Dėmesio centre atsidūrusiam palangiškiui Klaudijui Kaminskui – 54-eri. Jau kurį laiką jo sveikata prasta. Po insulto jis guli lovoje, viena jo kūno pusė paralyžiuota – jis mažai juda, beveik nekalba.

Kovo 12 dienos vakare jo žmona pastebėjo, jog vyrui visai blogai – jis tapo apatiškas. Nedelsdami artimieji Klaudijui iškvietė greitąją medicinos pagalbą. Medikų ekipažas iš Klaipėdos greitai atskubėjo į Palangą ir išgabeno vyrą į KUL.

Anot ligonio sūnaus Edvino, šeimos nelaimės prasidėjo vos atsidūrus įstaigoje.

Gydytoją pasikvietė

„Aš pats važiavau su greitąja. Priėmime mes palaukėme 15 minučių ir niekas neatėjo. Po dar 25 minučių su įvairiais surinktais tėčio ligų dokumentais, atvyko mama. Supratusi, kad prie mūsų dar niekas nebuvo priėję, mama nuėjo į budinčios gydytojos Rūtos Juškaitės kabinetą. Mama paprašė gydytojos ateiti, – pasakojo ligonio sūnus.

– Atėjo gydytoja – rankos kišenėje, mums nesuteikė jokios informacijos, pažiūrėjo tėvą, o tada mamai pasakė neburbėti. Aš manau, kad gydytojas neturėtų taip elgtis. Tuo metu Priėmime nebuvo nė vieno ligonio.“

Bendravo nedalykiškai

Edvinas pabrėžė, kad tarp gydytojos ir ligonio artimųjų vykęs pokalbis nebuvo dalykiškas. Toną, pasak vyro, diktavo gydytoja.

„Mes klausėme, gal į kitą Klaipėdos ligoninę tada galima. O gydytoja atsakė „nebesvaikite, – pasakojo K. Kaminsko sūnus. – Gydytojai taip nesielgia.“

Klaudijaus artimieji nuogąstavo, jog šiam – insultas. Tokiu atveju svarbi kiekviena minutė, o KUL niekas neskubėjo nustatyti diagnozės.

Gydytoja R. Juškaitė, maudama pacientui kojines, sakė, jog Insultų skyriuje vietos nėra, todėl artimiesiems reikėtų kreiptis į kitą gydytoją dėl vietos Kardiologijos skyriuje.

„Rytojaus dieną Reanimacijos ir intensyvios terapijos skyriuje sutikome vieną iš gydytojų ir paklausėme, ar Insultų skyriuje buvo vietos. Sakė buvo laisvos 6 vietos“, – pasakojo vyras.

Kaip girdisi vaizdo įraše, artimieji prašė, jog tokiu atveju ligonis būtų guldomas į Reanimacijos ir intensyvios terapijos skyrių, tačiau gydytoja teigė, jog paciento būklė nėra tokia bloga. K. Kaminsko žmona buvo įsitikinusi priešingai. Kaip vėliau teigė KUL vyriausiasis gydytojas prof. Vinsas Janušonis, tą vakarą vietos Reanimacijos ir intensyvios terapijos skyriuje taip pat nebuvo.

Ligonio žmona pagaliau pareikalavo, kad gydytoja įvardintų paciento būklę.

„[Jam] išeminis insultas. Tomografijoje pakitimų nėra jokių“, – sakė gydytoja.

Gydytoja artimiesiems pasiūlė eiti į Kardiologijos skyrių ir ten teirautis pagalbos.

„Ji nusimetė nuo savęs insulto ištiktą ligonį ir nusiuntė į Kardiologijos skyrių. Aš ne medikas, bet ištikus insultui – kiekviena minutė svarbi, – situaciją komentavo paciento sūnus. – Mes netgi mokamos palatos prašėme, tačiau sakė, kad tokių nėra.“

Ryte situacija keitėsi

K. Kaminską medikams paguldžius į Kardiologijos skyrių, personalas tikino, kad ligonį prižiūrės, tačiau, pasak Edvino, jo tėvo būklė blogėjo minutėmis.

„Atėjo budinti gydytoja ir liepė mums važiuoti namo, nes neva pasilikti palatoje mums negalima. Susidarė toks vaizdas, kad jie nori ką paslėpti. Išvažiavome tik tada, kai jie pradėjo grasinti mums iškviesti policiją, – sakė ligonio sūnus.

– Į ligoninę grįžome rytojaus dienos 8 val. ryte. Per tą laiką tėvo sauskelnės buvo panaudotos kelis kartus, tačiau pakeistos jos nebuvo. Niekas nebuvo daryta. Paklausiau, ar tėvą jau apžiūrėjo neurologas, man buvo pasakyta, kad ne. Mes tiesiog laukėme, nes nieko negalėjome padaryti. Neurologas atvyko tik 10 val., nors turėjo būti 8 val.“

Susirūpinę šeimos nario sveikata, vyro žmona ir sūnus kreipėsi į KUL vyriausiąjį gydytoją prof. V. Janušonį.

„Janušonis pažadėjo situacija pasidomėti. Mes nespėjome grįžti iki palatos, o tėvą jau kėlė į Insultų skyrių. To skyriaus vedėjas pasakė, kad mano tėvas šiuo metu – kritinis ligonis, buvo sumaišytos nuotraukos, – sakė paciento sūnus. – Gydytojai, seselės lakstė ir klausinėjo „kur tas Kaminskas“.

Ligonio šeima įstaigos personalo nekaltina, tačiau yra pasipiktinę kai kurių gydytojų, pasak juos, neprofesionalumu.

„Jei nebūtume kreipęsi į Janušonį, šiandien būtume važiavę ant kapų“, – graudinosi sūnus.

Neaiški diagnozė

Dabar K. Kaminskui kur kas geriau, nors jo sveikatos būklė ne tokia pati, kokia buvo prieš įvykstant tariamam insultui.

Kaip sakė ligonio sūnus, vis dėlto galiausiai Klaudijui buvo nustatytas ne insultas, o didelis druskos kiekio trūkumas.

„Vis dėlto, insulto nebuvo, kelias dienas, atrodo, net nebuvo paskirtas joks gydymo planas ar gydytojas. Tėčiui buvo nustatytas kritinis druskų trūkumas, dėl kurio pradėjo atsisakyti organai. Tai mums kainavo labai daug nervų. Kardiologijos skyriaus seselės sakė, kai skyriuje trūksta lovų, tai šios skolinamos, pastatomos koridoriuje, jei labai reikia. Šiuo atveju ligonis tiesiog buvo pasiųstas kitur“, – sakė K. Kaminsko sūnus.

Vaizdo įrašais iš incidento ligoninėje buvo pasidalinta feisbuke, peržiūrų skaičius siekė daugiau nei pusė milijono.

Vadovas: gydytoja dirbo profesionaliai

DELFI kreipėsi į KUL vyriausiąjį gydytoją prof. V. Janušonį. Šis pateikia savo situacijos vertinimą.

Kaip laiške rašė profesorius, tuomet Priėmimo ir skubios pagalbos skyriuje visą parą dirba terapinio ir chirurginio profilio gydytojai, kurie diferencijuoja ir priima pacientus pagal būklės sunkumą ir pagalbos skubumo teikimo poreikį.

„Gydytoja R. Juškaitė įvertino paciento būklę, atliko reikiamus tyrimus, taip pat ir galvos smegenų kompiuterinę tomogramą. Savo darbą ji atliko profesionaliai, nustatė diagnozę ir stacionarizavo pacientą į Kardiologijos skyrių, – DELFI rašė prof. V. Janušonis.

Gydytoja labai aiškiai ir suprantamai paaiškino savo veiksmus. Nurodė, kad tuo metu nebuvo vietų Insultų skyriuje ir pacientui, pagal būklės sunkumą, nėra būtinų indikacijų stacionarizuoti į Reanimacijos ir intensyvios terapijos skyrių, nors ligoninėje yra patvirtinta tvarka, kad visi pacientai dėl naujai nustatyto ar įtariamo galvos smegenų insulto yra stacionarizuojami į Reanimacijos ir intensyvios terapijos skyrių (šiuo metu ten vyksta remontas, todėl gydytoja priėmė sprendimą pacientą stacionarizuoti į skyrių, kur buvo vietų). Kitą dieną, atsilaisvinus vietai, pacientas buvo perkeltas į Reanimacijos ir intensyvios terapijos skyrių.“

Vinsas Janušonis

„Ar gydytoja profesionali, jei ji diagnozuoja išeminį insultą? O paskui nustato, kad buvo natrio trūkumas. Mes konsultavomės su kitais gydytojais ir jie mums sakė, kad natrio tyrimas padaromas visiems ligoniams, tik atvažiavus į ligoninę. Gydytoja R. Juškaitė tuos tyrimus sumaišė. Pagal V. Janušonio atsakymą, vadinasi, tėčiui vis dėlto buvo insultas. Jie teigia, kad nebuvo. Tai kokio velnio jis tada gulėjo Kardiologijos skyriuje? Priežiūros ten irgi jokios nebuvo“, – sakė K. Kaminsko sūnus.

Prof. V. Janušonis pabrėžė, kad konkreti paciento buvimo vieta ligoninėje nėra svarbi, nes juos vis tiek prižiūri ir gydo tie specialistai, kurio profilio yra paciento liga.

„Jokie tyrimai jokiame diagnostikos etape nebuvo sumaišyti, – teigė profesorius. – Pacientų slauga ligoninėje užtikrinama visą parą, ligoninėje yra nustatyta tvarka dėl pacientų lankymo ir pasilikimo slaugymui. Jei reikia – ir nakties metu. Šiuo atveju tokio poreikio nebuvo.“

Kaip laiške rašė prof. V. Janušonis, personalo nuomone, paciento artimųjų išsakytas nepasitenkinimas dėl atskiros palatos suteikimo galimybės ar perkėlimo į kitą ligoninę yra nepagrįstas.

„Paciento artimųjų reikalavimas patvirtinti kitą diagnozę taip pat buvo nepagrįstas. Tik gydytojų profesionalumo ir jų teisingai priimtų sprendimų dėka buvo nustatyta tikroji paciento negalavimo priežastis, ir, skyrus gydymą, jo būklė pagerėjo, – rašė prof. V. Janušonis.

Paciento ir artimųjų bendravimas sveikatos priežiūros įstaigose yra svarbus. Mūsų ligoninėje netoleruojamas netinkamas personalo bendravimas su pacientu ar jo artimaisiais. Nesusikalbėjimas ar netinkamas bendravimas neretai kyla ne dėl medikų, bet dėl pačių artimųjų nesupratimo ar nenoro suprasti situacijos. Minėtas atvejis aptartas su Priėmimo skyriaus gydytojais.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1412)