„Gal galite pasidomėti, kodėl jau 3 dieną nepavyksta prisiskambinti Kauno klinikų LOR registratūrai – nuo ryto iki vakaro. Telefonai net nejungia ir atmeta skambučius. Klinikų informacijai prisiskambinti per 2 dienas pavyko ir nurodė, kad tel. veikia, bet, deja, to padaryti nepavyksta. Pas gyd. užsiregistruoti neina, o e.sveikatos svetainėje ištisai meta klaidas, kai spaudžiamas mygtukas „užsiregistruoti“.
Tikiuosi jums pavyks išsiaiškinti, nes žmonės nėra kvaili ir tikrai ne dėl didelio užimtumo negali atsiliepti. Informacijos apie techninius sutrikimus nėra niekur paskelbta“, – apmaudo neslėpė į redakciją trečiadienio rytą laišką atsiuntusi skaitytoja.
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Komunikacijos tarnybos vyriausioji specialistė Karolina Račkauskienė, pastaruoju metu Kauno klinikos sulaukia nemažai klausimų dėl registracijų telefonu pas Kauno klinikų gydytojus specialistus. „Apgailestaujame dėl nepatogumų, kurie kyla dėl kelių priežasčių“, – teigė ji.
Registracijos trukmė pailgėjo iki 9 minučių
Anot K. Račkauskienės, nuo šių metų ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms pacientai visoje Lietuvoje yra registruojami naujoje išankstinės pacientų registracijos sistemoje (ipr.esveikata.lt) – ši sistema veikia vietoje anksčiau naudotos sergu.lt sistemos.
„Didėjant atnaujinamų ambulatorinių paslaugų skaičiui, sulėtėjo naujosios išankstinės pacientų registracijos sistemos darbas. Registracijos trukmė nuo vidutiniškai buvusių 3,5 min. pailgėjo iki beveik 9 minučių.
Apie šią problemą informuotas ir sistemos administratorius – VĮ Registrų centras. Jau kurį laiką per šią registracijos sistemą galima registruotis ir skiepams nuo COVID-19 ligos, todėl sistema tapo dar labiau apkrauta ir sulėtėjo jos darbas. Pirmomis registracijos dienomis, sistema kelis kartus buvo išvis nustojusi veikti“, – komentavo K. Račkauskienė.
Be to, pasak Kauno klinikų atstovės, naujoji IPR registravimosi sistema reikalauja identifikuoti save elektroninėmis priemonėmis (per Elektroninės valdžios vartus). Asmuo registruotis turi pats, jo negali užregistruoti kiti asmenys, kaip būdavo anksčiau. Asmenys, kuriems registravimasis naujoje IPR sistemoje kelia nepatogumų, dažniau pasirenka registraciją telefonu.
Skambučių srautas didėja
„Skambučių srautas į Kauno klinikų registratūras vis didėja. Palyginimui, praėjusių metų rugsėjo mėnesį registratūrų telefonais per dieną skambindavo vidutiniškai 1148 asmenys, o šių metų vasario mėnesį per dieną vidutiniškai skambino 1597 žmonės.
Skaitmeninė skambučių sistema sudaro laukiančių skambintojų eilę, tačiau net ir ši technologija nesugeba apdoroti tokio skambučių kiekio. Vienu metu laukiančių skambučių būna net ir daugiau nei 500. Šį pirmadienį skambučių skaičius buvo toks didelis, jog sistema neatlaikė ir buvo visiškai sutrikusi jos veikla“, – pripažįsta K. Račkauskienė.
Planuose – unifikuotas skambučių centras
Visgi, kaip teigia Kauno klinikų atstovė, gydymo įstaiga, reaguodama į susidariusią situaciją, padidino į skambučius atsiliepiančių darbuotojų skaičių, tačiau to nepakanka, kad problema būtų visai išspręsta.
„Artimiausiuose Kauno klinikų planuose – modernus unifikuotas skambučių centras, kuriame bus įdiegtas vieno skambučio principas ligoninės pacientams. Tai turėtų reikšmingai pagerinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir pacientų informuotumą įvairiais sveikatos priežiūros klausimais. Tikimės, jog naują sistemą pavyks įdiegti iki šių metų rudens“, – teigė K. Račkauskienė.
Kauno klinikų atstovė primena, jog nauji ambulatorinių konsultacijų laikai registracijoms paskelbiami iš karto, patvirtinus konsultuojančių gydytojų darbo grafiką.
„Kadangi registracijos trukmė pailgėjo dvigubai, prašome skambinančiųjų iš anksto pasiruošti asmens dokumentą, nes registracijos metu bus prašoma padiktuoti asmens kodą. Taip pat vizitui pas specialistą raginame registruotis IPR sistemoje“, – pridūrė ji.