A.Budrikienė.

Panašios tendencijos, anot jos, būdingos ir kitoms Europos šalims. Statistikos duomenimis, nuolaidos aktualios 46 proc. britų, 51 proc. vokiečių, 59 proc. austrų ir 51 proc. ispanų, medikamentus perkančių internetu.

Papildomos paslaugos – patogumas pirkėjams

Prie beveik 50 proc. (2016 m. sausio -liepos mėn. rezultatai, lyginant su praėjusių metų analogišku laikotarpiu) išaugusios internetinės prekybos apimčių, A.Budrikienės teigimu prisidėjo ir papildomos paslaugos: pristatymas į namus bei konsultacija telefonu su specialistu.

„Apsipirkti internetinėje erdvėje žmonėms itin patogu, nes nereikia vykti į vaistinę, stovėti eilėse ir gaišti laiko, be to, gali sutaupyti. Reikalingas prekes galima užsisakyti net ir mobiliaisiais įrenginiais, o pageidaujant, nereceptinius vaistinius preparatus ir grožio prekes galima atsiųsti į namus ar kitu klientui patogiu adresu.

Taip pat galite užsakyti reikiamus nereceptinius preparatus savo artimiesiems, kurie tuo metu negali patys nueiti į vaistinę ar vyresniems žmonėms, kuriems judėjimas iki vaistinės yra sudėtingas. Apsiperkant internetu yra garantuojamas konfidencialumas. Žmogus gali neskubėdamas išsirinkti reikiamus preparatus, detaliai perskaityti jų aprašymus, iškilusius klausimus aptarti su vaistininku telefonu ir gauti pilną farmacinę paslaugą“, – reziumavo „Camelia“ direktorė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)