„Kai gauname nekokybiškus, neužpildytus siuntimus, mūsų gydytojai sugaišta daug daugiau laiko – atlikti papildomus tyrimus, kas jau turėjo būti padaryta, susirinkti anamnezę, pasiklausti paciento, kaip jie jautėsi po tokio taikyto gydymo, jei jis buvo taikytas“, – sakė Šiaulių ligoninės pavaduotoja medicinai Aira Mečėjienė.
Visa tai jau turėtų būti nurodyta siuntime, deja, praktika rodo ką kitą. Anot medikų, blogai surašytų siuntimų – daugybė.
„Bijau pasakyti taip drąsiai, bet tikriausiai 50 proc. yra surašyta nekokybiškai“, – sakė Gastroenterologijos ir endokrinologijos skyriaus vedėja Gitana Acutė.
Tuo metu pasak A. Mečėjienės, kasdien tokių siuntimų būtų galima surinkti dešimtimis.
„Jei gydymo įstaigoje, tokioje kaip mūsų, kasdien įvykdoma apie 500 ambulatorinių konsultacijų, 10 proc. tokių siuntimų būtų tikrai“, – sakė pavaduotoja.
Nors dažniausiai siuntimuose trūksta informacijos apie ligą, anot gydytojos, kartais jos būna per daug. Tada gydytojai vėl gaišta laiką ją šifruodami.
„Nuo to, kas paėmė tyrimą, kokią dieną, kokią valandą, visas IT šiukšlynas, kuriame turime ieškoti informacijos, koks tyrimas buvo atliktas“, – kalbėjo G. Acutė.
Ir visa tai įeina į konsultacijos trukmę. Medikams pikta, kad vietoje konkrečios pagalbos pacientui, didžiąją dalį konsultacijos jie paskiria informacijai rinkti. Maža to, jei konsultacija sutrumpėtų, gydytojas galėtų priimti daugiau pacientų.
„Per valandą turime priimti 3 pacientus, bet jei siuntimai būtų kokybiški, darbas būtų operatyvus, tikrai galėtume priimti dar vieną pacientą“, – sakė G. Acutė.
Tuo metu šeimos gydytojai ginasi ir sako, kad rašo kokybiškus siuntimus. Bet pripažįsta, kad po pandemijos susidarė eilės, todėl kartais išsiunčia pacientus su senais tyrimais. Žinoma, yra ir kitų problemų.
„Esame sistemos įkaitai, nes rašome siuntimus ne dėl to, kad tikrai jo reikia, bet dėl to, kad pacientai pageidauja. Tenka atlaikyti labai daug įtampos“, – kalbėjo šeimos gydytoja Kristina Slonksnė.
Be siuntimo konsultacija turėtų būti mokama. Nemokamai gydytojai specialistai pacientus konsultuoja tik su siuntimu.
„Jei pageidauja siuntimo pacientas, tai visada už pageidavimus atsako tas, kas prašo. Siuntimas, apmokamas Ligonių kasų, yra tada, kai gydytojas dėl paciento kreipiasi į kitą gydytoją“, – sakė Šiaulių teritorinės ligonių kasos kontrolės skyriaus vedėja Dalia Ozolienė.
Tiesa, dėl siuntimų ir jų atsakymų kritikos gydytojams specialistams žeria ir šeimos gydytojai.
„Specialistai kartais neskaito mūsų siuntimų, nes jie iš tiesų, nors ir surašomi tikslingai, bet matome, kad neatsakyta į mūsų pateiktus klausimus“, – sakė šeimos gydytoja.
Dėl netinkamai užpildytų siuntimų viena gydymo įstaiga iš kitos gali išsireikalauti sumokėti visą konsultacijos kainą.
LNK Žinių reportažą pamatyti galite čia: