Suskaudo dantį

Dviejų vaikų tėtis pasakojo, jog vienas iš sūnų pabudo naktį ir pasiskundė, kad skauda dantį. Tėvai vaikui davė vaistų nuo skausmo ir tą naktį berniukas aprimo. Kitą dieną vaikas išėjo į mokyklą, tačiau mokytoja paskambino tėvams patardama pasiimti sūnų, nes jam vėl skauda.

„Nuvažiavau, pasiėmiau, nuvežiau sūnų į Karoliniškių polikliniką apie 12 val. ir ten, greituoju būdu, 17.20 val. priėmė. Mama tuo laiku atgal nuvežė į polikliniką ir buvo atliekamos rentgeno nuotraukos.

Nežinau, gal ten senoviški aparatai, net mama turėjo apsivilkti švininius rūbus. Atlikus procedūrą, sako – bloga nuotrauka. Iš naujo. Tada vėl nuėjo, kol vėl apvilko, vėl daro nuotrauką. Sako niekinė nuotrauka. Kodėl – nesakė. Trečią kartą nuėjo. Irgi nieko nematė, bet daugiau jau nebedarė. Gydytojas išrašė antibiotikų, daugiau nieko nesakė. Pagręžė, vieną dantį pataisė, bet sako, matyt, ne dėl to“, – pasakojo berniuko tėvas.

Gydytojas išrašė elektroninį vaistų receptą. Iškart po to Marius nuvažiavo į vaistinę, o iš vaistininko išgirdo: receptas išrašytas neteisingai, vaistų negali parduoti.

Pataisyti nepavyko

„Vaistininkas sako – gal dar dirba, paskambinkite, gydytojas turėtų pakeisti elektroninį receptą. Paskambinau į Karoliniškių polikliniką ir paklausiau, ką daryti. Rado gydytoją iš to skyriaus ir sakė, kad pataisys – už 5 minučių bus receptas“, – situaciją atpasakojo vilnietis.

20 minučių po skambučio, receptas dar nebuvo pataisytas, tėvui Mariui perdavė vaistininkas.

„Vėl paskambinau į polikliniką, tai pasakė, kad gydytoja bandė pataisyti, bet nepavyko. Tai dabar rašo naują receptą. Buvo maždaug 19:40 val., informavo, kad iki 20 val. naujas receptas tikrai bus.

19:55 val. nuėjau vėl pirkti, vaistininkas sako – matau, kitą receptą išrašė, bet vėl blogai. Kai perrašinėjo, vėl taip pat blogai perrašė“, – pasakojo tėvas.

Kantriai laikęsis Marius dar kartą paskambino į Karoliniškių polikliniką. Tąkart jo buvo atsiprašyta, tačiau informuota, kad nieko nebegalima padaryti, nes jau 20 val. „Sakė, kad po 20 val. sistema atjungiama ir negali susisiekti su gydytojais“, – sakė vyras.

Gydytojų klaidą pripažino, tačiau kaltas vaistininkas

Iš vaistinės vyras išskubėjo į Žalgirio polikliniką. „Su vaiku palaukėme eilėje, gydytoja apžiūrėjo, iškart pamatė, kad skauda ne tą dantį, kur yra maža skylutė, o kitą. Išrašė antibiotikus, šįkart popierinį receptą“, – pasakojo tėvas.

Poliklinikos atstovė apgailestavo, kad vizitas jų įstaigoje neatitiko paciento tėvelių lūkesčių.
Tai, kad berniuko apžiūros metu rentgeno nuotraukos buvo atliekamos net kelis kartus, poliklinikos direktorės pavaduotojos klinikiniam darbui Margarita Batūrienė grindė pavyzdžiu – kai vaikams nepavyksta išbūti ramiai, nuotraukos išeina nekokybiškos, todėl jas reikia pakartoti.

„Patikiname, kad Karoliniškių poliklinikoje atliekant rentgenodiagnostinius tyrimus naudojamos modernios technologijos, todėl paciento gaunama apšvitos dozė tokia maža, kad pacientui rizikos nėra. Net ir tuo atveju, jeigu atliekami keli tyrimai, paciento gaunama apšvita yra mažesnė už tą, kurią žmogus gauna iš gamtinio fono per metus, – informavo poliklinikos atstovė M. Batūrienė.
– Atliekant bet kokį rentgenodiagnostinį tyrimą, radiologijos laborantas turi taikyti pacientui asmeninės apsaugos priemones, dėl to ne tik pacientas, bet ir tyrime dalyvavusi mamytė buvo aprengti apsauginiais švino rūbais.“

Įstaigos direktorė klinikiniam darbui taip pat informavo, kad Karoliniškių poliklinikos gydytojai per mėnesį išrašo daugiau nei 22 tūkstančius elektroninių receptų.

