Ligoninė suskubo taisyti situaciją
Vienas vyras portalui persiuntė nuotrauką, kurioje matyti eilė, nutįsusi prie Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinikos.
Respublikinė Panevėžio ligoninė savo puslapyje ketvirtadienį patalpino pranešimą, kuriame administracija atsiprašo gyventojų už sukeltus nepatogumus ir informuoja, kad nuo šiol priimti sprendimai sumažins eiles pas gydytojus specialistus. Pranešime rašoma, kad nauja pacientų eilių valdymo sistema turėtų padėti išspręsti problemą dėl patekimo pas medikus.
„Suprantame, kad laukimas užsiregistruoti pas gydytoją specialistą neabejotinai vargina, nors registratūroje iš ryto dirbo 14 specialisčių. Penkios darbuotojos priiminėjo registracijas telefonu, o likusios registratorės priiminėjo pacientus iš „gyvos“ eilės. Papildomų nepatogumų sukelia ir poliklinikos renovacijos darbai, kurie turėtų būti baigti metų pabaigoje. Tikimasi, kad nuo šiol pakeista galiojusi tvarka ir priimti nauji sprendimai pacientui palengvins patekimą pas gydytojus specialistus, nors pačių medikų trūkumas irgi sąlygoja susidariusias eiles. Pagal naują patvirtintą tvarką, registracija bus vykdoma kiekvieną dieną, todėl senyvo amžiaus pacientams, nesinaudojantiems internetu, užtikrins galimybę greičiau patekti pas gydytoją specialistą. Negavus pas specialistą talono čia ir dabar, pacientas bus registruojamas naujai įdiegtoje elektroninėje sistemoje, kuri užtikrins jo patekimą pas gydytoją pagal registracijos numerį. Atsiradus laisvai vietai pas mediką, medicinos registratorės paskambins artimiausiam eilėje esančiam pacientui ir suderins vizito laiką. Pasinaudodama proga, noriu paprašyti pacientų neskubėti vykti į poliklinikos registratūrą iš ryto, nes tuo metu labai didelis darbuotojų užimtumas. Atvykti galima ir po pietų, ar kitu pacientui patogiu laiku“, – Respublikinės Panevėžio ligoninės pranešime cituojama Konsultacijų poliklinikos vedėja Laima Sakalauskienė.
Toliau rašoma, kad, kaip to reikalauja Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), pacientai bus registruojami nuolat, įstaigos darbo laiku, neribojant registravimosi terminų. Žadama, kad pacientui bus pasiūloma anksčiausia galima paslaugos suteikimo data, o atsisakius gauti paslaugą anksčiausią galimą jos suteikimo dieną, pacientas bus registruojamas pagal jo pasirinktą vėlesnę datą. Apie laisvą registravimosi datą, eilėje esantiems pacientams medicinos registratorės paskambins ir praneš telefonu.
„VšĮ Respublikinės Panevėžio ligoninės ir jai priklausančios Konsultacijų poliklinikos vadovybė visą dėmesį sutelkusi į eilių valdymą ir deda visas pastangas, kad visiems pacientams, ir ypač senyvo amžiaus, užsiregistravimas ir patekimas pas gydytoją specialistą, sukeltų kuo mažiau rūpesčių ir streso. Pabaigus poliklinikos renovacijos darbus, bus įdiegtas skambučių centras ir išmanioji pacientų registracijos sistema, kuri palengvins pacientų registraciją ir eilių valdymą“, – teigiama ligoninės pranešime.
Eilė ir prie privačios poliklinikos
Ir nors daugiausia dėmesio dėl eilių gavo valstybinės gydymo įstaigos, pasirodo, net ir norint privačiai užsiregistruoti pas gydytoją gali tekti pastovėti lauke eilėje. Su tuo susidūrė klaipėdietė Oksana.
„Mano vaikas nuo gimimo dėl įgimtos ligos yra prižiūrimas kardiologės. Ji Klaipėdoje žinoma, kaip geriausia vaikų kardiologė mieste.
