Išbandymas eilėmis
Klaipėdos sveikatos priežiūros centre kiekvieną penktadienį dar prieš oficialią darbo dienos pradžią pradeda būriuotis žmonės. Vos atsidarius durims, jie visi dažniausiai suguža prie vieno langelio, kur registruojami pacientai vizitui pas odontologą.
Eilė būna tokia didelė, kad dažnai net užima didžiąją dalį erdvaus poliklinikos vestibiulio. Tarp laukiančiųjų talonų dauguma žmonių – vyresnio amžiaus.
Ne vienam laukiančiajam toks kantrybės išbandymas kerta ir per sveikatą.
Pacientai nesupranta, kodėl jie verčiami lauki sovietinius laikus primenančiose eilėse, juo labiau kad iš pažįstamų yra girdėję, jog kitose gydymo įstaigose su tokiomis problemomis nesusiduriama.
Kitus būdus ignoruoja
Kaip paaiškino Klaipėdos sveikatos priežiūros centro vyriausioji gydytoja Loreta Venckienė, laukti gyvoje eilėje pasirenka patys pacientai, nors užsiregistruoti pas odontologą galima net keliais skirtingais būdais.
Žmonės vizitui pas specialistą registruojami telefonu poliklinikoje ir trumpuoju numeriu, taip pat tai galima padaryti internetu.
Tačiau, kaip pastebi poliklinikos vadovė, pacientai kažkodėl renkasi tradicinį registracijos būdą.
„Žmonės kažkodėl mano, kad jei atstovės tarybinėje eilėje – garantuotai gaus taloną“, – stebisi ji.
L.Venckienė neslepia, jog išbandė įvairius darbo organizavimo metodus, tačiau norimo rezultato jie neatnešdavo. Tad sako jau neįsivaizduojanti, kokiu būdu spręsti šią problemą.
Piktnaudžiauja situacija
Šiuo metu talonai pas odontologą skiriami vienai ateinančiai savaitei. Kiek anksčiau ši tvarka buvo pakoreguota ir talonai dalyti ilgesniam laikui.
Tačiau užsiregistravusieji vėlesniam laikui pas gydytoją paprasčiausiai neateidavo, tad odontologai sedėdavo be darbo.
Gydymo įstaigos vadovė pastebi tendenciją, kad piktnaudžiauja ir internetu užsiregistruojantys pacientai. Jie dažnai neatvyksta nurodytu laiku.
Kai kurie žmonės įsigudrina pasiimti net kelis talonus skirtingais būdais, taip tikėdamiesi sutaupyti laiko. Mat jie žino, kad pas odontologą teks ateiti ne vieną kartą.
L.Venckienė apgailestavo, kad elektroninė registracija pas gydytoją neparodo, ar tas pacientas jau turi paskirtą vizito laiką. Tad kelis kartus užsiregistravęs žmogus renkasi sau patogesnį laiką.
Pradėjus gydymą odontologas pacientui duoda taloną kitam kartui. Nepaisant to, žmogus vis tiek dar pasiima taloną registratūroje ir vėlgi renkasi, kada jam patogiau ateiti pas gydytoją.
Vilioja kaina ir kokybė
Kaskart dalijant talonus pas odontologus vyriausioji gydytoja pati stebi, per kiek laiko eilė išnyksta. Jos teigimu, laukti reikia ne ilgiau nei gerą pusvalandį.
Be to, išdalijami ne visi talonai, tad atėjusieji vėliau jų taip pat dar gali gauti.
Nors pripažįstama, kad talonų skaičius yra ribotas, o norinčiųjų – pernelyg daug, tačiau jeigu žmogus dėl tam tikrų aplinkybių negauna talono, paimamas jo telefonas, kad būtų galima vėliau perskambinti ir pasiūlyti atsilaisvinusią vietą pas odontologą.
Kas savaitę išdalijamas skirtingas talonų kiekis. Įprastai jis siekia kelis šimtus. Vienam gydytojui skiriama 40 talonų.
Pasak L.Venckienės, poliklinikoje ir taip dirba daugiau odontologų nei leidžia nustatyti normatyvai – vienam gydytojui tenka 4 tūkst. prisirašiusių pacientų.
Šioje gydymo įstaigoje jų dirba 1,5 karto daugiau nei leidžiama. Tikintis išspręsti eilių klausimą čia priimtas dar vienas odontologas.
Vadovės manymu, poliklinikos odontologai tokią paklausą turi dėl teikiamų kokybiškų paslaugų ir kur kas žemesnių kainų nei privačiuose kabinetuose.
„Viską darome dėl žmonių, o ši grūstis – jų pačių sukurta“, – reziumavo L.Venckienė.