Po pirmų pusryčių pasijuto blogai
Į DELFI redakciją paskambinęs vilnietis pasakojo, kad nemalonumai prasidėjo jau per pirmuosius pusryčius.
„Pirmą dieną po pusryčių abu su žmona labai blogai pasijutome – atsirado pykinimas, viduriavimas, temperatūra, taigi visi apsinuodijimo simptomai. Tačiau iš pradžių savo savijautos su maistu nesusiejome, galvojome, gal kaltas mineralinis vanduo, kurio daug atsigėrėme, o jo koncentracija stipri. Į medikus taip pat nesikreipėme, bandėme gydytis patys. Per porą dienų sveikata šiek tiek pagerėjo, tačiau ketiname grįžti namo ir vis dėlto pasirodyti gydytojui.
Maistas apskritai ten neskanus – pavyzdžiui, omlete nesijaučia net kiaušinio skonio, tarsi iš miltelių būtų padarytas. Žinoma, skanu ar neskanu – subjektyvus dalykas, nors jeigu jūs paragautumėte, suprastumėte, kad jokio subjektyvumo nėra. Tačiau antrą rytą žmona rado supelijusią duoną, o juk pelėsis yra nuodas. Jeigu jis užsiveisia virtuvėje, iš vieno produkto pereina į kitus produktus, jeigu jie netinkamai laikomi. Priėjome prie baro parodyti, bet darbuotojams nebuvo labai įdomu, pasakė, kad po kelių valandų bus administracija, į kurią galime kreiptis. Tuomet nunešiau duoną į registratūrą, ten pasiūlė tiesiog užpildyti atsiliepimų anketą“, - piktinosi pašnekovas.
Vos tik šeima susirado kambarį kitame viešbutyje, iškart išsikraustė. Nesugundė likti net viešbučio direktorės atsiprašymas ir pasiūlymas pasinaudoti nuolaida. „Ėmėmės visų reikalingų priemonių Jūsų išvardintiems trūkumams pašalinti, kurios neleis pasikartoti tokiems nesusipratimams. Kompensuodami patirtus nepatogumus, galime pasiūlyti Jums mūsų viešbučio kliento lojalumo kortelę, kuri suteiks Jums 20 procentų nuolaidą apgyvendinimui su pusryčiais visiems kitiems apsilankymams pas mus bei 10 proc. nuolaidą restorano paslaugoms“, - buvo rašoma laiške.
Skundas pasitvirtino
„Skundas pasitvirtino – nustatyti higienos ir patiekalų technologijos pažeidimai, t. y. nepakankamas gamybinių patalpų, inventoriaus valymas, keletas patiekalų gaminama neturint technologinių aprašymų ir įmonės vadovo patvirtintų receptūrų. Paskutinis pažeidimas traktuojamas kaip vienas iš rimtesnių, kadangi gaminant patiekalus galėjo būti padaryta technologinių pažeidimų, pagaliau nėra aiškios žaliavos, kurios buvo dedamos į patiekalą, nėra aprašytas pats technologinis procesas. Tiesa, kiek šis pažeidimas turi įtakos patiekalų saugai ir kokybei, sunku spręsti, bet iš principo tokia įtaka galėtų būti. Technologinis aprašymas buvo neparuoštas tai pačiai kiaušinienei, dėl kurios skundėsi svečias. Tokio pobūdžio pažeidimų nustatome retai, tačiau kad gamybinėse patalpose trūktų valymo, tokie pažeidimai dažni ir elementarūs. Taip pat atlikome patiekalų juslinį įvertinimą, kokybė mums atrodė patenkinama, o skonio savybės – labai individualus dalykas. Vienam patiekalas gali būti skanus, kitam – ne“, - pasakojo Druskininkų valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininkė Vaida Hellin Cuesta.
Koks bus galutinis sprendimas, paaiškės po svarstymo, į kurį iškviestas įmonės atsakingas asmuo. Pasak pašnekovės, paprastai nustačius tokius pažeidimus taikoma administracinė nuobauda įspėjimas arba bauda nuo 14 iki 57 eurų. Taip pat bus nurodyta pašalinti rastus trūkumus.
Specialistės teigimu, piliečių skundų dėl Druskininkų viešojo maitinimo įstaigų nesulaukiame labai daug. Daug dažniau žmonės skundžiasi dėl maisto produktų, įsigytų prekybos centruose nei dėl patiekalų.
Direktorė teisinasi likusi be darbuotojų
„Europa Royale Druskininkai“ direktorė Virginija Daugėlienė labai apgailestavo dėl incidento.
„Tikras nesusipratimas, mes stengiamės dirbti labai atsakingai, nežinau, kaip čia dabar atsitiko, kaip ta supelijusi duona pas mus pateko. Juk užsakinėjame ją kiekvieną savaitę, ilgai nelaikome, gal iš tiekėjų jau tokia pateko. Dėl patiekalų receptūrų nebuvimo – tiesiog norėjome šiek tiek atnaujinti meniu, tačiau darbuotoja, kuri tai darė, susirgo, kita išvažiavo dirbti į Angliją. Taigi šiuo metu atsidūrėme sudėtingoje situacijoje – ir kaip tyčia“, - pasakojo pašnekovė.
Prieš keletą metų restorano-baro, veikusio viešbutyje „Europa Royale Druskininkai“, veikla Druskininkų valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos sprendimu buvo netgi laikinai sustabdyta. Tuomet patikrinimas buvo pradėtas gavus 3 pranešimus apie bakterinės žarnyno infekcijos atvejus. Visi susirgusieji dalyvavo tame pačiame vestuvių pokylyje „Europa Royale Druskininkai“ restorane. Vėlesnio patikrinimo metu nustatyta, kad pažeidimai šalinami vangiai, tad priimtas sprendimas laikinai stabdyti maitinimo įstaigos veiklą.