„Mūsų naujausias tyrimas parodė, kad net jei nešiojamasis kompiuteris per paskaitą naudojamas pagal paskirtį, o ne pirkti daiktams „Amazon“ svetainėje, vis vien tai neigiamai atsiliepia mokslo rezultatams“, – pasakė tyrėja Pam Mueller iš Prinstono universiteto.
Studentams, kurie paskaitose naudojosi nešiojamuoju kompiuteriu, daug blogiau sekėsi atsakinėti į konceptualius klausimus, negu tiems, kurie konspektavosi ranka, teigiama tyrimo, kuriame dalyvavo 65 koledžo studentai, išvadose. Kompiuteriais spausdinančių studentų konspektai išsamesni, surašyti labiau pažodžiui, nei ranka rašiusiųjų.
„Greičiausiai, rašant ranka medžiaga labiau apdorojama, nei spausdinant klaviatūra, atrenkama svarbiausia informacija, o tai palengvina mokymąsi“, – pažymi tyrėjai. Po savaitės atlikus atminties testą, prieš kurį visi dalyviai galėjo peržvelgti konspektus, paaiškėjo, kad geresnių rezultatų ir vėl pasiekė rašiusieji ranka. Tyrėjai tai ir vėl paaiškino tuo, kad konspektuojantis pažodžiui sunkiau įsimenamos sąvokos ir idėjos.
Nešiojamieji kompiuteriai paskaitose vertinami prieštaringai daugiausia dėl to, kad jie suteikia potencialią galimybę išsiblaškyti. Šis tyrimas parodė, kad toks mokymosi būdas nėra veiksmingas net ir tuomet, kai studentai nesiblaško, o stropiai konspektuojasi. Tyrimo išvadas paskelbė žurnalas „Psychological Science“.