Tyrimo atlikti nepavyko
Moteris pasakoja, kad kraujo tyrimas jai buvo paskirtas maždaug 8 valandą, tokiu metu ji ir atvyko į Panevėžio rajono polikliniką.
„Tik atėjus iškart pamačiau, kad koridoriuje pilna žmonių, apie 20–30. Jie visi laukė. Nors talonėlių sistema veikė, kai turi pasiimti savo paskirtą eilės numerį, bet, kiek supratau, neveikė e.sveikata. Slaugytojos negalėjo paimti kraujo, nes kompiuteryje nematė, kokie tyrimai paskirti.
Pralaukiau ilgiau nei valandą, man buvo dar kitas tyrimas paskirtas, prie jo taip pat buvo eilė, nes slaugytojos ir ten negalėjo matyti nei vardo, nei pavardės, nei kokia gydytoja siuntė“, – savo įspūdžius pasakojo Rasa.
Pasak pašnekovės, belaukiant kraujo tyrimų išėjo slaugytoja, visų atsiprašė ir pasakė, kad tie, kurie šią dieną nepriduos kraujo, gali atvykti rytoj iki pietų, nes tokiu metu dirba kraujo tyrimų kabinetas, arba pasiūlė toliau laukti. Daug žmonių liko laukti.
„Vienu metu sistema tarsi atsigavo, žmones vėl pradėjo kviesti. Bet dirbo tik vienas kompiuteris, todėl kvietė pirmumo tvarka tuos, kuriems rytoj numatyta operacija ir tyrimų reikia skubiai. Kitų net nepriėmė, nes nebuvo galima pamatyti, ką reikia atlikti. Vieniems juk paskirtas bendras kraujo tyrimas, kitiems cholesterolio, tretiems dar kitoks, bet sistemoje nieko nesimatė“, – sakė Rasa.
Eilėje, pasak pašnekovės, laukė daugybė senyvo amžiaus žmonių, atvažiavusių iš rajono. Rasa piktinosi, kad tokia sistema gaišina žmones, ypač tuos, kurie yra dirbantys, be to, vyresnio amžiaus žmonėms atvykti iš rajono į miestą taip pat dažniausiai būna itin sudėtinga.
„Išleisti valstybės milijonai, o sistema stringa ir stringa. Labiausiai gaila tų žmonių, kurie atvažiavo, susiplanavo savo laiką. Kad vienu metu būtų tiek daug žmonių poliklinikoje mačiau tik sovietmečiu. Juk taip trukdomas ir gydytojų darbas. Be to, kitas žmogus nusispjaus ir antrą kartą išvis nebevažiuos tyrimų atlikti.
Patys medikai buvo labai mandagūs, matosi, kad jie irgi jaudinosi, kad negalėjo atlikti savo darbo“, – pridūrė Rasa.
Sutrikimai – laikini
Visgi, pasak Panevėžio rajono savivaldybės poliklinikos vyr. gydytojos Neringos Šinkūnienės, šį kartą problema buvo dėl vietinės sistemos, o ne e.sveikatos. Be to, ji buvo greitai išspręsta.
„Čia problemos buvo mūsų serveryje, ne pačioje e.sveikatoje. Paskutiniu metu tokių atvejų nebepasitaiko dažnai, seniau būdavo dažniau. Aišku, visko pasitaiko, bet dabar skundų mažiau“, – sakė N. Šinkūnienė.
Registrų centro, kuriam priklauso e.sveikatos priežiūra, atstovas spaudai Mindaugas Samkus sakė, kad sveikatos priežiūros įstaigos savo veikloje paprastai naudoja trečiųjų šalių sukurtas informacines sistemas, kurios su centrine e.sveikatos sistema bendradarbiauja ir duomenimis keičiasi per integracijas.
„Mūsų žiniomis, jūsų minima įstaiga naudoja informacinę sistemą „Foxus“ (kūrėjai UAB SoftDent). Neatmestina, kad pagal aprašytą situaciją sutrikimas galėjo būti vidinėje įstaigos sistemoje.
Šiandien apie 8 val. ryte buvo fiksuotas trumpalaikis (iki 30 min. trukmės) užklausų vykdymo E. sveikatos sistemoje sulėtėjimas, tačiau tai neturėjo taip sutrikdyti įstaigų darbo, kad jos, pavyzdžiui, negalėtų atlikti tyrimų.
Visais atvejais, kai specialistai, pacientai ar kiti E. sveikatos sistemos naudotojai pastebi sutrikimus, raginame juos apie tai pranešti mūsų konsultantams. Šiuo atveju jokių skambučių ar užklausų iš minėtos įstaigos nesulaukėme.
Šiuo metu jokių E. sveikatos trikdžių ar veikimo sulėtėjimo nefiksuojame“, – situaciją komentavo M. Samkus.