Nė lašo pagarbos
Kaip matyti palatos draugo pasidalintame vaizdo įraše, į palatą atėjusi darbuotoja nori perkloti paciento patalynę. Garbaus amžiaus pacientui, pakeltu tonu, liepia atsisėsti, pasisukti ant šono, nusirengti. Girdisi replikos „davai, davai, abi rankas turi. Judinkis. Atsisėsk“. Slaugytojos padėjėja patalynę ir kitus daiktus mėto, tranko, galima spėti, jog yra susierzinusi.
Pacientas akivaizdžiai sunkiai juda, sunku atsisėsti ir išsilaikyti sėdint. Jis nieko nesako darbuotojai.
Pacientui nusirengus, o slaugytojos padėjėjai pamačius, jog šis atliko gamtinius reikalus ne tualete, ši tęsia užgauliojimus ir pakeltu tonu tyčiojasi, jog šis pridergė lovą: „šikną valyk, ši*i į lovą, nejauti? Mažiau ėsti reikia, tai nereikės ši*ti. Kaip kiaulėm prineša ėdalo“.
Kitame vaizdo įraše matyti, kaip slaugytojo padėjėja pacientui skaudžiai užlaužia koją, o šis iš skausmo stipriai surinka. Darbuotoja dėmesio nekreipia ir išeina iš palatos.
Šokiruoti palatos kaimynai
„Žiauru kaip elgiasi su garbaus amžiaus pacientais. Buvau aplankyti šeimos nario pacientas dar gulėjo, tai buvo Raudonam Kryžiui. Vaizdo įrašu su giminaičiu pasidalijo kitas palatos draugas.
Niekas dar nesiskundė. Netgi ir tas pats vyras, kuris buvo filmuojamas, nesiskundė. Tiesa pasakius, net balso nebuvau išgirdęs. Man atrodo, kaip ir pareiga, tai atsiųsti jums. Niekas neprašė to daryti, bet man tai matyti yra tiesiog žiauru ir nepriimtina. Manau, jog pagarba turi būti iš abiejų pusių. Nežinau priešistorės jokios, tad negaliu pasakyti dėl ko su pacientu taip elgiasi“, – rašė siaubingais vaizdais pasidalijęs skaitytojas.
Ligoninė „taikys priemones“
Susisiekus su LSMU Kauno ligoninės Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovu Sauliumi Tvirbutu, šis apgailestavo, jog toks incidentas įvyko jų ligoninėje ir patikino, jog taikys priemones, jog to būtų išvengta.
„Apgailestaujame ir atsiprašome dėl netoleruotino slaugytojų padėjėjos elgesio. Mūsų gydymo įstaigoje laikomės visapusiškos pagarbos pacientams principų, todėl išsiaiškinę visas įvykio aplinkybes taikysime priemones, kad tokie incidentai nepasikartotų“, – teigė jis.
Jis ragina pacientus netylėti ir tokiais atvejais, kai kyla nesusipratimai su personalu, kreiptis į skyriaus ar padalinio vadovą, vyresniąją slaugytoją, kitus budinčius darbuotojus arba informuoti ligoninės administraciją. Tada būna lengviau iškart išspręsti iškylančias problemas.
Pasiteiravus, ar vyresnio amžiaus pacientams neturėtų suteikta pagalba persirengiant ar keičiant patalyne, nes vaizdo įraše matyti, kaip pacientas sunkiai juda, atstovas patikino, jog darbuotojai privalo atlikti savo darbus.
„Atsakant į jūsų klausimus apie slaugytojų padėjėjų darbą, pabrėžiame, kad šie darbuotojai privalo atlikti jų pareigybėse numatytas pacientų ir palatos priežiūros funkcijas, pagarbiai elgtis su ligoniais“, – teigė S. Tvirbutas.
Ne pirmas prastas atsiliepimas
Apie nemalonias patirtis LSMU Kauno ligoninėje, kuri prieš ligoninių reorganizavimą vadinta Kauno Raudonojo kryžiaus klinikine ligonine, istorijų apstu. Pacientai, kurie lankėsi šioje įstaigoje, bijo kreiptis į gydytojus ir geriau skausmus kenčia namuose, nes nenori patirti to paties personalo patyčių ir nepriežiūros.
Kiti apsilankiusieji komentavo, jog personalo elgesys gąsdinantis, nemalonus, nepagarbus, bet situacija nesikeičia jau daug metų.