„Deja, vis dar pasitaiko atvejų, kai, pavyzdžiui, prieš operaciją gydytojas pacientui liepia nusipirkti operacijai reikalingą rinkinį, švirkštų, binto ar vaistų ir pacientas juos nusiperka. To būti tikrai neturėtų, nes ligoninėje gydomas pacientas turi būti aprūpintas jam reikalingais vaistais ir MPP", – sako VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus patarėja Vaida Momkuvienė.
VLK specialistai siūlo pacientams, sulaukiantiems tokių reikalavimų, prašyti gydančiojo gydytojo paaiškinti, už ką konkrečiai prašoma jų mokėti, o nepavykus su juo išsiaiškinti, kreiptis į gydymo įstaigos administraciją. Į ją taip pat reikėtų kreiptis, jeigu pacientas, gydytojo rekomenduojamas, pirko įvairių MPP, vaistų. Jeigu įstaigos administracija už juos nesutinka grąžinti pinigų, reikėtų raštu kreiptis į teritorinę ligonių kasą (TLK) pagal gyvenamąją vietą, kuri išnagrinės paciento skundą ir, jeigu mokėjimas nepagrįstas, įpareigos įstaigą lėšas grąžinti.
Gydymo įstaigoms, sudariusioms sutartį su TLK, už PSD apdraustiems gyventojams suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas apmokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto lėšų. „Į PSDF biudžeto lėšomis apmokamos paslaugos kainą yra įskaičiuotos ir operacijai atlikti reikalingos MPP bei medikamentai, kai suteikta paslauga atitinka stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, reikalavimus", – teigia V. Momkuvienė.
Kokios PSDF lėšomis apmokamos paslaugos teikiamos PSD apdraustiems žmonėms, reikėtų ieškoti gydymo įstaigų skelbimų lentose, interneto svetainėse. Gydymo įstaigos įpareigotos skelbti, kokios paslaugos yra apmokamos PSDF lėšomis.
Tam, kad gauti gydymo paslaugas nemokamai ir nereikėtų už jas prisimokėti, reikia atminti šias svarbiausias sąlygas:
1) Lietuvos gyventojas turi būti apdraustas PSD. Vadinasi, jis arba už jį turi būti mokamos PSD įmokos;
2) gydymo įstaiga, į kurią žmogus kreipiasi, turi būti sudariusi sutartį su TLK. Už kiekvieno PSD apdrausto žmogaus gydymą, sutartį su TLK turinčiai gydymo įstaigai, sumoka ligonių kasos.
3) pacientui reikia turėti gydytojo siuntimą, jei jam reikalinga ne būtinoji, o planinė pagalba.
Rūpimus klausimus pacientai kviečiami teikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888.