Kalėdinė muzika – toks dalykas, kuris paprastai yra arba labai mėgstamas, arba nekenčiamas. Jei šie garsai jums atrodo mažų mažiausiai erzinantys, tuomet užjauskite parduotuvių darbuotojus – pagalvokite, kad jiems tenka mažiausiai mėnesį nuolat klausytis šių šventinių dainų.
Jei dirbate parduotuvėje ir jaučiate, kaip kalėdinės dainos ima jus keistai veikti, dėl šio poveikio galite būti teisūs. Pasak klinikinės psichologės Lindos Blair, nesiliaujančios smagios melodijos gali būti sekinančios.
„Parduotuvėse per Kalėdas dirbantys žmonės turi nekreipti dėmesio į kalėdinę muziką, nes jei jie to nepadarys, negalės susitelkti į kitus dalykus. Tad jie paprasčiausiai skiria visą savo energiją stengdamiesi negirdėti skambančios muzikos“, – aiškina psichologė.
Iš pradžių šventinė muzika gali sužadinti nostalgiją. Tačiau kai per kolonėles jau dešimtą ar dvidešimtą kartą plyšauja geriausios kalėdinės Michael Bublé dainos, galite jausti susierzinimą, nuobodulį ir netgi nuovargį.
Tai vadinama „objekto pažinimo efektu“, NBC aiškino psichologė Victoria Williamson. Iš esmės, kai girdite dainas daugybę kartų, smegenys tampa persisotinusios, todėl dainos pasidaro jums nemalonios. Be to, gali erzinti dalykai, susiję su pinigais, kelionėmis ar susitikimu su artimaisiais.
Kaip bebūtų, kalėdinės dainos niekur nedings. Prekeiviai jas vertina kaip būdą sukurti tinkamą nuotaiką pirkėjams, padedančią plačiau atverti jų pinigines. Kai kurie tyrimai išties parodė, kad tinkamas kalėdinių dainų balansas gali priversti pirkėjus parduotuvės aplinkoje pasijusti geriau. Štai kodėl kai kurios parduotuvės prisimena tokius „šventinius kvapus“ kaip pušies ar cinamono - siekiama daryti įtaką pirkėjams, kad jie išleistų daugiau.
Dirbantiems parduotuvėse, ko gero, artimiausią pusantro mėnesio nėra galimybės pabėgti nuo nuolatinės kalėdinės muzikos ir šurmulio. Galbūt kai kuriais atvejais išgelbėtų ausinės.