Didėjant krūviui, didėja ir klaidų rizika.

„Nuovargis, didelis darbo krūvis ir galbūt kai kuriose vietose personalo trūkumas. Tai pagrindiniai klaidų veiksniai. Ne paslaptis, kad gydytojai dirba ne per vieną darbo vietą“, – sakė KK gydytoja anesteziologė reanimatologė Vilma Traškaitė–Juškevičienė.

Vilma Traškaitė-Juškevičienė

Neslepiama, kad yra ir sisteminių klaidų.

„Iš esmės klaidas lemia sisteminiai trūkumai. Jei įvyko klaida, vadinasi, buvo koks nors sistemos netobulumas, kuris leido tai klaidai įvykti“, – sakė V. Traškaitė–Juškevičienė.

Dažniausios medikų daromos klaidos yra susijusios su pacientų priežiūra – griuvimai, pragulos. Klaidos su medikamentais pagal dažnumą yra 4–5 vietoje. Pasitaiko ir pacientų aukų dėl medikų klaidų. Bene garsiausia istorija, kai gydytojas buvo nuteistas, padaręs klaidą, dėl kurios pacientė mirė.

Specialistai sako, kad Lietuvoje per greitai skubama kaltinti medikus dėl klaidų.

„Abiem pusėms reikėtų šiek tiek sustabdyti, vieniems norą bausti, kitiems norą teisinti, ir rasti tarpinį sprendimą, kad ateityje klaidų nebebūtų“, – kalbėjo KK Teisės tarnybos vadovė Aušrinė Amšiejūtė.

Ligoninėse veikia pacientų žalos fondas. Kauno klinikos į sąskaitą, skirtą kaupti įmokoms pacientams padarytai žalai atlyginti, moka 0,2 proc. Šiemet į šį fondą bus sumokėta daugiau nei 376 tūkstančiai eurų.

„Jis tikrai pasiteisino ir tas procesas prasidėjęs. Manau, kad pacientams dabar tikrai lengviau, nes nebereikia įrodyti padarytos žalos“, – sakė R. Jurkevičius.

Renaldas Jurkevičius

Teisininkai sako, kad išvengti klaidų padėtų pavyzdžiai iš aviacijos, kuri įvardijama kaip saugiausia sritis. Žmonės dažniau praneštų apie klaidas, jei būtų leidžiamas anonimiškumas. Didžiausią pažangą aviacijoje lėmė ir tai, kad atvejus tiria nepriklausomų tyrėjų institutas, o tai turėtų gelbėti ir medicinoje.

„Atlieka tam tikrą rūšiavimą įvykusių klaidų, tada išrenka sudėtingiausius arba galėjusius padaryti didžiausią žalą. Jas išanalizuoja ir tam tikrus sprendimus pritaiko jau nacionaliniu arba visos aviacijos mastu“, – kalbėjo Aušrinė Amšiejūtė.

Sveikatos apsaugos ministerijos duomenimis, per 5 metus pastebimas pacientų skundų dėl žalų augimas. Pernai dėl nekokybiškų medicinos paslaugų sulaukta 109 skundų. Dažniausiai skundžiamos odontologijos, šeimos medicinos paslaugos, skubioji pagalba bei vidaus ligų gydymo paslaugos.

Visą LNK Žinių reportažą galite žiūrėti čia: