„Tokios tendencijos nestebina – pandemijos metu eilės prie gydytojų kabinetų dar labiau pailgėjo, tad vien dėl recepto pratęsimo ar išrašymo registruotis vizitui pas gydytoją daugeliui tapo nepatogu, juolab, kad nemažai daliai pacientų gydymas tam tikrais vaistais nesikeičia gana ilgą laiką. O kur dar iki šiol vyraujanti baimė sveikatos priežiūros įstaigos koridoriuose užsikrėsti COVID-19 infekcija“, – pranešime žiniasklaidai komentuoja internetinės klinikos „Dimedic“ vadovas Dainius Puodžiūnas.
Spalio mėnesį atlikto visuomenės tyrimo duomenimis, didžioji dauguma (80 proc.) gyventojų norėtų naudotis nuotolinėmis medicinos paslaugomis. 6 iš 10 apklaustųjų (62 proc.) nevykdami į gydymo įstaigą pageidautų gauti receptinių vaistų išrašymo ar pratęsimo paslaugą, 47 proc. mielai konsultuotųsi sveikatos profilaktikos ar prevencijos klausimais, o 32 proc. norėtų konsultacijų dėl konkrečių sveikatos sutrikimų.
Nuotolines konsultacijas bendrais sveikatos profilaktikos ir prevencijos klausimais labiausiai priimtinos didesnes pajamas (daugiau nei 500 Eur) gaunantiems tyrimo dalyviams, o konsultacijas dėl įvairių specifinių sveikatos sutrikimų ar negalavimų dažniau rinktųsi vyrai.
„Sveikatos profilaktikos klausimais pasikalbėti su gydytoju dažnai pakanka ir nuotoliniu būdu, nes dažnu atveju tai apžiūros nereikalaujantis procesas, pakanka atsakyti į pacientui rūpestį keliančius klausimus. Dėl konkrečių sveikatos sutrikimų didesnė dalis pacientų visgi norėtų su gydytoju susitikti gyvai, nes yra įprasta manyti, kad jei gydytojas pamatys pacientą – jam bus suteikta geresnė paslauga. Tačiau nuotolinė konsultacija konkrečiu sveikatos klausimu gali išspręsti nemažai problemų – ypač turint galimybę pasinaudoti telekomunikacinėmis priemonėmis“, – aiškina D. Puodžiūnas.
Vos 13 proc. tyrime dalyvavusių gyventojų mano, kad medicinos paslaugos būtinai turi būti teikiamos tik lankantis pas gydytoją. Jokiomis paslaugomis nuotoliniu būdu veikiau nesinaudosiantys dažniau nurodė vidurinio išsimokslinimo respondentai.
„Normalu, kai kurie žmonės dar yra įsitikinę, jog pati efektyviausia yra gyva apžiūra. Tačiau COVID-19 pandemija parodė, kiek daug galima padaryti nuotoliniu būdu – įskaitant ir visą sveikatos sistemą. Pastebėjome, kad skirtingo amžiaus žmonės nuotolines konsultacijas renkasi dėl skirtingų paskatų. Vyresnio amžiaus žmonės jaučiasi saugiau neidami į kliniką, o jaunesni paprasčiausiai taupo savo laiką. Medicinos paslaugos nuotoliniu būdu išsprendžia žmonių, turinčių judėjimo negalią, problemas bei pagerina paslaugų prieinamumą gyvenantiems toli nuo sveikatos priežiūros įstaigų“, – sako klinikos vadovas.
Reprezentatyvioje „Spinter tyrimų“ apklausoje šiemet spalio mėnesį dalyvavo 1015 respondentų.