- Pastaruoju metu ekologiška kosmetika tapo itin populiari, kaip manote, kokia yra tokios kosmetikos sėkmės paslaptis?

- Ekologiška kosmetika Lietuvą „užgriuvo" tikra lavina. Beveik iš karto atsirado daugybė skirtingų produktų bei prekės ženklų, siūlančių rinktis būtent jų produkciją. Šį ekobumą neabejotinai skatina reklamos bei rinkodaros specialistai, kuriems svarbūs pardavimai ir tikrai ne visada skiriamas reikiamas dėmesys parduodamos prekės sudėčiai. Tai puikiai matome peržvelgę prekes parduotuvėse.

Populiari produkcija, žinoma, didina pardavimo pajamas ir žmonių pasitikėjimą. Tačiau tenka pripažinti, jog populiarumo rodiklis nėra lygus informavimo rodikliui. Lietuvoje pastebima tendencija, kad gyventojai yra itin menkai susipažinę su ekologiškos produkcijos specifika. Juos vilioja patrauklūs ženklai ir bendros nuotaikos - artimųjų ar draugų atsiliepimai bei reklama.

- Kas tuomet skatina šalies gyventojus pirkti ekologišką kosmetiką?

- Ne visi žmonės, kurie gyvena arba nori gyventi sveikai, tai daro atsakingai. Didžioji dalis žmonių Lietuvoje dažnai nežino, jog visi kosmetikos produktai yra skirstomi į ekologiškus, natūralius ir draugiškus aplinkai. Juos pirkti skatina ekologiškos kosmetikos mitas, kuriuo puikiai naudojasi gamintojai bei reklamos specialistai - pakanka gaminio etiketę pažymeti žodžiais „eco", „natural" arba raidele „e", ir žmonės noriai jį perka, neatsižvelgdami į prekės sudėtį, o neretai - ir kainą.

Paradoksalu, tačiau žmonės, nenorėdami permokėti už „katę maiše" ir atsisakydami įprastų produktų, įsigyja ne mažesnę mįslę nuo ekologiškų prekių lentynos ir dar už didesnę kainą.

- Jei ženklinami ne tik ekologiškos prekės standartus atitinkantys produktai, ką iš tikrųjų įsigyja vartotojas?

- Kiekviena nauja prekė reikalauja dėmesio, ypač ekologiška kosmetika, kuri Lietuvoje yra ne visiems žinoma. Visgi žmonių nusivylimas nusipirkus vieną ar kitą produktą su „eco" ženklu, rodo, jog greičiausiai ir pats pirkėjas neskyrė pakankamai laiko tinkamiausio podukto paieškoms bei pasitikėjo produkto ženklinimu.

Vėliau, perskaičius paženklintų produktų sudėtį, neretai paaiškėja, jog jame yra vos 50 proc. ekologiškų medžiagų, natūralių produktų yra dar mažiau arba gali nebūti iš viso. Kas tuomet yra likę 50 proc., ar tai kliniškai patikrintos medžiagos? Manau, jog tokio produkto negalima vadinti ekologišku, kadangi jo sudėtyje, gamintojo teigimu, esančios ekologiškos ar natūralios medžiagos yra tik viena iš sudedamųjų dalių, tikėtina, jog greta tokių medžiagų kaip dažikliai, kvapikliai, silikonai ar parabenai.

- Kaip gamintojams bei prekybininkams pavyksta taip maustyti pirkėjus?

- Lietuvoje nėra nustatytų ekologiškos kosmetikos ženklinimo taisyklių, kosmetikai taikomi bendrieji ekologiškų prekių standartai. Neretai to nepakanka, kadangi prekės specifika reikalauja gilesnių tyrimų bei griežtų kokybės normų. Lietuvos įstatymai palieka daugybę spragų, kurios leidžia įmonėms bet kokią produkciją ženklinti kaip kokybišką ekologišką produktą vien tam, kad tai pritrauktų pelną.

Įmonės, gaminančios ekologišką kosmetiką, randa įvairių priemonių pristatyti savo produktą kaip ekologišką. Esama gamintojų, kurie savo gamybos procese naudoja filtrus, mažinančius oro taršą, arba investuoja į stakles, kurios yra pagamintos iš ekologiškų medžiagų. Ar tokio inventoriaus naudojimas lemia produkto ekologiškumą ir naudą vartotojui? Drįsčiau abejoti.

- Kas dažniausiai pakliūva į ekologiškos kosmetikos gamintojų pinkles?

- Ekologiškų produktų gamintojų bei pardavėjų aukomis dažniausiai tampa mamos su mažais vaikais. Natūralu, jog mamytės savo mažiesiems nori visko kas geriausia. Tačiau neretai pakanka mamų paklausti kelių klausimų ir jos suabejoja savo pasirinkimu bei pradeda giliau analizuoti ekologiškos kosmetikos naudą ir grėsmes.

Aš visuomet klausiu, kodėl vaikams perkami ekologiški produktai? Mamų atsakymai paprastai būna tendencingi. Pasak jų, tokie produktai yra ekologiški, ir dėl to jie yra geresni. Norėdama išsiaiškinti, kuo jie geresni ir iš kur mamos gavo tokią informaciją, jos neretai atsako: „Nežinau... Kažkur girdėjau", ir dažniausiai pasineria į apmąstymus, kuo iš tikrųjų ekologiškos prekės yra geresnės, ir kas joms galėjo tai pasakyti.

- Ar netinkamai paženklinta kosmetika gali pakenkti mažiesiems? Kaip to išvengti?

- Vaikai yra itin jautrūs, netinkama kūdikių ir vaikų kosmetika gali pakenkti jų odelei, sukelti alergijas ar kitų susirgimų. Dėl to kūdikių kosmetikos lentynoje pirmiausia patariu ieškoti ne „eco" ženklo, o produkto, kurio sudėtis mamai yra aiški, o daugelis sudėtinių medžiagų yra girdėtos jau ne kartą. Labai klysta tos mamos, kurios pasitiki tik ženklais ir neranda daugiau laiko pasidomėti pasirinktu produktu.

Suprantama, jog skirtingas ženklinimas bei itin gausi ekologiškos kosmetikos pasiūla šalies parduotuvėse gali lengvai supainioti, tačiau negalima rizikuoti savo vaikelio sveikata ir naudoti paskubomis išrinktą produktą, net jeigu jis „tiko jūsų sesės sūnui ar kaimynės dukrelei".

Tenka viltis, jog artimiausiu metu mūsų ir mūsų vaikų sveikata ims rūpintis kompetentingi specialistai, kurie galės tinkamai koordinuoti ekologiškos produkcijos gamybos bei analizės procesus bei užkirs kelią gamintojų ir prekeivių savivalei. Visgi šiuo metu patys turime išlikti budrūs ir atsakingai rinktis ekologiškas prekes.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (38)