Tyrimas, kurį atliko Didžiosios Britanijos Sveikatos apsaugos tarnybos fondas „Heart of England“, nustatė, kad piktnaudžiavimas išmaniaisiais telefonais ir planšetiniais kompiuteriais neleidžia vystytis vaikų pirštų raumenims, todėl vaikai nemoka tinkamai laikyti pieštukų, rašo foxnews.com.
„Vaikai ateina į mokyklą neturėdami tokios pirštų jėgos ir miklumo, kaip prieš 10 metų“, – sakė „Heart of England Foundation NHS Trust“ pediatrinės užimtumo terapijos vadovė Sally Payne.
S. Payne pridūrė, kad technologijos neleidžia vystytis vaikų griebimo įgūdžiams ir tinkamai naudotis pieštuku, kaip būdavo tradicinių žaidimų atveju.
„Kur kas lengviau paduoti vaikui „iPad“, o ne paskatinti jį žaisti raumenis stiprinančius žaidimus, pavyzdžiui, statyti kaladėles, karpyti, klijuoti, tampyti žaislus ar virvutes, – pažymėjo ji. – Dėl šios priežasties vaikams nesivysto pamatiniai įgūdžiai, reikalingi tam, kad jie sugriebtų ir tinkamai laikytų pieštuką“.
„The Guardian“ rašė apie 6 metų berniuko Patricko atvejį. Jam buvo skirta specialioji veiklos terapija, kad sustiprėtų jo smilius ir jis galėtų tinkamai suimti pieštuką.
Jo motina Laura sakė: „Pažvelgusi atgal matau, kad leisdavau Patrickui žaisti su technologijomis, kurios praktiškai užgožė tradiciškesnius žaislus. Kai jis pradėjo lankyti mokyklą, mokytojai išsakė man savo būgštavimus: jis laikydavo pieštuką taip, kaip urvinis žmogus laikydavo lazdeles. Jam tiesiog neišeidavo jo laikyti kitaip. Taigi jis negalėjo išmokti rašyti, nes nemokėjo tiksliai valdyti pieštuko“.
Motina džiaugiasi, kad mokykla įsikišo, ir kad jos sūnus dabar daro pažangą.
„Terapiniai užsiėmimai labai padeda. Dabar namuose griežtai kontroliuoju naudojimąsi technologijomis, – sakė ji. – Manau, kad mokykla pakankamai anksti pastebėjo šią problemą ir tai padėjo mums išvengti ilgalaikės žalos“.