Šalia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro įsikūrusios parduotuvės „Muzikos bomba“ vitrinoje kabo keli kalendoriai, kuriuose nufotografuotos kanapių fone pozuojančios apsinuoginusios merginos.

Už keliasdešimt litų čia galima įsigyti ir kalendorių, kuriame vis kito mėnesio puslapį puošia merginos ir kvaišinantį poveikį turintys augalai.

Vos ne nauju prekės ženklu tapusios kanapės puikuojasi ant krepšių, mobiliųjų telefonų dėklų, skarelių, rankinių, megztinių, netgi mokyklinių sąsiuvinių.

Merginos juvelyrinėse parduotuvėse noriai renkasi kanapės lapo formos auskarus.

Lapelis – ir tatuiruotėje

Šią vasarą klaipėdietis paauglys, sumanęs savo kūną „papuošti“ tatuiruote, pakliuvo į dviprasmišką situaciją.

Tik baigęs kęsti visą procedūrą jaunuolis nustebo ant savo kūno pamatęs, kad įmantriame piešinyje įkomponuotas ir kanapės lapas.

Šis kvaišalų simbolis tatuiruotėse pastaruoju metu tapo ypač dažnu akcentu.

Teigiama, kad kriminaliniame pasaulyje tatuiruotės su kanapių atvaizdu turi tam tikrą simbolinę misiją. Tai sutartinis ženklas, jog iš tokios tatuiruotės savininko galima nusipirkti narkotikų.

Bausti nėra galimybės

Sutramdyti kanapes netiesiogiai reklamuojančius pardavėjus – neįveikiama užduotis.

Nors kanapių reklama draudžiama net liberalioje Olandijoje, mūsų šalyje kol kas nėra būdų bausti paslėptą kvaišalų reklamą platinančių žmonių.

Lietuvoje galiojantis Reklamos įstatymas iš esmės nedraudžia reklamuoti su narkotinėmis medžiagomis susijusius dalykus. Jame net nėra žodžio „narkotikai“. Tam tikro draudimo požymių galima įžvelgti tik šio įstatymo 4-ajame straipsnyje, draudžiančiame reklamą, kuria „skatinamas elgesys, keliantis grėsmę sveikatai, saugumui ir aplinkai“.

Širdį džiugina aguonos

Seimo Narkomanijos prevencijos komisijos pirmininkė Ramunė Visockytė, sužinojusi apie kanapių lapais „papuoštas“ prekes, parduodamas uostamiesčio parduotuvėse, nenustebo.

„Tiesą sakant, man pačiai labai patinka aguonos. Turiu ne vieną paveikslą, interjero detalių su šiomis gėlėmis, tačiau jos man nė kiek neprimena narkotikų, – pasakojo Seimo narė. – Sunku būtų tvirtinti, kad kanapių atvaizdai iš tiesų yra narkotikų reklama, o ir įrodyti tai – beviltiška. Belieka apeliuoti į verslininkų bei visuomenės sąmoningumą ir moralę“, – teigė ji.

R. Visockytė prisiminė, kad neseniai Londone jos akį patraukė prabangios parduotuvės vitrina, kurioje kabojo daugybė baltų suknelių, dekoruotų kanapės simboliu.

Marihuanos lapeliai puošia ir nemažai kitų pasaulyje pardavinėjamų populiarių suvenyrų.

Simbolis – legalus

Bendrovės „Bomba“ direktorius Rimantas Ališauskas „Klaipėdai“ sakė, kad muzikos prekių parduotuvėse kompanija parduoda tai, kas populiaru ir nėra draudžiama įstatymais.

„Nieko mes nereklamuojame. Taip, parduodame kalendorius su įvairiais atvaizdais, bet ne kiekvienam mergina šalia gražių augalų primena narkotikus, – tvirtino direktorius. – Visame pasaulyje kanapės simbolis yra legalus, šie kalendoriai parduodami net šalyse, kuriose įstatymai dar griežtesni, todėl teisintis neturiu dėl ko“, – dienraščiui aiškino R. Ališauskas.