Apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu, turėdami siuntimą, gali gauti ligonių kasų apmokamą gydytojo specialisto konsultaciją ne tik toje gydymo įstaigoje, kurioje yra prisirašę ar kurioje siuntimas išduotas, tačiau ir bet kurioje kitoje poliklinikoje, medicinos centre ar klinikoje (tiek viešojoje, tiek privačioje), dėl reikiamos paslaugos turinčioje sutartį su ligonių kasa. Tai suteikia galimybę paslaugą gauti greičiau.
„Viena iš priežasčių, kodėl kai kur susidaro labai ilgos eilės, yra ir ta, kad žmonės registruojasi į pačias populiariausias, dažniausiai didžiąsias, gydymo įstaigas ir renkasi tik konkrečius gydytojus. Tačiau ne visada būtina rinktis tam tikrą įstaigą ar konkretų gydytoją. Ir jei tokios būtinybės nėra, pravartu pasinaudoti alternatyvomis – užsiregistruoti pas gydytoją specialistą ten, kur reikiamos paslaugos reikia laukti trumpiau“, – sako Vilniaus teritorinės ligonių kasos Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėja Lina Vitkauskienė.
Ieškant trumpiausio paslaugos laukimo laiko patogu registruotis išankstinės pacientų registracijos (IPR) sistema. Joje pasirinkus savivaldybę, paslaugą ar gydytojo kvalifikaciją, rodomos visos esamos galimybės skirtingose įstaigose užsiregistruoti paslaugai, apmokamai iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo, kai pacientas turi siuntimą. Jeigu IPR sistemoje iš karto nepavyksta rasti tinkamos vizito datos, patartina pamėginti registruotis kitą dieną. Mat pacientai atšaukia suplanuotus vizitus, o gydymo įstaigos nuolat papildo sistemą informacija apie laisvą priėmimo laiką.
Be to, pasak L. Vitkauskienės, gydytojai neretai dirba keliose gydymo įstaigose, ir IPR sistema daugeliu atvejų tai rodo. Taigi joje pasirinkus konkretų gydytoją, galima pasitikrinti galimybę užsiregistruoti ankstesniam nemokamam vizitui pas norimą gydytoją specialistą tik, pavyzdžiui, ne didžiojoje įstaigoje, kurią renkasi dauguma žmonių, o kitur.
Šiuo metu IPR sistema galima registruotis pas gydytojus specialistus jau 60-yje proc. visų gydymo įstaigų, sudariusių sutartis su ligonių kasomis. O visos šias sutartis turinčios gydymo įstaigos, į kurias galima kreiptis dėl registracijos, skelbiamos ligonių kasų interneto svetainėje. Iš pateikto sąrašo pasirinkus įstaigą, kurios laisvų talonų nėra IPR sistemoje, siuntime nurodytai paslaugai galima registruotis atvykus į gydymo įstaigą, jos telefonu ar įstaigos informacine sistema.
Tais atvejais, kai gydymo įstaiga neturi galimybės paskirti paslaugos suteikimo datos ir laiko (pavyzdžiui, nepaskelbti paslaugų teikimo grafikai), ji turi pasiūlyti pacientą registruoti į laukiančiųjų sąrašą. Atsiradus laisvam vizito laikui, gydymo įstaiga į sąrašą įtrauktam žmogui automatiškai paskiria paslaugos gavimo datą ir laiką pagal jo kreipimosi eilę ir apie tai praneša. Visus pacientus gydymo įstaiga privalo registruoti jų kreipimosi momentu.
Įsidėmėti verta ir tai, kad pagal vieną siuntimą galima užsiregistruoti tik vienam vizitui vienoje gydymo įstaigoje. Jei jau užsiregistravęs pacientas randa geresnį reikiamos paslaugos vizito laiką kitoje gydymo įstaigoje, priklausomai nuo registracijai naudojamos sistemos, pirmiausia bus automatiškai atšaukta arba pacientas pats turės atšaukti ankstesnę registraciją. Tik tuomet bus galima užsiregistruoti pageidaujamam vizitui.
Primename, kad, negalint atvykti vizito, reikia kuo anksčiau apie tai informuoti gydymo įstaigą, kad paslaugą galėtų gauti kiti jos laukiantys pacientai.