Naujas tyrimas, publikuotas „National Trust“ žurnale, atskleidė, kad senų vietų nuotraukos žmones veikia kur kas stipriau nei senų daiktų atvaizdai. Nostalgija yra ir jums pažįstamas jausmas, kuomet žiūrėdami nuotraukas, lankydami brangias vietas ar tiesiog dalindamiesi prisiminimais tarsi ilgimės praėjusių laikų. Neretai gyvenimas tai laikais buvo objektyviai prastesnis, todėl šis jausmas nėra visiškai racionalus.
Mokslininkai pakvietė 20 savanorių dalyvauti tyrime. Jie gulėdami magnetinio rezonanso aparate turėjo peržiūrėti sau brangias nuotraukas. Surėjaus Universiteto mokslininkai dalyviams rodė jiems brangių vietų ir daiktų nuotraukas, tačiau tam, kad tyrimo duomenys būtų tikslesni, vėliau buvo rodomi ir atsitiktiniai atvaizdai, kurie neturėtų kelti nostalgijos.
Įdomu tai, kad nostalgiją pavyko pamatyti - matant senas nuotraukas stipriai suaktyvėjo už emocijas atsakingi smegenų centrai. Šis suaktyvėjimas buvo lengvai atpažįstamas, nes jo nesukėlė atsitiktiniai rodomi atvaizdai - dalyviams nepažįstamos vietos ir daiktai. Vietos, beje, sukėlė didesnį smegenų aktyvumą nei daiktai. Tikriausiai taip yra todėl, kad būtent vietos ir kelia didžiausią nostalgiją, žmonės prie jų yra labiau prisirišę ir su jomis labiau sieja savo asmenybę.
Mokslininkai teigia, kad nostalgija gali būti ir visai naudingas dalykas, padedantis žmonėms sustiprėti emociškai. Kartu tai nurodo, kad žmonės yra labai sėslūs, stipriai prisirišę prie vietos. Šis tyrimas atskleidė, kaip giliai šis ryšys yra įaugęs į mūsų smegenis.