Su tokia situacija susidūrė į DELFI redakciją besikreipusi vilnietė Laura. Moteris įsigijo veido kremą, kuris, jos teigimu, sugedęs ir netinkamas tepti ant odos. Pardavėjo argumentai tokie - prekė nebuvo akivaizdžiai nekokybiška, o jei kažkas nepatinka, kreiptis derėtų į patį gamintoją.

Pinigų atgauti nebesitiki

Su nuolaida apie 14 eurų kainavusį kremą Laura įsigijo vienoje sostinės „Drogo“ parduotuvių.

„Kremai, analogiškai maistui, taip pat maitina kūną, tik per odą. Sugedusius maisto produktus (nežiūrint nesibaigusios garantijos ant pakuotės) parduotuvės priima atgal ir grąžina tiekėjams, o pirkėjui grąžina pinigus. Kosmetikos parduotuvė „Drogas“ atsisakė priimti sugedusį kremą ir grąžinti pinigus, motyvuodami tuo, kad garantija nuo atidarymo yra 12 mėn. Jiems nesvarbu, kad kremas nebenaudojamas, svarbu, kas parašyta ant pakuotės“, - pasipiktinimo neslėpė skaitytoja.

Moteris pasakojo, kad palietus kremą jis buvo akivaizdžiai netinkamos tekstūros, normaliai nesitepė, buvo „kaip guminis“.

„Man paprašius, pardavėjos pakvietė atsakingą darbuotoją. Ji baksnojo į garantiją (lyg aš nemokėčiau skaityti) ir aiškino, kad garantija nepasibaigusi ir kad jie kremų atgal nepriima, tokia tvarka. Aš susinervinau, toliau nesiginčijau, viską palikau ir išėjau. Pinigų atgauti nesitikiu, bet būtų puiku žinoti savo teises. Daugumos kremų galiojimas trunka 12 mėn. nuo pakuotės atidarymo dienos. Įdomu, kokio senumo šie kremai iš tikrųjų? Ką daryti, kai atidarius pakuotę paaiškėja, kad kremas jau pradėjęs gesti ar sugedęs, nors turėtų galioti dar 12 mėn.? Kas turėtų atsakyti už blogą produktą ir kompensuoti pirkėjui nuostolius?“, - klausė ji.

Pataria kreiptis į gamintoją

Įmonės „Drogas“ direktorė Daina Žymantė DELFI pabrėžė, kad jos atstovaujamose „Drogas“ parduotuvėse produktų galiojimai yra labai griežtai stebimi ir netinkamo galiojimo produktai nedelsiant šalinami iš prekybos, o prekių grąžinimas vykdomas vadovaujantis „Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis“.

„Jei prekė yra nekokybiška, mes visada ją priimame. Konkrečiu minimu atveju prekė nebuvo akivaizdžiai nekokybiška. Pirkėjos įsigytas kremas yra pagamintas 2016 m., pirkėja kremą įsigijo nepažeistoje pakuotėje, jokie prekės galiojimo ir naudojimo reikalavimai nebuvo pažeisti. Jei pirkėjui kyla įtarimai dėl spalvos, konsistencijos, kvapo ar kokių kitų produkto ypatybių, dėl kurių tinkamumo ar netinkamumo konkrečiam produktui, parduotuvės personalas spręsti neturi jokių galimybių ir reikiamų kompetencijų, reikia kreiptis tiesiogiai į gamintoją (visi kontaktai - nemokama telefono linija, elektroninis paštas - yra lengvai randami jo internetiniame puslapyje“, - aiškino vadovė.

Ji pridūrė, kad jei pirkėjo netenkina parduotuvės tvarka ar kyla abejonių dėl pardavėjo veiksmų pagrįstumo, galima kreiptis į „Drogas“ administraciją - visi kontaktai yra internetiniame puslapyje.

„Mes visada mielai atsakome savo klientams į iškilusius klausimus. Taip pat visada yra galimybė kreiptis ir į Vartotojų teisių gynimo centrą“, - patarė D. Žymantė.

Siūlo raštu kreiptis į pardavėją

Dar plačiau apie vartotojų teises DELFI papasakojo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič.

„Atsakydami, informuojame, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 6.333 straipsnio 6 dalies nuostatomis, laikoma, kad daiktai neatitinka kokybės reikalavimų, jeigu jie neturi tų savybių, kurių pirkėjas galėjo protingai tikėtis, t. y. kurios būtinos daiktui, kad jį būtų galima naudoti pagal įprastinę ar specialią paskirtį“, - teigiama atsakyme.

Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 1 dalyje nustatyta, jog laikoma, kad pardavėjas visais atvejais garantuoja daiktų kokybę (garantija pagal įstatymą). Pagal Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalį, pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas, savo pasirinkimu turi teisę per šio kodekso 6.338 straipsnyje nurodytą terminą:

1) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pašalinti daikto trūkumus (pataisyti daiktą);

2) reikalauti iš pardavėjo nemokamai pakeisti netinkamos kokybės daiktą tinkamos kokybės daiktu;

3) reikalauti iš pardavėjo atitinkamai sumažinti kainą;

4) vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą.

Visais atvejais pirkėjas turi teisę į nuostolių, atsiradusių dėl netinkamos kokybės prekės pardavimo, atlyginimą. Pažymėtina, kad jei yra nustatytas kosmetikos gaminio tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas į pardavėją gali kreiptis, jeigu trūkumai nustatyti per gaminio tinkamumo naudoti terminą.

„Šiuo atveju, vartotojas, įsigijęs nekokybišką kosmetikos gaminį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio 1 dalies nuostatomis, pirmiausia turėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo pasirinktą reikalavimą. Kartu su prašymu svarbu pateikti prekę ir pirkimą iš pardavėjo patvirtinančio dokumento kopiją. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka“, - paaiškino N. Jarmulkovič.

Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad kosmetinių gaminių tinkamumo naudoti terminą nustato 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1223/2009 dėl kosmetikos gaminių. Reglamento 19 straipsnis nustato, kad ant kosmetikos gaminio pakuotės, be kita ko, turi būti nurodyta data, iki kurios tinkamomis sąlygomis laikomas kosmetikos gaminys išlaiko savo pirminę funkciją ir atitinka nustatytus reikalavimus. Kosmetikos gaminių, kurių minimalus tinkamumo terminas yra ilgesnis kaip 30 mėnesių, minimalaus tinkamumo termino datos nurodyti nebūtina. Tokiems gaminiams nurodomas laikas atidarius, per kurį gaminys yra saugus ir gali būti naudojamas visiškai nepakenkiant vartotojui. Ši informacija žymima atidaryto dangtelio simboliu, nurodant trukmę (mėnesiais ir (arba) metais), išskyrus tuos atvejus, kai tinkamumo terminas po atidarymo nesvarbus.

Kosmetinių gaminių, kurių visas gaminio tinkamumo naudoti terminas yra trumpesnis nei 30 mėnesių, tinkamumo naudoti laikas žymimas smėlio laikrodžio holograma, nurodant tikslią datą iki kada gaminiai galima saugiai naudoti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)