Kauno savivaldybė pripažino, kad kartais atsakymai vėluoja ir patarė, kur kreiptis, jų nesulaukus.

Aistė į portalą „Delfi“ dėl vėluojančių PGR tyrimo rezultatų kreipėsi netekusi vilties.

„Situacija yra tokia: gruodžio 1 d. mūsų keturių asmenų šeima pasidarė covid tyrimus pagrindiniame testavimo punkte Kaune, Jonavos gatvėje. Gruodžio 2 d. 12 val. dienos trys iš jų gavo atsakymus. O ketvirtas asmuo, tai yra aš, jau nebe pirma para esu be tyrimo atsakymo. Nežinau, ar sergu, bet sėdžiu namuose, negaliu eiti į darbą, o atsakymo negaunu“, – guodėsi moteris.

Nors atsakymas privalėjo būti gautas vos per dvi paras, ji ir šeštąją jo buvo nesulaukusi.

Per tą laiką keturis kartus spėjo paskambinti į Karštąją liniją telefonu 1808, tačiau atsakymas būdavo vis tas pats: „Viską perdavėme koordinatorėms. Sėdėkite. Laukite“. Jokio patikslinimo, kiek laukti ir ar iš viso atsakymas bus.

Pradėjo veikti koronaviruso karštoji linija.

„Skambinau ir į Visuomenės sveikatos priežiūros tarnybą. Ten paaiškino, kad jie nieko negali padaryti, nes už Karštosios linijos darbą yra atsakinga Kauno greitoji medicinos pagalbos stotis. Davė telefoną. Ten pasiskambinus ir papasakojus, kas atsitiko, vedėja nuėjo pati paskambinti į 1808. Grįžo ir pasakė, kad atsakymas tuoj turėtų būti, bet ir po paros dar nebuvo.

Tiesa, ji dar paaiškino, kad tik Karštoji linija turi laboratorijų kontaktus, gali su jais susisiekti ir sužinoti, kur dingo atsakymas“, – pasakojo Aistė.

Nors moteris, vėl paskambino į Karštąją liniją, nieko nepešė.

„Klausiau, kiek kartų susisiekė su laboratorija, kuri darė tyrimą, ką dar darė. Išsiaiškinau, kad per dvi paras praktiškai nieko nedarė. Tik parašė į sistemą užklausą, kad nėra tyrimo atsakymo, ir viskas. Laboratorija nieko neatsako, tai jie nieko nedaro, neskambina, nesiaiškina. Absoliučiai niekas nieko nedaro tokioje situacijoje. Tiesa, dar pasityčiojant man pasakė, kai atsiras atsakymas, galėsite paduoti skundą laboratorijai. Bet ar jis kada nors atsiras?“ – nuogąstavo moteris.

Laboratorija

Aistė jautėsi it uždaryta kalėjime, nes, kol negavo neigiamo atsakymo, buvo priversta izoliuotis, nežinodama, ar jai saugu išeiti į gatvę, ar neplatins viruso ir neužkrės aplinkinių.

Vis dėlto vėliau Aistė sužinojo atsakymą, bet ne iš laboratorijos ir ne iš Karštosios linijos, o iš Kauno savivaldybės atstovės, su kuria susisiekė.

Kauno miesto savivaldybės Ryšių su visuomene skyriaus specialistė Rasa Markauskaitė portalui „Delfi“ sakė, kad situacija jiems yra žinoma.

„Tikrai apgailestaujame dėl patirtų nepatogumų, tačiau tai nėra dažnai pasitaikantis atvejis. Nusiskundimų dėl mobilaus punkto veiklos iš gyventojų taip pat retai sulaukiame.

Vis tik, jeigu pasitaiko tokia situacija – operatyviai reaguojame ir aiškinamės, kurioje grandyje įvyko sutrikimas. Testavimo procese dalyvauja ne tik mobiliajame punkte dirbantys specialistai, bet ir 1808 operatoriai bei tyrimus atliekančios ir atsakymus į sistemą suvedančios laboratorijos“, – kodėl galėjo susiklostyti tokia situacija, aiškino R. Markauskaitė.

Asociatyvi nuotr.

Tad ką tokiu atveju daryti, kai atsakymai smarkiai vėluoja?

„Visus procesus mieste koordinuoja Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Kauno skyrius, kurio speciaslitai mėginius tiria patys arba siunčia privačioms laboratorijoms, todėl, vėluojant atsakymams, tikslingiausia būtų kreiptis į juos.

Peršalimo ar į COVID-19 panašius simptomus jaučiantys gyventojai turėtų susisiekti su savo šeimos gydytoju ir išspręsti nedarbingumo klausimą, nepriklausomai ar tai koronavirusinė infekcija, ar kita liga“, – patarė savivaldybės atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)