„Dėl pacientės mirties nuoširdžiai apgailestauja ir šeimai užuojautą reiškia pacientę gydęs medicinos personalas, Ligoninės administracija. Iš tiesų, tinkamų žodžių, kurie dabar galėtų sumažinti šeimos narių, artimųjų, draugų skausmą, netikėtomis aplinkybėmis netekus mylimo žmogaus, nėra. Deja, turime pripažinti, kad dėtų milžiniškų pastangų, visapusiško įvairių specialybių profesionalų susitelkimo gelbėjant kritinės būklės pacientę, neužteko. Tačiau atsakingai teigiu, kad Ligoninės medikai ir administracija šioje situacijoje padarė viską, ką galėjo, atsižvelgę į pacientės būklę ir vadovaudamiesi išimtinai jos interesais“, – sako direktorius dr. Algimantas Pamerneckas.

Jis pabrėžia, kad visu gydymo laikotarpiu pacientės būklė atidžiai stebėta, organizuotų konsiliumų metu kolektyviai tartasi dėl tinkamiausių individualiu atveju gydymo būdų ir taktikos, neatmetant ir vieno iš pacientę gydžiusių specialistų siūlymo dėl chirurginės intervencijos.

Algimantas Pamerneckas

„Dalyvaujant penkiems gydytojams specialistams bei Ligoninės administracijos atstovams visuose vykusiuose konsiliumuose buvo konstatuota, jog dėl kritiškai sunkios pacientės būklės jokių chirurginių intervencijų atlikti negalima. Todėl tęstas iki tol paskirtas gydymas, siekiant ir tikintis pagerėjimo ir tinkamos būklės odos transplantacijai. Noriu pabrėžti, kad Ligoninė turi įsigijusi odos transplantų išskleidimo įrenginį, kuris transplantuojamo odos audinį padidina ir santykiu 1:6. Šis ar kitas įrenginys galėjo būti ir būtų buvęs panaudotas, jei pacientės būklė būtų buvusi tokia, kad operacija jai galėtų būti atlikta, nesukeliant pavojaus gyvybei“, – sako dr. A. Pamerneckas.

Tiek Ligoninės administracijai, tiek Ligoninėje dirbantiems medikams, nuolat kovojantiems už žmonių gyvybes, ne mažiau nei artimiesiems ar šalies visuomenei rūpi deramai išsiaiškinti priežastis, lėmusias šio konkretaus atvejo eigą. Tad išsamiai ir visapusiškai analizei nustatyta tvarka sudarytos komisijos, kurios padės išaiškinti, ar medikai ir Ligoninės administracija tinkamai atliko savo pareigas. Savo ruožtu, direktorius akcentuoja, kad Ligoninė yra pasirengusi pateikti visus atsakymus į kylančius klausimus, dokumentus bet kuriai institucijai, kuriai jų reikės. Medikų noras ir pastangos bei šiandieninės medicinos galimybės išgelbėti tokioje situacijoje atsidūrusį žmogų išties buvo maksimalios, tačiau lemtis lėmė kitaip.

Direktorius apgailestauja, kad Ligoninės medikai kartais sulaukia jų adresu skriejančių įvairių kaltinimų. Galbūt taip yra todėl, kad didžioji dalis prieš tai sveikatos problemų neturėjusių pacientų į RVUL patenka staiga dėl traumų, nelaimingų atsitikimų ar netikėtai išsivysčiusių ligų.

„Taip, vieną dieną būti artimųjų, bičiulių apsuptyje, dalintis ateities planais ir siekiais, o jau po kelių minučių stovėti ant mirties slenksčio – būtent tokią realybę mūsų išskirtinės Ligoninės – vieno didžiausių šalyje skubios pagalbos centrų, kur net trys ketvirtadaliai pacientų patenka skubos tvarka, medikai mato kasdien. Ypač artimiesiems, netekusiems dukros ar sūnaus, mamos ar tėčio, brolio ar sesers, tai kartais sunku pripažinti ir priimti, net ir išgirdus keliasdešimties metų darbo patirtį turinčių gydytojų kolektyvinę nuomonę. Bet tai išties žmogiška, todėl su artimaisiais visais tokiais atvejais kalbamės kiek įmanydami daugiau, siekdami paaiškinti, kad medicina išties gali daug, bet, kaip gaila bebūtų, nėra visagalė ir paragindami juos tikėti stebuklais“, – priduria dr. A. Pamerneckas.

Kalbėdamas apie konkretų, žiniasklaidos priemonėse pastarosiomis dienomis aprašytą atvejį, direktorius apgailestauja, kad šeimos tragedijos viešinimui pasitelkta viešųjų ryšių paslaugas teikianti agentūra net nesikreipė paaiškinimo į Ligoninę ir neišklausė medikų, dėjusių maksimalias pastangas siekiant išgelbėti itin trapią pacientės gyvybę. Jis nuogąstauja, kad ši šmeižikiška informacija, sudaranti prielaidas nepasitikėti medikais ir jų profesionalumu, tikėtina, tapo įrankiu kovoje dėl Ligoninės direktoriaus posto bei priduria, kad manipuliavimas tokiu skaudžiu šeimai faktu turėtų sulaukti ir atskiro atitinkamų institucijų dėmesio.

RVUL gerbia ir saugo savo pacientų privatumą, o jos galimybės gintis nuo klaidingos informacijos apie pacientus ir jų susirgimus yra apribotos įstatymais, rašoma pranešime spaudai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (34)