Neseniai reikėjo patikrinti vaiko širdį, bet paaiškėjo, kad kardiologė perėjo dirbti į privačią polikliniką. Susiradau tą polikliniką, paskambinau į registratūrą, kad gaučiau talonėlį, o man sako: „Žinokite, talonai išduodami tik kartą per mėnesį, sausio 31-ą“. Ir dar pasakė, kad geriausia atvykti į polikliniką užsiregistruoti gyvai“, – prisiminė Oksana.
Moteris į privačią Klaipėdos polikliniką, kurios pavadinimo nenorėjo viešinti, nes teks ir toliau ten lankytis, atvyko dar prieš 8 val. ryto. Tarėsi greitai pasiimsianti talonėlį ir galėsianti toliau skubėti į darbą.
Viltis greitai apsisukti žlugo, vos išvydus „gyvą“ eilę žmonių, stovėjusių prie poliklinikos ir laukusių galimybės gauti talonėlį. Klaipėdietė prisiminė, kad tarp kartu su ja šaltyje laukusių žmonių buvo ir lazdelėmis pasirėmusių močiučių – šis vaizdas atrodė itin graudžiai.
„Kiek žinau, žmonės laukė talonų ne tik pas kardiologus, bet ir pas kitus specialistus, bijodami, kad neprisiskambins registratūrai ir tiesiog talonų negaus. Eilėje buvo gal apie 20–30 žmonių“, – pasakojo Oksana.
Eilės piktina ministrą
Trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys piktinosi, kad Lietuvoje susiklostė situacija, kuomet žmonėms talonų pas gydytoją reikia laukti „gyvoje“ eilėje.
„Sakyčiau, kad kažkokia nesąmonė. Nesitikėjau, kad Lietuvoje galima pamatyti „gyvas“ eiles prie ligoninių. Labiausiai stebina tai, kad įstaigos administracijai, jos vadovams trūksta paprasčiausios empatijos. Žmonės jau turi sveikatos problemų, ateina jų spręsti, tikisi pagalbos ir yra ramiai sustatomi lauke į eilę, nes registracija vyksta kažkodėl tik kartą per mėnesį“, – piktinosi A. Dulkys.
Ministras pridūrė: „Labai gaila, kad tik visuomenei ir ministrui įsikišus ligoninės vadovai rado laiko susirinkti. Naujausios žinios tokios, kad tokia registracijos tvarka bus nutraukta, registracija bus vykdoma ne kartą per mėnesį, bet kasdien. Įstaigoje bus reikšmingai padidintas registracijų skaičius, peržiūrėti 28 dirbančių kardiologų grafikai“.
Jis pabrėžė, kad dėl tokių situacijų dažniausiai kaltas prastas darbo organizavimas.
„Galime daug kalbėti apie IT sistemų funkcionalumus, paslaugų apmokėjimą, pačius įvairiausius sisteminius dalykus, kuriems numatyti ištekliai, bet šitiems dalykams reikia laiko. O mes kalbame apie darbo organizavimo dalykus, kuriuos galima daryti šiandien. Kaip matote, neužtruko nė pusantros paros ir atsirado galimybės padidinti konsultacijų skaičių“, – pastebėjo A. Dulkys.
Ano ministro, šiuo metu, stengiantis sumažinti eiles pas gydytojus, yra stiprinamos šeimos gydytojų komandos, tvarkomos IT problemos, didinamos valstybės finansuojamos vietos medikų studijoms, peržiūrimi paslaugų įkainiai.
„Bet kita medalio pusė yra sveikatos vadyba, kai patys įstaigų vadovai turi tvarkyti savo registratūrų darbą, užtikrinti, kad būtų atsiliepiama į skambučius, turi patys sudėti į sistemas tą laiką, kurį pacientai gali pasirinkti. Nes kas iš to, jei dar labiau ištobulinsime registracijos sistemą, bet gydymo įstaigos į šią sistemą nedės laikų“, – kalbėjo ministras.
Trečiadienį ministras komentavo situaciją tik žinodamas „Facebook“ socialiniame tinkle ir žiniasklaidoje paskelbtą informaciją apie Klaipėdos universiteto ligoninę. Į portalo „Delfi“ žurnalistės ketvirtadienį išsiųstus klausimus dėl eilių kituose miestuose, taip pat ir prie privačių poliklinikų SAM atstovai žadėjo atsakyti penktadienį.