„Visgi tai pirmas atvejis, kai administracijos darbuotojams teko aiškintis e. recepto išrašymo ir vaisto išdavimo aplinkybes. Išanalizavę pacientui išrašytus e. receptus, nustatėme, kad buvo netiksliai nurodytas tik vienas duomuo – dozuočių kiekis. Ši klaida lengvai atsekama įvertinus e. recepte nurodytą informaciją farmacininkui: vartojimo būdą, vienkartinę dozę, vartojimo dažnį, gydymo kurso trukmę“, – situaciją komentavo M. Batūrienė.

Receptų išrašymo ir vaistų išdavimo tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymas Nr. 112 „Dėl receptų rašymo ir vaistų bei kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių išdavimo gyventojams“, kurio 92 punkte numatyta, jei ,,<…> kyla neaiškumų dėl recepte išrašyto vaistinio preparato <...> dozuočių skaičiaus <…> farmacijos specialistas privalo juos išsiaiškinti su receptą išrašiusiu sveikatos priežiūros specialistu. <…> “, nurodė atstovė.

„Tenka apgailestauti, kad farmacijos specialistas savo pareigą išsiaiškinti jam iškilusius neaiškumus su receptą išrašiusiu sveikatos priežiūros specialistu perkėlė paciento tėvams, kas sukėlė pagrįstą jų nepasitenkinimą, – sakė poliklinikos direktoriaus pavaduotoja.

Pripažindami darbuotojų padarytą klaidą, nuoširdžiai atsiprašome visos šeimos dėl patirtų nepatogumų ir linkime geros sveikatos."

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) patvirtino, kad tokios situacijos, kai klaidingai išrašomas receptas, nėra dažnos, tačiau pasitaikančios ir informavo: jei gydytojas neteisingai išrašė receptą, pats vaistininkas gali susisiekti su mediku telefonu ir išsiaiškinti neatitikimus.

Jei randama klaida, ją gydytojas nedelsiant gali ištaisyti sistemoje atšaukdamas neteisingai išrašytą el. receptą ir išrašydamas naują. Tai yra daug patogiau nei išrašant popierinį receptą, su kuriuo pacientui tektų vykti atgal į gydymo įstaigą o tuomet vėl į vaistinę, – komentavo SAM Ryšių su visuomene projektų vadovė Gabrielė Banaitytė.

– Kad ši sistema pasiteisino rodo ir tai, jog, rugpjūčio mėnesio duomenimis, 75 proc. visų išrašomų kompensuojamų vaistų receptų, buvo elektroniniai. Todėl negalima teigti, kad gydytojai nemoka išrašyti e. receptų. Tikėtina, kad 20 val. poliklinika baigė darbą, todėl nebeišrašė naujo el. recepto. Centrinė e. sveikatos sistema neišjungiama ir veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.“

„Gydytojo pareiga – teisingas receptas“

„Camelia“ komunikacijos projektų vadovė Lina Skersytė, išnagrinėjusi šią situaciją, taip pat rėmėsi sveikatos apsaugos ministro 112 įsakymu ir pabrėžė: receptas laikomas negaliojančiu, jeigu yra išrašomas neteisingai bei nesilaikant taisyklių.

„Šiuo atveju gydytojo pareiga yra išrašyti teisingą receptą, o vaistininkas, esant neteisingam receptui, turi teisę vaisto neišduoti. Šiuo atveju receptas buvo išrašytas neteisingai net du kartus, nors receptus išrašė skirtingi specialistai. Trečią kartą gydymo įstaiga recepto pataisyti nebegalėjo, nes gydytojų darbo laikas jau buvo pasibaigęs, – komentavo L. Skersytė.

– Nors kilus neaiškumams farmacijos specialistas privalo neaiškumus išsiaiškinti su receptą išrašiusiu sveikatos priežiūros specialistu, tačiau to šiuo atveju padaryti nebuvo galima, nes (galiausiai – DELFI) gydytojas nebedirbo. Mūsų tinklo vaistininkai visuomet susisiekia su gydytoju, jei kyla neaiškumo dėl recepto išduodant vaistą, tačiau šiuo atveju galimybės padėti pacientui vaistininkas neturėjo, nes su gydytoju susisiekti galimybės nebuvo. Visas situacijas mūsų vaistininkai linkę išsiaiškinti ir padėti pacientui, tačiau šio atvejo aplinkybės to neleido.

Šiuo atveju galime tik apgailestauti, kad per tokį medicinos specialistų neapdairumą pacientui buvo sukelti nepatogumai.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (110)